שטראוס גרופ הגישה עתירה מנהלית נגד החלטת עיריית עכו לשנות סיווג נכס שלה בדרום העיר

עד למועד האמור, טוענת שטראוס, הנכס שלה, חויב בארנונה לפי סיווג "עסקים ומשרדים", אולם הסיווג החדש, שנעשה ללא קבלת אישור שרי הפנים והאוצר ותוך חריגה מחוקי ההקפאה ל"מרכזים לוגיסטיים ומרכזי שיווק והפצה", הביא להעלאה של יותר מ-90% בשומת הארנונה

חברת שטראוס גרופ מפתח תקוה הגישה עתירה מנהלית כנגד החלטת עיריית עכו לשנות שלא כדין את סיווג הנכס שלה באזור התעשייה דרום בעיר לצורך חיובו בארנונה לשנת 2023 באמצעות הוספת סיווג חדש לצו הארנונה (“מרכזים לוגיסטיים ומרכזי שיווק והפצה”).

עד למועד האמור, מציינת שטראוס, הנכס שלה, המשמש כמרכז הפצה למוצריה, חויב בארנונה לפי סיווג “עסקים ומשרדים”, אולם הסיווג החדש, שנעשה ללא קבלת אישור שרי הפנים והאוצר ותוך חריגה מחוקי ההקפאה ל”מרכזים לוגיסטיים ומרכזי שיווק והפצה”, הביא להעלאה של יותר מ-90% בסכום שומת הארנונה של הנכס.

לדברי שטראוס, אין לאפשר לעירייה לעקוף את חוקי ההקפאה ולהעלות את שיעור הארנונה בגין הנכס ממנו מופצים מוצרי המזון שלה לרשתות הסיטונאיות ברחבי הארץ, באמצעות הוספת סיווג חדש שלא כדין של “מרכזים לוגיסטיים”. שטראוס טוענת עוד כי גם לו הייתה העירייה מגישה בקשה להוספת הסיווג, ממילא היתה נדחית בקשתה, בשל אי עמידתה באמות המידה שנקבעו על ידי משרד הפנים כתנאי לקבלת אישור חריג.

בעתירה נאמר כי משמעות העלאת התעריף לנכס מתעריף של כ-73 שקל למ”ר בסיווג “עסקים” לפיו חויב הנכס בעבר, לתעריף של כ-160 ש”ח למ”ר בסיווג החדש של “מרכזים לוגיסטיים” הינה העלאה של כ-120%, וכי שיעור העלאת הארנונה שהשיתה העירייה בפועל על שטראוס עולה על 90%, הרבה מעבר למגבלה של 7.5% שנקבעה בקווים המנחים של משרד הפנים.

תגובת עיריית עכו: “העתירה טרם התקבלה בעירייה. לאחר שנקבלה נלמד אותה ונגיב בהתאם”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*