Sodexo הציבה כיעד להפחית 50% מפסולת המזון עד 2025 על ידי פרויקט waste-watch

השבוע לצמצום בזבוז מזון (הצמבו"ז) חל החודש בישראל. כ-20% מצריכת המזון בישראל נעשית במסגרת הסעדה מוסדית - קבוצת Sodexo הבינלאומית השיקה בשנה האחרונה את waste-watch: טכנולוגיה המאפשרת דיווח וניטור פסולת מזון טרם השלכתו לפח המובילה לזיהוי הזדמנויות לייעול והפחתת פסולת מזון

waste watch - טכנולוגיה להפחתת פסולת מזון בסודקסו
נעמה שלו. צילום: נירי גתמון

לפני שש שנים יזם ארגון TNS (The Natural Step) את יום צמבו”ז (צמצום בזבוז מזון) שהפך בשנים האחרונות לשבוע צמבו”ז בישראל והתקיים השנה בין ה-10 במרץ ל-16בחודש זה, במטרה להעלות את המודעות בקרב הציבור לבעיה של בזבוז מזון.

כ-20% מצריכת המזון בישראל נעשית במסגרת הסעדה מוסדית (אירועים, כוחות הביטחון, מקומות עבודה, מלונות, בתי-חולים, מסעדות ומוסדות חינוך). בזבוז מזון במטבחים אלה הוא חלק בלתי נמנע מהפעילות הכלכלית של הזנת כמות גדולה של סועדים ומוערך ב 226 אלף טונות בשנה. מתוך 226 אלף טון, מוערך כי במקומות עבודה קיים בזבוז מזון שעומד על 45 אלף טון המהווים כ-29%. מוערך כי 17 אלף טון הם מזון בר-הצלה.

בשנה האחרונה השיקו ב-Sodexo ישראל את waste-watch – טכנולוגיה שמאפשרת דיווח וניטור פסולת מזון טרם השלכתו לפח. נתוני הדיווח מספקים מידע בזמן אמת ועוזרים להפוך את הבלתי נראה לגלוי ובכך מאפשרים לזהות הזדמנויות להתייעל ולהפחית פסולת מזון ולדייק את ייצור המזון בהתאם לצרכים באתר, תוך שמירה על היצע מזון מגוון ועשיר. מאז תחילת הפרויקט בארץ, נמנע בזבוז מזון של מעל 2,400 ק”ג, המהווה הפחתה של כ-34% בכמות פסולת המזון שהושלכה לפח. בצעד זה הופחתה פליטה של 17 טון פחמן דו-חמצני.

סכום זה שווה ערך להצלת כ-4,500 ארוחות. בנוסף למיזם זה, החברה פועלת לצמצום בזבוז מזון על ידי העלאת המודעות לנושא בקרב עובדי החברה וכן מצילה מזון באמצעות עמותות כגון “לקט ישראל” ועמותות נוספות.

לדברי נעמה שלו, מנהלת שיווק ואסטרטגיה, Sodexo ישראל: “אנו רואים חשיבות רבה בהטמעת חדשנות טכנולוגית לאורך כל השרשרת, אשר בסופו של דבר משפיעה באופן ישיר על חווית הצריכה של הסועדים. לפני כשנה התחלנו בתהליך הטמעה של מערכת ה-waste watch, לצד פעילות נרחבת נוספת להצלת מזון בהתנהלות השוטפת בכלל מסעדות החברה. השינוי החיובי שאנו רואים בשטח הוא אבן דרך ראשונה ואנו מחויבים להמשיך לפעול לצמצום בזבוז מזון למען מחר טוב יותר”.

“בחודש הקרוב נקיים מהלך 360 להעלאת מודעות לנושא צמצום בזבוז מזון מול לקוחות וצרכנים, שיכלול תקשור ישיר לסועדים בקרב כ-100 מסעדות של לקוחות החברה” מציינת שלו. “בהמשך נעלה עם פעילות סושיאל ברשתות החברתיות וקמפיין העלאת מודעות בהובלתו של השף אביב משה, השף הראשי של Sodexo”.

קבוצת Sodexo הבינלאומית פועלת ב 45 מדינות ונותנת שירות ליותר מ-80 מיליון צרכנים מדי יום מתוך חזון להיות חברה מובילה בעולם באספקת מזון בר-קיימא. אחריות חברתית תאגידית היא אבן יסוד בפעילותה של החברה ומאז הקמתה Sodexo היתה חלוצה בכל הנוגע לקיימות. ב-2009 Sodexo הגיעה אבן דרך משמעותית עם השקת מפת הדרכים לאחריות חברתית תאגידית – “Better tomorrow”.

במהלך השנים Sodexo יצרה שותפויות עם ארגונים סביבתיים כגון WWF ו- international food-waste coalition במטרה לפעול באופן בר קיימא ולהפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלה. ב-2019 היתה Sodexo מבין החברות הראשונות להציב כיעד את הפחתת טביעת הרגל הפחמנית שלה ב-34% עד שנת 2025 בתוכנית שאושרה על ידי ה-SBTi . על הבסיס האיתן ש-Sodexo יצקה, הוצב כעת יעד שאפתני לאיפוס פליטות פחמן (net zero) עד שנת 2040 והחברה אף זכתה לאחרונה בציון A בדירוג האקלים של ארגון CDP והייתה היחידה בענפה שזכתה בציון זה. אחד המנופים להשגת יעד זה הוא התמקדות בצמצום פסולת המזון. Sodexo הציבה כיעד להפחית 50% מפסולת המזון עד 2025 על ידי פרויקט waste-watch.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*