רשות שדות התעופה תובעת 1.73 מיליון שקל מדק איירפורט יזמות, איתה התקשרה להפעלת שתי מסעדות סושי בנתב”ג

לטענת הרשות, עם חזרת נתב"ג לפעילות רגילה לאחר משבר הקורונה, החלה הנתבעת לעשות דין לעצמה ולהפר את החוזה ביניהן בהפרות יסודיות, חוזרות ונשנות, אשר לא תוקנו על אף אינספור פניות מצדה ופגישות בין הצדדים בנושא זה

רשות שדות התעופה הגישה לבית משפט השלום בתל אביב תביעה על סך 1.73 מיליון שקל כנגד חברת דק איירפורט יזמות מקריית שדה התעופה. בתביעה נאמר כי בשנת 2011 התקשרו הצדים בחוזה להקמה והפעלה של שתי מסעדות סושי (אוכל אסייתי) בנתב”ג, האחת באולם הנוסעים היוצאים – אולם הדיוטי פרי בבניין האווירי של טרמינל 3; והשנייה במרכז המסחרי שחקים, בחלק הפתוח לכלל המשתמשים שבקומה שלוש בבניין הקרקעי שח טרמינל 3″.

לטענת הרשות, עם חזרת נתב”ג לפעילות רגילה לאחר משבר הקורונה, החלה הנתבעת לעשות דין לעצמה ולהפר את החוזה ביניהן בהפרות יסודיות, חוזרות ונשנות, אשר לא תוקנו על אף אינספור פניות מצדה ופגישות בין הצדדים בנושא זה.

כך, בניגוד לחובתה החוזית המפורשת, הפעילה הנתבעת את המסעדה באולם היוצאים במתחם הדיוטי פרי בימים ובשעות הנוחים לה, ולא לאורך כל זמני הפעילות בנתב”ג כפי שנדרש ממנה בחוזה, וזאת תוך פגיעה בציבור הנוסעים.

זאת ועוד – נטען בכתב התביעה, כי הנתבעת סירבה לשוב ולפתוח את המסעדה במתחם שחקים שבמבנה היבשתי בנתב”ג, וכך גם נמנעה מלבצע עבודות התאמה ותיקונים במסעדת שחקים להן התחייבה, ובעקבות זאת גם לא קיבלה רישיון עסק למקום. אשר על כן הודיעה לה הרשות כי ההתקשרות ביניהן תבוא לסיומה במועד הקבוע במחצית חודש יוני.

ואולם הנתבעת הודיעה לרשות כי היא אינה מקבלת את עובדת סיום ההתקשרות במועד הקבוע בחוזה, וכי אין בכוונתה לפנות את מקומות השירות. לבסוף הואילה הנתבעת לאסוף חלק מהציוד הנייד ממקום השירות באולם היוצאים, אך הותירה אחריה נזקים, ציוד, וזבל רב במסעדה באולם שחקים, אותם תיאלץ הרשות לתקן ולפנות בעצמה.

עוד טוענת הרשות, כי הנתבעת לא שילמה לה את דמי ההרשאה עבור שנת 2022, וכי במהלך שנה זו היא נמנעה תוך הפרה יסודית של החוזה ביניהן מלהעביר לה את נתוני פדיון מכירות המסעדות, והחליטה לעשות דין לעצמה ולשלם לה את הסכום המינימלי הקבוע בחוזה בלבד. הרשות מדגישה, כי עד היום נמנעת הנתבעת מלשלם לה את דמי ההרשאה ותשלומים נוספים בהם היא מחויבת בהתאם לחוזה ביניהן ולדין, ומכאן תביעה זו.

לא ניתן היה להשיג את תגובת הנתבעת.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*