תורפז חתמה על הסכם לרכישת Clarys & Willich העוסקת בטעמים ופתרונות ייחודיים למזון

הרכישה היא תמורת כ-48 מיליון דולר והיא צפויה לאפשר לתורפז לחזק את היצע מוצריה. קבוצת Willich & Clarys, היא חברה מובילה בתחום טעמי ה-Savory, הפתרונות הפונקציוניאליים וחומרי הגלם הייחודיים לתחום הבשר והאפייה

תורפז. צילום מתוך אתר החברה

קבוצת תורפז תעשיות חתמה ב-27 במרץ השנה על הסכם לרכישת קבוצת Clarys & Willich (בלגיה וגרמניה) העוסקת בטעמים ופתרונות ייחודיים למזון.
הרכישה נעשתה באמצעות החברה הבת הבלגית Food Ingredients Technologies SA, ונחתם הסכם לרכישת 100% מהון המניות המונפק והנפרע ומזכויות ההצבעה בחברת Cewecon GmbH – חברה פרטית המאוגדת בגרמניה המחזיקה בקבוצת חברות בלגיות וגרמניות (Clarys & Willich וקבוצת FIT) מידי בעלי מניותיה (המוכרים), בתמורה לתשלום בסך של כ-47.7 מיליון דולר, מתוכו ישקיעו המוכרים חזרה ב-FIT סך של כ-21 מיליון דולר כנגד הקצאה למוכרים של 24.5% מהון המניות המונפק והנפרע ומזכויות ההצבעה ב-FIT.
לאחר השלמת העסקה, תחזיק תורפז ברוב בדירקטוריון של FIT. להערכת תורפז, השלמת העסקה צפויה בתחילת חודש אפריל 2024. העסקה תמומן באמצעות מקורות עצמיים ומימון בנקאי שנטלה תורפז מתאגיד בנקאי. ההסכם כולל אופציה (put/ call) לרכישת יתרת מניות המוכרים ב-FIT על ידי תורפז, הניתנת למימוש בחלוף שלוש שנים ממועד השלמת העסקה ועד לחלוף חמש שנים ממועד השלמתה.

קבוצת Willich & Clarys, נוסדה בשנת 1970 והיא חברה מובילה בתחום טעמי ה-Savory, הפתרונות הפונקציוניאליים וחומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה. לקבוצה שני מפעלים ומעבדות פיתוח בבלגיה ובגרמניה בבעלותה, המשתרעים על שטח של 19 אלף מ”ר מתוכו 12,500 מ”ר שטח בנוי ו-12 אלף מ”ר מתוכו 2,000 מ”ר שטח בנוי, בהתאמה. הגדול מביניהם הוא אתר חדיש ומתקדם בבלגיה שהקמתו הושלמה בשנת 2022 בהשקעה של כ-12 מיליון אירו. לקבוצה בסיס לקוחות רחב באירופה, בעיקר בבנלוקס, ומגוון רחב מאוד של פתרונות ומוצרים. נכון למועד הדוח מעסיקה הקבוצה כ-70 עובדים.

המוכרים, שהם בעלי ניסיון ניהול עתיר שנים בתעשיית הפתרונות הייחודיים למזון, ימשיכו את תפקידם הניהולי בשנים הקרובות בקבוצת Willich & Clarys, יחד עם הצוות הניהולי של FIT, ויצטרפו לצוות הניהולי של קבוצת תורפז.

הרכישה של Clarys & Willich מהווה רכישה אסטרטגית עבור תורפז, המשתלבת באסטרטגיית הקבוצה להגדיל את היקף פעילותה בתחום הטעמים והפתרונות למזון, תוך התמקדות בפיתוח מוצרים טבעיים, בריאים, חדשניים וייחודיים, בעלי ערך מוסף גבוה. הרכישה צפויה לאפשר לתורפז לחזק את היצע מוצריה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*