Impossible Foods זכה בצו מניעה בתביעה של הפרת סימן מסחר באיחוד האירופי

בית משפט אירופי פסק לטובת Impossible Foods בתביעה של הפרת סימן מסחר נגד נסטלה. הפסיקה אוסרת על כמה חברות בת של נסטלה ברחבי אירופה לשווק את Incredible Burger ומטילה קנס על הפרה

Impossible Foods, מוצר החברה

בית משפט באיחוד האירופי העניק ל-Impossible Foods צו מניעה מקדמי השבוע, שמורה לתאגיד המזון הגלובלי Nestlé S.A להפסיק להשתמש בשם המוצר Incredible Burger.

בית המשפט המחוזי בהאג פסק ב-27 במאי שהשימוש בשם Incredible Burger באירופה מפר את סימני המסחר Impossible TM של Impossible Foods, כולל Impossible BurgerTM, וסביר שהוא מטעה את הצרכנים.

כתוצאה מכך, אסור לחברות הבנות של נסטלה באירופה למתג מוצרים בשם Incredible Burger. אם הן לא יסירו את המיתוג המפר בתוך ארבעה שבועות, על כל אחת מעשר החברות הבנות הנפרדות של נסטלה שכלולות בתביעה יוטל קנס של 25 אלף ליש”ט ביום.

לדברי דנה וגנר, היועצת המשפטית הראשית של Impossible Foods: “אנשים מחפשים ספציפית את המוצר כי זהו מוצר טוב יותר שייחודי בעולם של המזון המבוסס על הצומח. אנחנו משבחים את המאמצים של חברות אחרות לפתח מוצרים המבוססים על הצומח, אבל אנחנו לא רוצים שהצרכנים יוטעו. אנחנו אסירי תודה שבית המשפט הכיר בחשיבות של סימני המסחר שלנו ותמך במאמצינו להגן על המותג שלנו מפני התקפה של ענקית רב-לאומית חזקה”.

חידוש – לא חיקוי

בחברה מציינים כי הם מייצרים בשר מהצומח עם טביעת רגל סביבתית קטנה יותר מאשר בשר מהחי. החברה האמריקנית משתמשת במדע וטכנולוגיה מודרניים כדי ליצור מזון בריא ומזין ולהזין אוכלוסייה הולכת וגדלה באופן בר קיימא. צרכנים בכל העולם מחפשים את המוצר הייחודי הזה המבוסס על הצומח בגלל תכונות הטעם, המירקם, התחושה בפה והבישול הייחודיות שלו, שמתחרות בבשר טחון מפרות. Impossible Burger הוא תוצאה של כמעט עשר שנים של מחקר ופיתוח במטה החברה בעמק הסיליקון של קליפורניה.

צילום מסך מאתר החברה – הסבר מדוע מייצרים בשר מהצומח

חברת Impossible Foods נבחרה כאחת מ-50 “החברות הגאוניות של טיים מגזין”, ויש לה תיק קניין רוחני עם מאות פטנטים ופטנטים תלויים ועומדים. הקניין הרוחני שלה כולל שיטות לפענוח והנדסה לאחור של היסודות המולקולריים וכל החוויה החישתית של בשר מהחי, כולל מה הטעם והריח שלו ואיך הוא מתבשל, ואיך לשחזר את החוויה ללא חיות.

בפסיקה שלו, בית המשפט האירופי אישר את התוקף של סימן המסחר Impossible BurgerTM וציין את הדמיון החזותי, פונטי ותפיסתי בין סימן המסחר והמיתוג Incredible Burger של נסטלה וציטט הוכחות רבות שצרכנים ופרשנים אכן הוטעו בגלל הדמיון בשמות.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*