70 שנה ליקבי בנימינה: משיקים קמפיין שמשדך בין עולמות היין והקולינריה

לרגל החגיגות ההוציא היקב במהדורה מיוחדת ארבעה יינות חדשים מכרמים בהרי הגלבוע, יוצאי דופן באיכותם. כחלק מהמהלך, נבחרו ארבעה שפים מובילים, ששידכו מנה פרי יצירתם ליין אחד, המועדף עליהם, מיינות היקב

מימין: שף יחי זינו, שף עידו פיינר, אושיק אפרים מנכ"ל יקב בנימינה, שף תומר טל. צילום: בר כהן

לציון שנת ה-70 לפעילות, משיקים ביקבי בנימינה מהלך שיווקי-תקשורתי חדש החוגג את השידוך המושלם בין עולמות היין והקולינריה. הקמפיין כולל סרטוני וידאו שיצרו במשרד הפרסום Cracker עבור יקבי בנימינה, לצד צילומי סטילס העוסקים בעולמות תוכן דומים. המהלך כולו צפוי לעלות בחסויות טלוויזיה, דיגיטל, רדיו, וכזירת תוכן באתר וואלה ובפלטפורמות נוספות שבבעלות הקבוצה, בהשקעה כוללת של כמיליון שקל. לרגל החגיגות הוציא היקב במהדורה מיוחדת ארבעה יינות חדשים מכרמים בהרי הגלבוע. דפי יינן בהמשך.

נבחרת השפים של השידוך המושלם של יקב בנימינה. צילום: אסף קרלה

“בשנתיים האחרונות היינו עדים לקפיצה התפתחותית בתרבות צריכת היין בישראל, עם חדירה של קהלים חדשים וצעירים. צרכנים אלו, רואים ביין כחלק בלתי נפרד מחוויית האוכל ומחפשים לייצר חוויה הוליסטית ועשירה. כיקב מסחרי מוביל בשוק, אנו יודעים לספק את הערך המוסף אותו הקהל מחפש”, כך מסביר עומר בן חורין, מנהל שיווק.

המנה של שף אסף סרי בקמפיין שידוך מושלם של היקב. צילום: אסף קרלה

כחלק מהמהלך, נבחרו ארבעה שפים מובילים, ששידכו מנה פרי יצירתם ליין אחד, המועדף עליהם, מיינות היקב:

שף אסף סרי, מסעדת צמח (קבוצת מחניודה), ירושלים יין פרפום דה בנימינה 2020

היין הנבחר: פרפום דה בנימינה 2020 הינו יין רוזה ארומטי ויוקרתי מענבי גרנאש וברברה שגדלו באזור הגלבוע. היין הושק על מנת לספר את ההיסטוריה של היקב כמפעל לתמציות בושם. היין מתאים למאכלים מתובלים וירקות קלויים.

המנה הנבחרת: סלקים צלויים ברוטב אחו בלנקו (שקדים לבנים) עם צנוברים, שמן אריסה, תותים וטוויל שומשום.

המנה של שף יחי זינו – דניס אדום על פסטה עם זוקיני ובוטרגה. צילום: אסף קרלה

שף יחי זינו, מסעדת פסקדו, אשדוד – יין בנימינה רזרב, וויונייה 2019

היין הנבחר: וויונייה 2019 מסדרת בנימינה רזרב הינו יין לבן יבש שמקורו באזור הנגב הצפוני. ליין מאפיינים עסיסיים ורעננים המשתלבים היטב עם מנות דגים ומטבחים מתובלים.

המנה הנבחרת: דניס אדום על פסטה בציר של עצמו עם זוקיני ובוטרגה.

המנה של שף תומר טל. כתר צלעות טלה בתערובת עשבים.  צילום: אסף קרלה

שף עידו פיינר, מסעדת רוברטה וינ’צי, פרדס חנה – יין אבני החושן, ספיר 2018

היין הנבחר: יין ספיר 2018 מסדרת אבני החושן היוקרתית של היקב משלב בין ענבי קברנה פרנק ושיראז ליצירת בלנד בעל גוף מלא. היין מתאים במיוחד למטבח האיטלקי עם ורסטיליות גבוהה.

המנה הנבחרת: קפלטי (פסטה ממולאת) בקרם לבנה ואזוב, תבשיל ירוקים חורפי, שמן פישולין וגבינת עומר.

