שופרסל מבקשת לאסור על “משכנות גשם הארץ” להתקשר בהסכם הסותר את זכויות השכירות שלה בפרויקט באור יהודה

לטענת שופרסל, מנהלה של משכנות גשם הארץ יוסי מזרחי הודיע לה לפני כחודש וחצי כי החברה חתמה על הסכם עקרונות עם חברת אחרת למכירת 50.1% מזכויותיה בפרויקט, וכי זו "לא רוצה את שופרסל"

השטח המדובר באור יהודה. צילום מסך

שופרסל מבקשת מבית משפט השלום בראשון לציון לאסור בצו מניעה זמני על חברת משכנות גשם הארץ מטירת הכרמל להתקשר עם חברת רני צים מרכזי קניות ו/או עם כל צד שלישי כלשהו בהסכם שכירות הסותר את זכויותיה השכירות שלה בשטח מסחרי בהיקף של כ-1,200 מ”ר בפרויקט “גשם למשתכן אור יהודה”.

בד בבד הגישה שופרסל תביעה להצהיר על תוקפו של ההסכם השכירות שנחתם בסוף חודש אפריל אשתקד בינה לבין יזמית הפרויקט, חברת משכנות גשם הארץ, לשכירת המושכר האמור בפרויקט, לשם הקמת מרכול מרשת שופרסל.

לדברי שופרסל, מאז נכרת ההסכם היא לא חיפשה נכסים אחרים באזור לצורך הקמת מרכול מרשתה, והסתמכה על כך שכאשר תושלם בניית הפרויקט היא אכן תפעיל מרכול במושכר.

עוד טוענת שופרסל, כי גם חברת משכנות גשם הארץ ראתה בהסכם עמה כתקף ומחייב, ובמסגרת פרסומיה היא אף עשתה שימוש בסימנה המסחרי והציגה אותה כאחת השוכרות בפרויקט, במטרה למשוך שוכרים נוספים וזאת תחת הסיסמה: “הצטרפו להצלחה”.

ואולם טוענת שופרסל, כי מנהלה של משכנות גשם הארץ יוסי מזרחי הודיע לה לפני כחודש וחצי כי החברה חתמה על הסכם עקרונות עם חברה אחרת למכירת 50.1% מזכויותיה בפרויקט, וכי חברה זו “לא רוצה את שופרסל”.

לדברי שופרסל בעלי החברה הרוכשת עצמו הודיע לה כי לא היה מודע לקיומו של הסכם בינה לבין חברת משכנות גשם הארץ, וכי מעולם לא הוצגו בפניו מסמך התנאים המסחריים החתום שבינה לבין החברה וכך גם המפרט הטכני החתום.

שופרסל טוענת, כי עתה, בניגוד גמור למסמכים החתומים ולהתנהלות הצדדים, מתכחשת חברת משכנות גשם הארץ לראשונה לתוקפו המחייב של ההסכם ביניהן, תוך העלאת שלל טענות שווא והתעלמות מוחלטת מכך שכבר נחתמו ביניהן התנאים המסחריים והמפרט הטכני להקמת המושכר בפרויקט, וזאת במטרה להתנער מהתחייבויותיה כלפיה.

לדברי שופרסל, מציאת נכסים להפעלת מרכול בשטח דוגמת שטח המושכר בפרויקט האמור איננו דבר של מה בכך, בטח ובטח מציאת שטח מסחרי בשלב בו טרם ניתן היתר בנייה לפרויקט כולו ואכן ניתן להתאים את המושכר לצרכיה.

מאז נכרת ההסכם, מצינת שופרסל, היא נמנעה מלאתר שטח מסחרי אחר באזור לצורך הפעלת מרכול דוגמת זה הצפוי לקום במושכר, ועל כן ככל ובקשתה לצו מניעה זמני לא תיענה בחיוב המשמעות היא נזק עצום שייגרם לה.

על כך יש להוסיף גם נזק תדמיתי כבד במידה ובסופו של דבר לא יפתח המרכול מרשת שופרסל בפרויקט, כאשר מי שאחראי להעצמת הנזק התדמיתי לשופרסל זו דווקא חברת משכנות גשם הארץ, אשר כבר פרסמה כי שופרסל שכרה שטח במרכז המסחרי ותהיה אחד מהשוכרים בפרויקט. היעלה על הדעת כי החברה תנצל את המוניטין של שופרסל על מנת למשוך שוכרים ובסופו של דבר תתכחש או תאפשר לשותפתה החדשה להתכחש להסכם עם שופרסל? – כך תוהה שופרסל ומציינת כי הדברים ברורים.

ממשכנות גשם הארץ לא התקבלה תגובה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*