רשות התחרות הגישה כתב אישום נגד עמותת מסעדנים חזקים ביחד

העמותה ומנכ"לה הואשמו בעבירה על חוק התחרות בכך שהמליצו על קו פעולה באשר למחירי המנות במסעדות, קו פעולה שעלול היה למנוע או להפחית את התחרות, ובכך הם היוו צד להסדר כובל - כך נטען בכתב האישום

כתב אישום הוגש על ידי רשות התחרות כנגד עמותת מסעדנים חזקים ביחד מתל אביב והמנכ”ל תומר מור. מטרת העמותה היא קידום העניינים העסקיים של ענף המסעדנות, הברים, ובתי הקפה ופעילות למען האינטרסים המשותפים להם לרבות מול הרשויות השונות. החברים בעמותה הם בעלי מסעדות ובכללן ברים, בתי קפה וכדומה.

בכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי מרכז נאמר כי בין הימים 30 במאי 2021 לבין ה-3 ביוני 2021 המליץ הנאשם, מנכ”ל העמותה ומורשה החתימה מטעמה ומנהל עסקיה, לבעלי מסעדות ובכללם חברי העמותה, על קו פעולה לפיו יעלו את מחירי המנות במסעדותיהם.

כך כתב מור בקבוצות הווטסאפ השונות של העמותה: “חשוב שכל מסעדן יבחן את הרווחיות שלו לאור העלאות המחירים המתרחשות במשק”. במועד אחר שלח מור בקבוצות הווטסאפ ובדף הפייסבוק של העמותה הפנייה לכתבה שפורסמה באתר כלכליסט, במסגרתה הוא התראיין ואמר כי המסעדנים החלו לאחרונה להעלות את מחירי המנות כדי לשמור על רווחיותם.

סמל העמותה: מסעדנים חזקים ביחד

נטען כי להפניה האמורה צירף מור בין היתר את הדברים הבאים: “פועלים להכין את דעת הקהל לקבל העלאות מחירים ולתת זווית לסיבות להעלאת המחירים… עסק צריך לשמור על רווחיות ולאור העלאות המחירים המשמעותיות מצד הספקים, יש והנושא מצריך פעולה מצד המסעדות למען שמירה על רווחיות”. נטען בכתב האישום, כי הודעה זו נשלחה ישירות על ידי מור בווטסאפ ישירות למסעדנים שונים.

עוד באותו היום, נטען בכתב האישום, התראיין מור לרדיו 102 ואמר כי הרווחיות במסעדות נשחקה וצריך לעדכן מחירים. לדברי התביעה, לאור תפקידו של מור, סמכותו ואחריותו בניהול ענייני העמותה, ובנסיבות העניין יש לראות במעשיו נשוא כתב האישום ובמחשבתו הפלילית את מעשיה ומחשבתה של העמותה.

נכתב בתביעה, כי העמותה והמנכ”ל הואשמו בעבירה על חוק התחרות בכך שהמליצו על קו פעולה באשר למחירי המנות במסעדות, קו פעולה שעלול היה למנוע או להפחית את התחרות, ובכך הם היוו צד להסדר כובל.

תגובת העמותה לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*