שף תומר טל, מסעדת ג’ורג’ וג’ון, תל אביב – יין צוקים, מרסלן מרלו ופטי ורדו 2019

היין הנבחר: מרסלן, מרלו ופטי ורדו 2019 מסדרת צוקים. סדרה חדשה זו מושקת החודש לצד הקמפיין על מנת לציין 70 שנות עשייה ביקב בנימינה. הענבים כולם מקורם בגלבוע, אזור גידול ייחודי ליקב בנימינה.

המנה הנבחרת: כתר צלעות טלה בתערובת עשבים יבשים וחרדל צלוי בתנור עם סחוג סלרי ובצלים מזוגגים.

מנהל שיווק יקבי בנימינה: עומר בן חורין ומשרד פרסום: CRACKER.

ארבעה יינות חדשים

לרגל חגיגות השבעים של יקב בנימינה, הוציא היקב במהדורה מיוחדת ארבע יינות חדשים יוצאי דופן באיכותם. מחיר הבקבוק: 90 שקל.

היינות החדשים של יקב בנימינה

צוקים בלנד – אדום 2019

הרכב זני ענבים: 40% מרסלן,40% מרלו, 20% פטי ורדו.

אזור גידול: שלושת הזנים נטועים בכרם מירב שברכס הרי גלבוע, במפנה צפוני של הר מלכישוע, איזור בו התגלו גתות עתיקות המעידות על הכנת יין בתקופות קדומות. הכרם הייחודי מתנשא לגובה של כ-400 מטרים מעל פני הים, על קרקע טרה רוסה מנוקזת מאוד המאפשרת הבשלה אחידה ומהירה של הפרי. האיזור היבש יחסית והרוחות החזקות, בשילוב זמירה קפדנית ואיוורור נכון תורמות בקבלת פרי איכותי ויוצא דופן באיזור.

תהליך ייצור: כל זן נבצר בנפרד במועד הבציר האופטימלי עבורו בשעות הלילה הקרירות. לאחר ההפרדה מהשדרות והעלים, תססו הזנים השונים בנפרד במכלים קטנים בטמפ’ של בין 26-28 מעלות על מנת לשמר את הארומות והטעמים של כל פרי ולמקסם את הפוטנציאל של כל יין. לאחר שפייה ושיקוע קצר עבר כל יין להתבגרות בחביות עץ אלון למשך כ-14 חודשים בסיום תקופה זו נבנה הממסך הסופי בין הזנים והחביות השונות.

רשמי טעימה: צוקים בלנד אדום 2019 הוא יין קטיפתי בעל גוף בינוני-מלא ואופי ים-תיכוני מתובל ומעניין. היין מלווה בארומות של דובדבן, שזיף ,ציפורן ומרווה עם טעמים של פירות יער וניל וטעם מעושן עם טאנינים רכים סיום ארוך ומענג. היין יתאים במיוחד לצד מנות בשריות ים תיכוניות כמו שפונדרה טלה, או לצד מנות דגים כמו פילה לוקוס, כרישה צלויה ורוטב חמאה.

צוקים רוסאן מרסאן

צוקים רוסאן – מרסאן

יין לבן יבש

 אזור גידול:

אשכולות  הרוסאן והמרסאן  הגדלים  בחלקות צמודות נבצרו בכרם מירב אשר בגלבוע, בטיפולו של הכורם משה הרניק.

הרכב הזנים: רוסאן (70%) , מרסאן (30%)

דגשים בתהליך הייצור: לאחר הבציר הזנים עברו מפריד ומעיכה משותפת ועברו סחיטה עדינה ותססו באופן איטי ומבוקר לשימור ארומות הפרי.

היין תסס במשך שבועיים במיכל נירוסטה ולאחר מכן הועבר להתיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי למשך 4 ולאחר מכן עבר תהליכי הצצלה וסינון לקראת מילוי.

רשמי טעימה: כל זן מביא את התכונות הייחודיות שלו לבלנד ,הרוסאן מעניק גוף,וטעמים, קליפת תפוז , בריוש, שעוות דבורים, המרסאן מעניק רעננות וארומות , לימונים, משמש, אפרסק, השהייה בחביות מעניקה ליין מרקם רב שכבתי ואיזון בין ארומות הפרי לעץ האלון וסיומת ארוכה ומענגת.

