Dead Rabbit – ויסקי אירי על שם כנופייה ניו יורקית מהמאה ה-19

יורוסטנדרט מייבאת מותגי ויסקי שעדיין לא מוכרים לצרכן הישראלי והזמינה את כתבי האלכוהול לטעום ולהקשיב לסיפורים שמאחורי הבקבוקים

סדרת מותגי הוויסקי של דבלינר

חברת יורוסטנדרט החלה לייבא לכאן מותגי ויסקי שעדיין לא מוכרים לצרכן הישראלי והזמינה את כתבי האלכוהול לטעום ולהקשיב לסיפורים שמאחורי המותג. מפגש העיתונאים נערך במסגרת ביקורו של Geoff Speiran, שגריר הוויסקי העולמי של מזקקת “דאבלין ליברטיס, שהתקיימה ביום ב’ השבוע במסעדת פורטר אנד סאנס בתל אביב.

ויסקי דד ראביט 700

בין המותגים שהוצגו:

Dead Rabbit

ויסקי אירי – 5 שנים

דד ראביט הוא מותג הוויסקי האירי של כנופיות ניו יורק המפורסמות. רבים מהאזורים העניים ביותר בניו יורק נקרעו במאה ה-19 על ידי לוחמת כנופיות אלימה. האזור התחתון של מנהטן היה העני והמסוכן מכולם, חמשת הנקודות. הארנבונים המתים היו כנופיית רחוב אירי ידועה לשמצה, שאויביה המושבעים היו “באורי בויז” הנטיוויסטים. כאלף חברי כנופיות היו מעורבים במהומות עד שבסוף הושג סדר. מנהיג הארנבונים המתים היה ג’ון מוריסיי, דמות ידועה לשמצה, שבהמשך יכהן כחבר קונגרס וסנטור דמוקרטי. הבר הניו-יורקי המפורסם “דה דד ראביט” ממוקם במנהטן וזכה לא פחות מפעמיים בתואר הבר הטוב בעולם. הוא נמצא
כמובן בבעלות של ילדי מהגרים איריים. הבעלים החליט על מיזם ויסקי ייחודי הנושא את שם המקום, וחבר לדאריל מקביל, המאסטר דיסטילר המעוטר של מזקקת “דאבלין ליברטיס דיסטילרי” ולאחר לא מעט שנות פיתוח, הושגה המטרה – ויסקי שנושא את שם הכנופיה המפורסמת ואת שם הבר המעוטר.

תכולה – 700 מ”ל
אחוז אלכוהול – 44%
מחיר – 209 שקל

ויסקי דבלינר

Dubliner

ויסקי אירי – סינגל מאלט 10 שנים

דבלינר הוא מותג הוויסקי האירי השני בעל הצמיחה המהירה ביותר בעולם. ויסקי אירי סינגל מאלט משובח, עשוי 100% מאלט שעורה ונח בחביות בורבון למשך 10 שנים. ההשפעות החזקות של עץ האלון מעוגלים מעט על ידי טעמי טופי ווניל מעניקים תוצאה משובחת של ויסקי ברמה אחרת.
מיוצר בכמויות מצומצמות. כשר.
דה דאבלינר וויסקי אירי סינגל מאלט 10 שנים:

מחיר  – 279 שקל
תכולה – 700 מ”ל
אחוז אלכוהול – 42%

Dubliner

Master disttileres reserve

מסטר דיסטילר ויסקי דבלינר

את המאסטר דיסטילר המפורסם יצר דאריל מקנאלי, שבחר ועירבב מבחר של 7 סינגל מאלטים יחודיים עם ויסקי דגנים
איריים שמיושנים בחביות בורבון עד 10 שנים ברמת אלכוהול של 42%. התוצאה היא, ויסקי עשיר, בצבע ענבר, עם ניחוח פירותי ומלטי וניחוחות וניל ופרופיל טעם חלק, מאוזן, מתובל מעט, אך עדיין עשיר.
דבלינר מיוצר על ידי “מזקקת דאבלין ליברטיס”, מזקקה פעילה חדשה שממוקמת במרכז המקורי של זיקוק ויסקי בעיר דבלין, אירלנד.

