שופרסל מדווחת על שינוי תחזית הדירוג ליציבה מחיובית על רקע התחרות העזה בענף

במחצית הראשונה של 2022 הציגה שופרסל, בהתאם למגמה בענף קמעונאות המזון, ירידה במכירות בחנויות זהות. על פי תחזית הדירוג של מעלות, ההערכה היא כי ב-12 החודשים הקרובים תשמור שופרסל על מעמדה התחרותי בענף קמעונאות המזון, תוך המשך פיתוח המותג הפרטי שלה, במקביל לחיזוק הסינרגיה עם רשת BE

סניף של שופרסל דיל

שופרסל מדווחת על אשרור דירוג המנפיק -ilAA ושינוי תחזית הדירוג ליציבה מחיובית, על רקע התחרות העזה בענף. התחזית על פי דרוג מעלותglobal rating S&P  – ואנליסטית אשראי ראשית סיון מסילתי.

תמצית פעולת הדרוג על פי הדיווח מה-3 באוקטובר השנה:

• במחצית הראשונה של 2022 הציגה שופרסל, בהתאם למגמה בענף קמעונאות המזון, ירידה במכירות בחנויות זהות. זאת בעיקר בשל קיטון בהיקף הצריכה הפרטית בד בבד עם עלייה בצריכת מזון במסעדות ובתי מלון, בין היתר על רקע הסרת המגבלות שהוטלו בתקופה המקבילה אשתקד בשל התפרצות מגפת הקורונה. במקביל חלה שחיקה מסוימת ברווחיות אשר נבעה גם מהשפעת האינפלציה והתחרות בענף.
• תחת תרחיש הבסיס העדכני שלנו אנו צופים כי בשל התחרות העזה בענף, התייקרות מחירי התשומות והשירותים ותוכנית ההשקעות של החברה לפיתוח מנועי הצמיחה שלה, לא יחול שינוי משמעותי לטובה ביחסים הפיננסיים של החברה בטווח הבינוני.

• לפיכך, ב-3 באוקטובר 2022 אשררנו את הדירוג של שופרסל בע”מ ל- “-ilAA” ושינינו את התחזית ליציבה מחיובית. כמו כן אשררנו את הדירוג ilAA לסדרות האג”ח ד’, ה’ ו’ ו-ז’ הלא מובטחות של החברה.

• תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתנו כי ב-12 החודשים הקרובים תשמור שופרסל על מעמדה התחרותי בענף קמעונאות המזון, תוך המשך פיתוח המותג הפרטי שלה, בד בבד עם חיזוק הסינרגיה עם BE (רשת הפארם – מ.א.). אנו מעריכים כי לשם כך תבצע החברה השקעות שיאפשרו לה לשמור על מעמדה החזק בענף ולתת מענה לצורכי השוק המשתנים בטווח הבינוני. תחזית הדירוג היציבה משקפת גם את ציפיותינו שהחברה תשמור על יחסים פיננסיים ההולמים את הדירוג, קרי יחס מתואם FFO – funds from operations לחוב הגבוה מ-12%, ויחס EBITDA להוצאות מימון של כ-0.4X, בהתחשב בתחזית ההשקעות הצפויה ובחלוקת דיבידנדים לא אגרסיבית.

שיקולים עיקריים לפעולת הדירוג:
במחצית הראשונה של 2022 חלה ירידה בהכנסות וברווחיות החברה בהשוואה לתקופה המקבילהאשתקד, בד בבד עם עלייה קלה בהוצאות. בששת החודשים הראשונים של השנה קטנו הכנסות החברה בכ-2% לכ-7.2 מיליארד שקל והרווח התפעולי נשחק לכ-209 מיליון שקל, כ-2.9% מהמכירות לעומת כ-5.2% מהמכירות במחצית המקבילה אשתקד, בעיקר בשל השפעת התאוששות המשק תוך הסרת מגבלות הקורונה, אשר באה לידי ביטוי בקיטון היקף הצריכה הפרטית ברשתות השיווק. במקביל חלה עלייה מינורית בהוצאות מכירה, שיווק והנהלה וכלליות שהושפעו בין היתר מעלייה במחירי התשומות והשירותים…

בתרחיש הבסיס העדכני שלנו אנו צופים כי לא יחול שינוי מהותי לטובה ביחסים הפיננסיים של החברה בטווח הבינוני בהתחשב בתחזית השקעות רחבה ובתמורות השליליות בענף. בתרחיש הבסיס שלנו אנו מניחים כי החברה תבצע תוכנית לצמצום הוצאות תפעוליות במספר תחומים. זאת במטרה להתמודד עם העלייה בעלות המכר בעקבות עליית מחירי התשומות והשירותים והאינפלציה, ובשל יכולת חלקית לגלגל את מלוא העלויות על הצרכן בהתחשב בהתגברות התחרות בענף. התחזית שלנו מתבססת בין השאר על תחזית השקעות שמסרה לנו הנהלת החברה.

אנו סבורים שהסביבה התחרותית של שופרסל תישאר מאתגרת בשל כניסת המותג הפרטי Carrefour (BBB/Stable) בשנה הבאה וכניסת מותגים בינלאומיים כדוגמת הכניסה הצפויה של הרשת ההולנדית SPAR ובמקביל להמשך פתיחת חנויות נוחות במרכזי השכונות. כדי ששופרסל תוכל להתמודד עם התפתחויות אלו,
עליה לפתח חדשנות ומנועי צמיחה חדשים, והיא עושה זאת למשל באמצעות הקמת מרלו”גים בקדימה ובמודיעין שאמורים לייעל את המערך המקוון של החברה, רכישת דן דיל ופיתוח פעילות הפיננסים שלה, שופרסל עסקים ופעילות הנדל”ן.

תיאור החברה:

שופרסל בע”מ היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה בתל אביב ופעילות הליבה שלה היא בתחום קמעונאות המזון ומוצרי הצריכה בישראל, בו היא נחשבת לשחקן המוביל בשוק עם נתח שוק מוערך של כ-20%. נכון ליוני 2022, רשת שופרסל מונה 312 סניפים בפריסה ארצית ובשבעה פורמטים שונים, וכן 91 חנויות פארם תחת המותג Be. בנוסף, לשופרסל תיק נכסי נדל”ן מניב, בעיקר סופרמרקטים, בפריסה גיאוגרפית רחבה, שכ-75% ממנו משמש את חנויות רשת שופרסל עצמה. לשופרסל גם מערך כרטיסי אשראי בשיתוף פעולה עם חברת כ.א.ל. כיום אין בשופרסל גרעין שליטה והיא מוחזקת על ידי מוסדות פיננסיים והציבור.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*