עם סגנון יין לבן נועז יותר ותווים אפרסקים, הבלנד הזה מתאים ללות תבשילי עופות ודגים עשירים, הכוללים פירות וירקות קלויים או ורטבים פירותיים.

גרנאשה טינטוררה

יין אדום יבש

הרכב הזנים: גרנאשה טינטוררה 100%

אזור גידול: הרי הגלבוע-מירב

תהליך ייצור: ענבי הגרנאשה נבצרו בסוף אוגוסט לאחר הפרדה עדינה ביקב  התרחשה תסיסה אלכוהולית חצי קרבונית במשך 5 ימים לאחר מכן המשיך לסחיטה וסיים תסיסה ללא קליפות לעוד 3 ימים. לאחר תסיסה אלכוהולית וכן שיקוע טבעי קצר הועבר היין להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי חדשות למשך 12 חודשים, שבסיומה נבנה הממסך בין החביות השונות והיין הועבר למילוי עם מינימום תהליכי סינון והצללה.

רשמי טעימה: גרנאשה טינטוררה 2020 הוא יין קטיפתי בעל גוף בינוני-מלא ואופי ים-תיכוני מתובל. היין מלווה בארומות של דובדבן שחור, פטל שחור ,פלפל שחור, טבק מתקתק נגיעות וניל מהחבית לצד פירות יבשים בשלים כגון שזיפים, עם טאנינים רכים וטעם וסיומת ארוכה. התבלון בגרנאשה הופך אותו לשילוב מושלם עם מנות מתובלות ועשבי תיבול כולל בשרים צלויים, ירקות ומגוון מאכלים אתניים.

צוקים שרדונה

צוקים – שרדונה

יין לבן יבש

זן הענבים: 100% שרדונה

אזור גידול: גליל

תנאי גידול ואקלים: הכרם ממוקם במדרונות הר מלכישוע, בגובה 440 מטר מעל פני הים ומשקיף לעמק בית שאן. הקרקע מאופיינת בשילוב של סלעי גיר קשים ורכים, טרה רוסה ואדמות כהות. מזג האוויר הים תיכוני באזור בעל כמות משקעים שנתית של 450 מ”מ בממוצע. למרות הקרבה לעמק בית שאן החם החורף באזור זה בעל חורף קר ויש רוחות חזקות שנושבות תמידית במשך כל השנה ויוצרות אוויר יבש ולילות קרירים. אקלים זה תורם להתפתחות הענבים ושימור החומצה הטבעית של הענב. ליד הכרם ממוקמות טורבינות רוח אשר מספקות אנרגיה ירוקה לישובים הסובבים.

תהליך הייצור: ענבי השרדונה נבצר בבציר לילי בתנאי בשלות אופטימלים והגיע ליקב עם אור ראשון, זאת על מנת לשמר את הארומות ואת מאפייני הפרי העדינים. כאשר הענבים מגיעים ליקב הם עוברים הפרדה מהשזרות וסחיטה, לאחר הצללה התירוש עובר תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה נמוכה במיכלי נירוסטה וחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. בסיום התסיסה האלכוהולית והמלולקטית היין מהחביות ומהמיכלים מורכב הממסך(בלנד) הסופי.

רשמי טעימה: שילוב בין תסיסה בחביות חדשות ומשומשות לבין תסיסה במיכל נירוסטה, בצירוף ההתססה מלולקטית של חלק מכמות היין, יצרו יין מורכב ובעל עושר של ניחוחות וטעמים, המוכן כבר עתה לשתייה, אך ימשיך ויפתח עומק ומורכבות בשנים הקרובות.

היין בעל גווני צבע זהוב עמוק והוא מצטיין בעושר ארומטי. בנוסף היין מתאפיין בטעמים מורכבים וברורים של פרי הדר רענן, אפרסקים, מלון בשל ווניל והוא בעל מרקם רב שכבתי ואלגנטי. ליין איזון בין ארומות הפרי לעץ האלון וסיומת ארוכה ומענגת.

מנכ”ל היקב אושיק אפרים עם הייננים חגית אלמליח והיינן הראשי יונתן שוטס. צילום: בר כהן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*