HoReCa – בית מקצועי אחד לעולם הקולינריה, האירוח וההסעדה

HoReCa הוא אולם תצוגה חדשני שיאפשר להתנסות בתשתיות ובציוד המתקדמים ביותר לפני פתיחת העסק. במיזם לוקחים חלק יותר מ-150 ספקים נבחרים של ענף המזון בישראל. בהקמת המיזם הושקעו כ-5 מיליון שקל. היזמים מבטיחים ללוות את העסק החדש מהחלום ועד למפתח

הורקה (Horeca). צילום: תות אשכנזי

נתחיל בבשורות הרעות: רק 10% מתוך עסקי המזון שורדים אחרי עשר שנים. הרוב נסגרים תוך שלוש שנים. ועכשיו לבשורות מעודדות קצת יותר: המסעדן גיורא אשכנזי  (מסעדת NG, ופורוורד ייעול ופיתוח עסקים) וארז אלון (בעלי מיסטרל, החנות הגדולה בארץ לכלי מטבח למסעדות ובתי מלון) מבטיחים לשנות את הסטטיסטיקה העגומה של סגירות של עסקי מזון, באמצעות הוריקהHoReCa – עסק חדשני שיאפשר להתנסות בתשתיות ובציוד המתקדמים ביותר לפני פתיחת עסק קולינרי. היזמים מבטיחים ליווי עסקים מהחלום ועד למפתח.

הוריקה (Hotels Restaurant Catering) הינו בית מקצועי אחד, one stop shop לכל ענף הקולינריה, האירוח וההסעדה. המיזם משתרע על פני כ-300 מ”ר ונראה כמו בר מסעדה, הכולל מטבח הכי מקצועי שיש, בר שקוף לקפה ואלכוהול, מחסנים וחדר קירור, בדיוק כמו בעסק אמיתי.

היזמים מסבירים, כי הבשורה שמביאה הוריקה היא לא פחות ממהפכנית – “לראשונה בישראל וכנראה בעולם כולו, ניתן במקום אחד, ללמוד ולהתנסות כיצד מקימים עסק מזון, להתרשם, לחוות, ואף לרכוש כל שירות או פריט שרלוונטי להקמה או ניהול של עסקי מזון”.

הורקה (Horeca). צילום: תות אשכנזי
הוריקה (Horeca) – אפשרות להתנסות בתשתיות ובציוד. צילום: תות אשכנזי

הוריקה פונה לקהל יעד רחב ומגוון: החל מיזמים קולינריים עם חלום אך ללא ניסיון; יזמים המעוניינים להפוך לרשתות, אשר הוריקה תקים עבורן את הסניפים; שפים, צלמים וכל מסעדן או בעל מקצוע שמעוניין להיות מקצועי ומצוין יותר. במיזם לוקחים חלק יותר מ-150 ספקים נבחרים של ענף המזון בישראל. בהקמת המיזם הושקעו כ-5 מיליון שקל.

היזם גיורא אשכנזי, בעליו של מוסד הבשרים הותיק NG בנווה צדק, שותף בחברת פורוורד ייעול ופיתוח לעסקים, ליווה במשך השנים עשרות עסקי מזון, בהקמה, ניהול ושיפור פעילות. לדבריו, “בכל פעם מצאתי את עצמי מנסה לתאר ללקוח את תהליכי ההקמה המורכבים וכיצד המשמעות שלהם באה לידי ביטוי בשטח, אולם הלקוחות אף פעם לא באמת מבינים כמה זה מורכב וקשה עד שהם מקימים בפועל את העסק. הבנתי שהפתרון הוא Show room אשר ניתן לראות בו בדיוק איך עובדת מסעדה, איך מתנהל בר, מה המרכיבים הטכניים או הרישוי הנדרש וכמובן להתנסות בפועל בשיטות בישול ותזרימים תהליכיים של עבודת צוות. לקח מעל שנתיים לאגד יותר מ-150 ספקים, נותני שירות וספקים מהמובילים שיש לנו בענף וכך יצרנו את התמהיל האולטימטיבי להקמה וניהול של עסק מזון”.

עוד הוא מסביר, כי היתרונות של הוריקה היא שבמקום אחד ניתן להתרשם, לחוות ולרכוש את כל מה שנדרש בהקמה וניהול של עסק מזון מכל סוג שהוא. אפשר להקים מסעדה או בית מלון, אפשר לבנות תפריטים, אפשר לפתח ואפשר ללמוד. בהוריקה לוקחים חלק עו”ד, כלי אוכל, מיזוג, ציוד בישול, קופה, תוכנת רכש, קבלן, הלוואה בערבות מדינה ועוד 150 ספקים, נותני שירות ובעלי מקצוע ביניהם: מיסטרל, פורוורד, קיטשן ליין, ארמה את בנט, אקלים ליין, שרוני, אלפיין סיסטם, ביקום, G1, KO, יהודה ייבוא ייצוא, עו”ד עמית גרוס, רול, ארד, סיסתמה, המטבחון, YCD ועוד נותני שירות ובעלי מקצוע מהמובילים בענף.

בעתיד צפוי: קורס הקמה וניהול של עסקי מזון שייפתח בקרוב; קרן השקעות לליווי ופיתוח לעסקים עם פוטנציאל גידול משמעותי.

צילום: תות אשכנזי

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*