תעשיית המזון מאמצת את הצבע הכחול / טלי ברנר

עם שוך מגפת הקורונה, כשאנחנו חוזרים אל החנויות, הצבע הכחול או בשמו המקצועי PANTONE 19-4052 Classic Blue נראה בכל מקום. תעשיית המזון מאמצת את הצבע הכחול לאריזות המוצרים וגם עיתון E-food מצטרף למגמה העולמית ומשנה את צבעיו לכחול

מניפת הצבעים של פנטון
טלי ברנר. צילום: שי שבירו

הצבע הכחול הקלאסי או בשמו המקצועי PANTONE 19-4052 Classic Blue נראה עתה בכל מקום, בשוך מגפת הקורונה, כשאנחנו חוזרים אט אט אל הרחובות והחנויות. מתברר שהצבע הכחול כבר נקבע בסוף השנה שעברה – תעשיית המזון מאמצת אותו והוא מופיע על האריזות של מוצרים רבים. גם עיתון E-food מצטרף למגמה העולמית ומשנה את צבעיו לכחול.

בכל שנה, בחודש דצמבר, בעשרים שנה שחלפו, מפרסמת חברת הצבעים האמריקאית פנטון (Pantone) את צבע השנה. בדצמבר 2019 הוכרז הצבע לשנת 2020 – כחול קלאסי. את הצבע קובעים צוותי מומחים של החברה שנשלחים לכל רחבי העולם לאפיין את מצב הרוח, ללמוד את הטרנדים העתידיים ובמידה רבה גם לקבוע אותם. הצבע של השנה שעברה למשל היה Living Coral – מין ורדרד-כתמתם של אלמוגים.

קביעת הצבע מושפעת מכל תחומי החיים וכוללת חשיפת הצוותים לחומרים חדשים וטכנולוגיות בקדמת הבמה. הצבע שנקבע יככב בכל תחום של חיינו שבו נוכחת חוויה של צבע: בטקסטיל, בתעשיית האופנה העולמית, בבנייה, עיצוב פנים, עיצוב המוצר, גרפיקה, הדפסה וכמובן מוצרי מזון או לפחות אריזותיהם.

מוצרים בכחול עמוק

חברת פנטון היא חברה לייצור צבעים שהוקמה לפני כששים שנה בניו ג’רסי, ארצות הברית. מניפת הצבעים של פנטון הפכה את תחום הצבעים בכל השימושים בתחומים השונים, למקצועית ומדויקת.

מכון פנטון לצבעים הוא מכון עסקי שבוחן טרנדים ומייעץ לחברות בנושא צבע עתידי למוצריהם, לאריזות, ללוגו ולנראות עיסקית. המכון בוחן את התחזיות תוך התחשבות בהיבטים ויזואליים ופסיכולוגיים.

לורי פרסמן, סגנית נשיא מכון פנטון העולמי, הסבירה בראיון למגזין TIME את הסיבות לבחירת הצבע הכחול הקלאסי דווקא בתחילת העשור החדש: “זהו צבע מרגיע, שמשדר שלווה וביטחון ומייצר חיבור בין אנשים”.

ליאטריס לי אייזמן, חברת מועצת המנהלים של מכון פנטון, מסבירה: “אנחנו חיים בזמנים בהם נדרשים אמון ונאמנות. אנחנו מחפשים יציבות וביטחון. כל אילו מבוטאים בצבע הכחול הקלאסי”.

כחול קלאסי של פנטון. צילום מסך

מה מייחד את הכחול הקלאסי? נאמר עליו שהוא צבע אלגנטי, צלול, יוקרתי בפשטותו, מאופק ומרגיע. צבע השמיים לפני שקיעה, כאשר השמיים מתחילים להתכהות. צבע הימים והאוקיינוסים. צבע עמוק המאפשר לנו לחשוב ולייצר ערוצי תקשורת משמעותיים.

הצבע, כך מתברר, מתאים להתמודדות עם התהפוכות המתרחשות בעולם. בחברת פנטון לא ניבאו את מגפת הקורונה שהשתלטה על חיינו ברבע הראשון של שנת 2020, זה פשוט קרה. הצבע הכחול הקלאסי הוא צבע יוניסקס, אינו תלוי עונה ומלווה אותנו בכל מקום וזמן. אי אפשר שלא לציין את הג’ינס הכחול, פריט הלבוש העל-זמני, על-גילי ועל-מגדרי. ואת הדיו. ועכשיו, עם שוך המגפה, כשאנחנו חוזרים לחנויות האופנה, הצבע הכחול נראה בכל מקום. לאוהבי הצבע מומלץ להצטייד בפריטים קלאסיים  למלתחה שלהם, לשנים הבאות.


הכותבת היא מהנדסת מזון יותר מ-35 שנה. מרכזת את תחום התעשיה האורגנית בארגון לחקלאות אורגנית בישראל, חברה בוועדות רגולציה במזון בארץ ובעולם.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*