שגיא צמרת מבקש להצהיר על היותו הבעלים של 10% ממסעדת דוק, מסעדות האחים ומכולת האחים

בנוסף, הוא תובע לחייב את בעלי השליטה, האחים יותם ואסף דוקטור, לרכוש את חלקו במסעדות בשווי מוערך של 2.9 מיליון שקל, ובנוסף לשלם לו את חלקו ברווחים האמיתיים של המסעדות הללו והמוערכים על ידו בסך של 2.3 מיליון שקל

אוכל ישראלי משובח במסעדת ההאחים. צילום מסך
אוכל ישראלי במסעדת האחים. צילום מסך

שגיא צמרת מהישוב להבות הבשן הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בת”א להצהיר על היותו הבעלים של 10% בשלושת בתי העסק בתחום המסעדנות: מסעדת דוק, ומסעדות האחים ומכולת האחים הפועלות תחת המותגים “האחים” ו“דוק”. בנוסף לחייב את בעלי השליטה, האחים יותם ואסף דוקטור לרכוש את חלקו במסעדות בשווי מוערך של 2.9 מיליון שקל, ובנוסף לשלם לו את חלקו ברווחים האמיתיים של המסעדות הללו והמוערכים על ידו בסך של 2.3 מיליון שקל. בנוסף להצהיר על זכאותו לקבלת 10% מהרווחים, החל מחודש יולי ועד למועד בו חלקו בפעילות המשותפת יירכש על ידי האחים דוקטור.

בתביעה נאמר כי תחילה הקימו האחים דוקטור את מסעדת דוק, שנקראה במקור קרפצ’יו בר ולאחר מכן הוקמו מסעדות האחים ומכולת האחים. בין לבין צמרת, אשר עבד בתחילה כשכיר במסעדת קרפצ’יו בר, הצטרף לאחים דוקטור כשותף בשיעור של 10%.

בפנייתו לבית המשפט טוען צמרת כי הגם שלאורך השנים זוכות המסעדות להצלחה גדולה ולהכנסות נכבדות שעולות בחדות במיוחד בשנתיים האחרונות, חולקו לאורך השנים דיבידנדים בסכומים זעומים תוך שרווחי המסעדות הם אפסיים, ובכל מקרה אינם תואמים פעילות של מסעדות בסדר גודל דומה עם היקף הכנסות דומה.

באופן זה, בעלי מניות הרוב האחים דוקטור, הוריהם, וירון רמון השותף שהצטרף בשלב מאוחר יותר, הם היחידים הנהנים מרווחי המסעדות, בין בצורה של משכורות מופרזות, דמי ניהול מופרזים, דמי ייעוץ פיקטיביים ו/או תעלולים חשבונאיים אחרים, כאשר צמרת לעומתם נהנה במהלך השנים מדיבידנד בסכום זעום של 92 אלף שקל (ממנו נוכה מס במקור).

על פי מידע המצוי בידי צמרת, לטענתו, ההכנסות המצרפיות של המסעדות בין השנים 2016 ועד לחודש יוני 2023 עומדות על סך מצטבר של כ-162 מיליון שקל, ולדבריו חלקו ברווחים הללו היה אמור לעמוד על כ-2.43 מיליון שקל.

עוד טוען צמרת, כי בשלב מסוים הפרו האחים דוקטור את התחייבותם כלפיו להקנות לו זכות מצרנות שתאפשר לו לשמור על חלקו בפעילות המשותפת במקרה של הנפקת מניות עתידית. בנוסף טוען צמרת, כי האחים דוקטור מדירים אותו מקבלת מידע באופן המותיר אותו בעלטה, ומאפשר להם להמשיך ולקפח אותו בכל הנוגע לרווחי המסעדות.

אשר על כן מוגשת תביעתו זו לחיובם לשלם לו את חלקו ברווחי המסעדות האמיתיים, שנמנע ממנו לאורך השנים, ולרכוש את חלקו האמיתי בפעילות המשותפת לפי שווי ריאלי.

צמרת מציין כי לו וליותם דוקטור היכרות מוקדמת משירות צבאי משתף כטייסים בחיל האוויר.

תגובת הנתבעות לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*