שופרסל נגד קרסו אקה מטעמית: לאחר השקעה של 30 מיליון שקל קרסו ביטלה הסכם שכירות בשל תנאי לא מציאותי

שופרסל: דרישתה המופרכת לפתיחת הסניף כחלק מקומפלקס מגורים ומסחר המיועד לקהל החרדי 45 ימים קודם למועד שבו שופרסל יכולה להתחייב,נגרם בשל מחדליה של קרסו

סניף שופרסל, מקור: ויקימדיה
סניף שופרסל, מקור: ויקימדיה

שופרסל הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 6.5 מיליון שקל ובקשה לסעד זמני כנגד חברת קרסו אקה מטעמית, היזם והבעלים של פרויקט מסחר ומגורים פסגות ירושלים בשכונת רוממה בירושלים. לטענת שופרסל בחודש פברואר 2013 נכרת בינה לבין הנתבעת הסכם שכירות לתקופה של 8 שנים ושתי אופציות נוספות של 8 שנות שכירות, לפיו שכרה שופרסל מהנתבעת שטח מסחרי בהיקף כולל של כ-3,464 מ”ר לצורך הפעלת מרכול במרכז המסחרי. בהמשך שכרה שופרסל מהנתבעת שטחים נוספים, ונכון להיום היא שוכרת ממנה שטחי מסחר ותפעול בהיקף כ-5,800 מ”ר.

שופרסל מציינת כי כבר השקיעה במושכר והתחייבה להשקיע סכום של כ-30 מיליון שקלים, וכי מסרה לנתבעת הודעה על כוונתה לפתוח את המושכר לקהל הרחב במהלך חודש אוגוסט הקרוב.

ואולם הנתבעת בשל דרישתה המופרכת לפתיחת המושכר המהווה חלק מקומפלקס מגורים ומסחר המיועד לקהל החרדי 45 ימים קודם למועד שבו שופרסל יכולה להתחייב, ושעה שהעיכוב בפתיחת המושכר לקהל הרחב נגרם בשל מחדליה, הודיעה האחרונה לשופרסל בסוף השבוע האחרון על ביטול הסכם השכירות.

לדברי שופרסל הודעת הביטול מהוה לכשעצמה הפרה יסודית של הסכם השכירות בין הצדדים, היא ניתנה שלא כדין, חסרת תוקף, ומהווה נדבך נוסף בשרשרת הפרות של הסכם השכירות מצידה של הנתבעת דווקא.

לטענת שופרסל האחריות לאי פתיחת המושכר במועד שנקבע לכך רובצת כול כולה לפתחה של הנתבעת, נוכח הליקויים והכשלים השונים שנתגלו במושכר. לדברי שופרסל באמצעות משרד עורכי הדין עמר, רייטר, ז’אן, שוכטוביץ ושות’ היא עתידה לסיים את עבודות ההתאמה במושכר ולפתוח את המושכר לקהל הרחב בתוך זמן קצר, ובמידה והיא לא תשכור כעת את המושכר היא תאבד פלח שוק משמעותי באזור ויגרם נזק בלתי הפיך למונטין שלה.

בית המשפט מתבקש לפסוק לשופרסל את הפיצוי המוסכם שבהסכם השכירות על סך 6.5 מיליון שקלים בשל הפרות ההסכם מצידה של הנתבעת, ובנוסף לאסור על הנתבעת בצו מניעה זמני מלהתקשר בהסכם שכירות עם צד שלישי, באופן העלול לטענת שופרסל לאיין את זכויותיה ולרוקן בכך את התחייבויותיה של הנתבעת כלפיה מתוכן.

לדברי שופרסל הדבר חמור שבעתיים שעה שלמיטב ידיעתה הנתבעת כבר פעלה למכור את הזכויות במרכז המסחרי לצדדים שלישיים, ולנוכח הודעתה על ביטול הסכם השכירות, עלולים אותם צדדים שלישיים לבצע פעולות לפגיעה בזכויותיה של שופרסל.

לא היה ניתן להשיג את תגובת קרסו אקה טעמית עד לפרסום המאמר.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*