דאריל מקנאלי מציין: “עם דאבלינר MDR מטרתי הייתה ליצור שמציג את המאפיינים הייחודיים של כל ויסקי שנעשה בו שימוש בתערובת, כשהמיזוג הסופי שומר על הערכים של המותג דאבלינר ומתאים להצטרף לתוכו. תפיסת עולמיעל ויסקי אירי הייתה תמיד שמירה על המסורת אבל עם טוויסט מעניין אשר הושג להבנתי באמצעות MDR . אני יותר מגאה במוצר הסופי ובטוח כי מוצר שכזה יביא עוד צרכני ויסקי להצטרף לחוג הצרכנים של ויסקי אירי”. כשר.
מחיר מומלץ לצרכן – 159 שקל
תכולה – 700 מ”ל

Oak Devil

ויסקי אירי – 5 שנים

נוצר ברובע ליברטיז בדבלין, אירלנד, המקום שעליו כותבים סיפורים. ברובע זה חיו הסוחרים, הפושעים והמזקקות זה לצד זה. הצבעים, הניחוחות והקצב המסחרר התערבבו זה בזה. הרובע היה ידוע בשם “גיהינום”. על מנת להגיע ללב הרובע היה צריך לחלוף על פני פסל השטן המגולף בעץ אלון. שם מתחיל סיפור הוויסקי. הליברטיז 5 שנים הוא ויסקי שהתיישן חמש שנים בחביות ברבן אמריקאי וזוקק פעמיים. ויסקי שהוא שילוב של גריין וויסקי וסינגל מאלט. עשיר בטעם, רך והרמוני. אירי במיטבו.

Copper Alley

ויסקי אירי – סינגל מאלט 10 שנים

קרוי על שם הרחוב העתיק ביותר בדבלין. מקום בו יוצר המטבע האירי הראשון מנחושת. הוויסקי זוקק שלוש פעמים, התיישן 10 שנים בחביות ברבן אמריקאיות ועוד חודש אחד בחביות שרי אולורוסו. הוויסקי בעל צבע זהב מבהיק. הארומה משכרת, דבש קינמון ותפוחים משתלבים בטעם מלא, עשיר והרמוני. הסיומת מלאה וארוכה. טיפה של מים בוויסקי תשחרר מחול נוסף של ארומות וטעמים.

Murder Lane

ויסקי אירי – סינגל מאלט 13 שנים

קרוי של שם רחוב עתיק במרכז דבלין בו קיפחו אירים רבים את חייהם כאשר ניסו לחצות אותו. אזור רווי פשע ואלימות. הוויסקי זוקק שלוש פעמים. התיישן 13 שנים בחביות ברבן אמריקאי וסיום מרתק של חביות טוקאי הונגרי (יין קינוח אייקוני מהונגריה).

הצבע זהב עמוק. ארומות של שקדים, מרציפן, וניל ודבש.  הטעם מסחרר, טעם עמוק, רב שכבתי, משלב מתיקות, נגיעות תבלינים ורמזים לאפרסקים ופרי טרופי. הסיומת ארוכה ומתמשכת. טיפה של מים בוויסקי תשחרר מחול נוסף של ארומות וטעמים.

ליקר ויסקי דאבלינר 700

 liqueur Dubliner

דבלינר אייריש ויסקי ליקר הוא פיתוח מיוחד שמושך אליו את אוהבי הוויסקי האיריים ואת כלל קהילת צרכני הויסקי בעולם.
שילוב מדהים של ויסקי אירי משובח וחלת דבש מתוקה ותחושת קרמל אקזוטי. כשר.
באף – ניחוח מתקתק מעט עם רמזים של וניל, דבש ובושם שמנים – מאוד אופייני ומורכב.
טעם – דבש וכרמל עם תיבול של וניל.
סיומת – מתוק, ארוך ורך מאוד.
הצעת הגשה – על קרח, כקוקטייל או כמשקה שלאחר הארוחה.

דה דאבלינר ליקר על בסיס וויסקי אירי:
מחיר – 95-99 שקל
תכולה – 700 מ”ל
אחוז אלכוהול – 35%.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*