שף הקונסוליה הצרפתית בירושלים מבקש מבית הדין למנוע את פיטוריו

לדברי השף, במשך 13 שנה הוא הכין ארוחות לקונסול הראשי ולאירועים רשמיים רבים של הקונסוליה, ומעולם לא הוגשו נגדו תלונות. הוא מבקש לבטל את הפיטורים בנימוק של העדר שימוע, הפרת הבטחה והחלטה המבוססת על שיקולים זרים

בניין הקונסוליה הצרפתית. צילום: נטע, ויקימדיה

תושב מזרח ירושלים מבקש מבית הדין האזורי לעבודה בירושלים למנוע את פיטוריו מתפקיד שף הקונסוליה הצרפתית בעיר, אותו הוא ממלא זה 13 שנים. לדברי השף, הוא הכין ארוחות לקונסול הראשי ולאירועים רשמיים רבים של הקונסוליה, ומעולם לא הוגשו נגדו תלונות. לאורך השנים דרשו ממנו הקונסולים לבצע משימות נוספות, כולל באירועים מחוץ לקונסוליה, כגון לאירועים שערכה אשתו של הקונסול דאז, פרדריק דואניו, בבית הספר הפרטי לה-סה בו עבדה. בתקופתו של הקונסול אלן רמי הוא נדרש לבשל ארוחות לכמרים במנזר השתקנים בלטרון ובמנזר באבו גוש, על-רקע הקשר ההדוק בינם לבין רעייתו של רמי.

עוד נטען, כי השף נדרש להכין אוכל לכל הקונסולים ולבני משפחותיהם, להיות נוכח באירועי בר-בי-קיו פרטיים ומסיבות יום הולדת, וכי תמורת משימות אלון קיבל תוספת שכר זניחה. לדבריו, הוא ביצע את כל מה שנתבקש לבצע, מאחר שלא יכול היה לסרב לבקשותיהם של הקונסולים ורעיותיהם. לדבריו, הוא חתם לאחרונה על הסכם פשרה לפיו יקבל 130 אלף שקל תמורת עבודות אלו והובטח לו שאין קשר בין הסכם זה לבין המשך העסקתו בקונסוליה.

אולם, נטען בבקשה, לאחרונה נמסר לו שהוא יפוטר ב-20 ביולי השנה, משום שמשרד החוץ הצרפתי החליט לבטל את משרתו ולשכור את שירותיה של חברת הסעדה. לדברי השף, נראה שההחלטה הייתה יוזמה של הקונסוליה, ובאה משום שעמד על זכויותיו ולמרות שוויתר על סכומים משמעותיים שהגיעו לו. הוא מבקש לבטל את הפיטורים בנימוק של העדר שימוע, הפרת הבטחה והחלטה המבוססת על שיקולים זרים. התביעה הוגשה באמצעות עו”ד בדראן סלאמה וטרם הוגש כתב הגנה.

בקשתו של השף לצו מניעה זמני במעמד צד אחד למניעת פיטוריו נדחתה ועל החלטה זו הוא הגיש בקשת רשות ערעור לבית הדין הארצי לעבודה. בהחלטת בית הדין נאמר, כי על פני הדברים עולה כי למבקש נעשה שימוע שבו נשמעו טענותיו ביחס לטענות שהועלו כנגדו במסגרת מכתב זימונו לשימוע.

תגובת הקונסוליה הצרפתית לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*