כרמים ויקבים עלו באש בשריפות הענק שפרצו בקליפורניה

בשלב זה ידוע על 13 יקבים שנשרפו כליל וכרמים נפגעו בשטח כולל של כ-770 קמ"ר. באזור נאפה וסונומה פעלו כ-1,000 יקבים ו-700 כורמים שמעסיקים יחדיו כ-46 אלף עובדים

שריפה הכרמים בסונומה ונאפה בקליפורניה (צילום מסך)
שריפה הכרמים בסונומה ונאפה בקליפורניה (צילום מסך)

מאת ישראל גלעד

שריפות הענק שפרצו בקליפורניה ארה”ב היכו גם את את המחוזות סונומה, סנטה רוזה ונאפה, הידועות בכרמים וביקבים בהם מיוצרים יינות משובחים. שריפות הענק פגעו גם בתעשיית התיירות המקומית המארחת כ-3.5 מיליון תיירים ומייצרת מחזור בהיקף של יותר מ-2 מיליארד דולר לשנה.

בשלב זה ידוע על 13 יקבים שנשרפו כליל ונשרפו כרמים בשטח כולל של כ-770 קמ”ר. באזור נאפה וסונומה פעלו כ-1,000 יקבים  ו-700 כורמים שמעסיקים יחדיו כ-46 אלף עובדים.

קליפורניה מייצרת כ-85% מהיין בארה”ב כשמחוזות סונומה ונאפה מהווים כ-8%-10% מהתפוקה הכללית. הזנים המובילים – קברנה סוביניון ושרדונה הנחשבים ליינות הטובים ביותר המיוצרים בארה”ב. עלות טונה גפנים מזן קברנה סוביניון הגדל במחוז נאפה היא כ-7,000 דולר (לעומת 400 דולר מכרמים באזורים אחרים).

בין היקבים שנפגעו:

* White Rock (נוסד בשנת 1871) נשרף עד היסוד.

* Signorello Estate נשרף כולו.

* Paradise Ridge  נשרף כולו.

* Ancient Oak Cellars נפגע חלקית.

* Nicholson Ranch נפגע חלקית.

* Darioush Winery נפגע חלקית.

יקב סיגנורלו, צילום מאתר היקב
יקב סיגנורלו לפני השריפה, צילום מאתר היקב

החשש הגדול של היקבים הוא בנזקי העשן לגפנים וליין הנמצא בתהליכי תסיסה בחביות. רוב הכרמים והיקבים היו מבוטחים, אולם הערכת הנזק עדיין לא ידועה מאחר שרוב האנשים פונו מהאזור למקומות מבטחים. חזרה לפעילות תהיה ממושכת – דבר שישפיע על תחום אובדן הרווחים. מומחים מעריכים שההפסד, לתקופה של שלוש שנים, בגין כל 4,047 מ”ר עומד על 360 אלף דולר ובנוסף עלות שינטוע (נטיעה מחדש של הכרם עד הגיעו לתנובה).

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*