שופרסל ודיסקונט חוברות להקמת מיזם חדשני – שילוב בין הטבות בתחום הצרכני לשירותים פיננסיים

המיזם המשותף יפעל על גבי פלטפורמת PayBox ויציע ארנק דיגיטלי וסופרמרקט פיננסי בו יוצעו מוצרים ושירותים בנקאיים מתקדמים. PayBox תהפוך לחברה עצמאית, בבעלות דיסקונט ושופרסל. יצחק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: ציבור הצרכנים יהנה משילוב בין הטבות בתחום הצרכני-קמעונאי לפעילות פיננסית שוטפת - והכל במקום אחד

מימין: יו"ר ומנכ"ל שופרסל ויו"ר ומנכ"ל קבוצת דיסקונט. צילום: סיון פרג'

מנכ”ל קבוצת דיסקונט, אורי לוין, ומנכ”ל שופרסל, יצחק אברכהן, הודיעו השבוע (יום ד’) כי חתמו על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי, במסגרתו PayBox תהפוך לחברה עצמאית, בבעלות דיסקונט ושופרסל, שיחזיקו בחברה המשותפת 50.1% ו-49.9%  בהתאמה.

החברה המשותפת, הראשונה מסוגה במערכת הבנקאית, תפעל על גבי פלטפורמת PayBox ותציע שירותי ארנק דיגיטלי מתקדם, שיכלול בהמשך סופרמרקט פיננסי אשר יתחרה בבנקים, ובכלל זה בבנק דיסקונט. בסופרמרקט הפיננסי יוצעו ויותאמו ללקוחות PayBox מוצרים ושירותים פיננסיים מתקדמים של מגוון יצרנים וחברות פינטק. שירותים אלה יכללו, בין היתר, הלוואות, מוצרי חיסכון וכלים לתכנון פיננסי.

החברה תאפשר ל-2 מיליון הלקוחות של מועדון שופרסל, ליותר מ-1.5 מיליון הלקוחות של PayBox וללקוחות כלל הבנקים, לשדך את כרטיסי האשראי של מועדון שופרסל לאפליקציית PayBox, להנפיק כרטיסי אשראי וירטואליים חוץ בנקאיים, ליהנות מזיכויים כספיים (cash-back) שייצברו בארנק בעת רכישה ברשתות שופרסל ו-Be ולרכוש ולממש תווים דיגיטליים של המותג “תו הזהב“. חברת Cal תספק את הפלטפורמה להנפקה ולתפעול כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים.

במסגרת השירות שיוצע על ידי PayBox יושם דגש על התאמת מיטבית של השירותים והמוצרים לצורכי הלקוח ושמירה על הוגנות ואובייקטיביות מקסימליות. פעילות המיזם תתבסס, בין היתר, על שימוש נרחב בתשתית הבנקאות הפתוחה לצורך יצירת אקו-סיסטם שיאפשר לחברות טכנולוגיה צעירות גישה למיליוני לקוחות, ובמקביל יעניק ללקוחות PayBox נגישות לשירותים מתקדמים, אשר יוצעו כולם במקום אחד.

נמסר כי החיבור בין גוף פיננסי מוביל, דיסקונט, וקבוצת הקמעונאות הגדולה בישראל, שופרסל יאפשר יצירת תחרות אמיתית למערכת הבנקאית המסורתית – “שיתוף הפעולה בין הצדדים הינו קפיצת מדרגה במעורבותה של שופרסל בתחום הפיננסי, ובמקביל מהווה ביטוי נוסף למימוש האסטרטגיה של דיסקונט להרחיב את פעילותה מול לקוחות כל הבנקים ולהוות גורם מוביל ומעורר תחרות בשוק הבנקאי”.

העסקה כפופה לאישור בנק ישראל ורשות התחרות.

מימין: יו”ר ומנכ”ל שופרסל ויו”ר ומנ”כל דיסקונט. צילום: סיון פרג’

יצחק אברכהן, מנכ”ל שופרסל: “אנו באים היום עם בשורה דרמטית וחדשנית לציבור הצרכנים בישראל, אשר יוכל ליהנות משילוב בין עולם ההטבות בתחום הצרכני- קמעונאי, לפעילות פיננסית שוטפת של ארנק תשלומים ופעילויות בנקאיות אחרות אשר ירוכזו כולן במקום אחד.

“מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בין קבוצת הקמעונאות הגדולה והמובילה בישראל לבין קבוצת דיסקונט שהינה אחת הקבוצות הבנקאיות המובילות בישראל. שתי החברות באות עם ניסיון אדיר בתחומן וביחד נדע להציע לציבור הצרכנים בישראל את המוצר החדשני, האיכותי והנוח ביותר, אשר ירכז את הפעילות הפיננסית השוטפת של הצרכן הישראלי.

“קבוצת שופרסל ממשיכה כל העת במאמצי  קידום החדשנות והפיתוח העסקי ליצירת הצעות הערך הטובות והמשתלמות ביותר ללקוחותינו. אנו שמחים מאוד על שיתוף הפעולה עם שותפנו בבנק דיסקונט ובטוחים כי מיזם זה יוביל להצלחה של כל הצדדים”.

אורי לוין, מנכ”ל קבוצת דיסקונט: “אנו משיקים היום מהלך תחרותי ופורץ דרך בבנקאות הישראלית – בנקאות-ללא-בנק, הממוקדת בצרכי הלקוח. המיזם המשותף של דיסקונט ושופרסל, שתי קבוצות מובילות בתחומן, יציע שירותים פיננסים מתקדמים ממגוון ספקים, יתחרה בכל הבנקים, כולל בבנק דיסקונט, וישיא ערך משמעותי לצרכן הישראלי”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*