תביעה: מכרה ביצים במחיר מופקע – גם למפקחת מוסמכת ממשרד הכלכלה והתעשייה

באישום נטען כי הלקוחה דרשה לשלם עבור ביצי המאכל לא יותר מהמחיר המירבי הקובע, אולם הקופאית בבית העסק "פירות תל גנים" סירבה לדרישתה ומכרה לה את תבניות הביצים במחירים מופקעים

בעלים ומנהלת של בית עסק בשם “פירות תל גנים” ברחוב עוזיאל ברמת גן, הואשמה בהפקעת מחירים. בכתב האישום שהוגש על ידי משרד הכלכלה והתעשיה לבית משפט השלום בתל אביב נאמר כי הנאשמת מכרה ללקוחה בבית העסק שלה לפחות בשלושה מקרים שונים תבניות ביצי מאכל, שהן מצרך בפיקוח, במחירים מופקעים העולים על המחיר הקובע, בשיעורי הפקעה בטווח שבין כ-10% לכ-40%.

באישום נטען כי הלקוחה דרשה לשלם עבור ביצי המאכל לא יותר מהמחיר המירבי הקובע, אולם הקופאית בבית העסק סירבה לדרישתה ומכרה לה את תבניות ביצי המאכל במחירים מופקעים.

הלקוחה, נאמר באישום, התלוננה על המקרה לאגף אכיפה במסחר במשרד הכלכלה והתעשיה, ובעקבות התלונה נערכה ביקורת בבית העסק של הנאשמת, שבמהלכה נמכרו לשתי מפקחות מוסמכות מטעם המפקח על המחירים במשרד, תבנית ביצי מאכל 18 יחידות גודל L במחיר של 23.90 שקל, מחיר העולה על המחיר הקובע שהינו 17.18 שקל, ובשיעור הפקעה של כ-39%.

האתר של פירות תל גנים

בכתב האישום נטען כי הנאשמת מכרה מדי חודש בחודשו ללקוחות בית העסק שלה כ-64 תבניות ביצי מאכל גודל L כדוגמת תבנית הביצים שנמכרה למפקחות במהלך הביקורת בבית העסק שלה.

סעיף האישום המיוחס לנאשמת הוא מכירת מצרכים במהלך העסק במחיר העולה על המחיר הקובע, בניגוד לחוק וצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים.

תגובת הנתבעת לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*