שתי בקשות לייצוגית נגד שטראוס פריטו ליי, בעקבות ריקול לדגני הבוקר Squares oatmeal

מדובר במוצר שנצרך על פי רוב על ידי ילדים ונערים במאות אלפי יחידות בישראל. לטענת המבקשים, המשיבות ביצעו ריקול מסוג הסרת מוצרים ממדפי הקמעונאים, אך הן לא פנו באופן אקטיבי מספיק אל הצרכנים לצורך הודעה שלא לצרוך את המוצר האמור, ולא הזמינו אותם להשיב את המוצרים הפגומים שרכשו, ואף לא הודיעו להם על זיכוי בגין רכישתם

ריקול לדגני הבוקר Squares oatmeal

שתי בקשות לאישור תביעה ייצוגית הוגשה בעקבות ההודעה שפרסמה ביום א’ השבוע חברת שטראוס פריטו ליי באתר האינטרנט שלה, ובה קראה לציבור להימנע משימוש בדגני הבוקר המרובעים על בסיס שיבולת שועל עם סוכר חום (Squares oatmeal) המיובא על ידה באריזות 411 גרם (המסומנות בסימון “עדיף להשתמש לפני: כל התאריכים מ-11.1.24 ועד 4.6.24 כולל) מוצר זה נצרך על פי רוב על ידי ילדים ונערים במאות אלפי יחידות בישראל.

הבקשות בטענה לשיווק ומכירה של מוצרים פגומים אשר עלה חשש כי הם מזוהמים בסלמונלה בהתאם להודעת הריקול האמורה, הוגשו כנגד חברת קוואקר אוטס קומפני העולמית ממדינת אילינוי בארה”ב, והיבואנית לישראל של מוצריה חברת שטראוס פריטו ליי מפ”ת, חברה בת של שטראוס גרופ, המהווה את זרוע השיווק המקומית של חברת קוואקר אוטס קומפני.

לדברי המבקשים: עו”ד דניאל רוטנברג תושבת ת”א ואמיר אור תושב יבנה, המשיבות ידעו על פגמים מסוג חשש לזיהום סלמונלה בייצור ובשיווק של חלק ממוצרי חברת קוואקר אוטס קומפני לכל הפחות מיום 15.12.23 – המועד בו הופצה הודעת הריקול בארה”ב (בנוגע למוצר דגני בוקר מרובעים על בסיס שיבולת שועל עם קינמון), וספציפית לגבי המוצר נשוא הבקשה החל מיום 11.1.24 (הריקול בארה”ב) כאשר רק ביום 14.1.24 פורסמה בישראל הודעה בעניין.

לדברי המבקשת, הודעות אלה של המשיבות מהווה הודאת בעל דין שלא ניתנת לפרשנות, וכי במסגרת ההודאה מודה חברת שטראוס פריטו ליי כי יש קשר בין הריקול שהיא מבצעת לבין הריקול בארה”ב שבוצע כבר קודם לכן.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד נאמר כי המשיבות ביצעו ריקול מסוג הסרת מוצרים מאותו סוג מחלק ממדפי הקמעונאים, אך הן לא פנו באופן אקטיבי מספיק אל הצרכנים לצורך הודעה שלא לצרוך את המוצר האמור, ובעיקר לא הזמינו אותם להשיב את המוצרים הפגומים שרכשו, ואף לא הודיעו להם על זיכוי ופיצוי בגין רכישתם.

בית המשפט מתבקש להורות על פיצויים של הצרכנים בגין נזקיהם הממוניים בגובה עלות דגני הבוקר שנרכשו על ידם, ובגין נזקיהם הבלתי ממוניים בדמות פגיעה באוטונומיה של הרצון ואוטונומיית הבחירה, וכן רגשות שליליים דוגמת תחושת חרדה, גועל, פחד, כאבי בטן, ועוגמת נפש כתוצאה מהשימוש במוצר המסכן חיי אדם.

תגובת החברה לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*