קרם פירנצה – טעם איטלקי חדש של Arte Glideria

המתכון הייחודי של Arte מכיל: קרם ביצה, שמנת טרייה, דבש, יין מוסקט, לימון וברגמוט, ולקישוט מפוזרים פירורי אמרטי. התוצאה מפוארת ועם קצת דמיון אפשר להרגיש כמו אצילים מהרנסנס

קרם פירנצה של Arte Glideria

Arte Glideria הוא בית לאומנות הגלידה – הגלידה מיוצרת בתהליך טבעי וביתי כמו שרק האיטלקים יודעים ומדובר באומנות איטלקית עתיקה ומפוארת. במקביל לתהליכי יצור טעמי הגלידה הייחודיים בגלידריה שקדו בארטה במקביל גם על תהליך הפקת גרניטה אמתית משובחת בטעמים מסורתיים וכן טעמים יצירתיים ששילבו בעצמם.

במשך תקופת הקורונה, למרות שהגלידרייה עבדה במתכונת משלוחים בלבד, ערכו בארטה מחקר וניסיונות במטרה לייצר לקראת ראש השנה טעם מיוחד חדש. הטעם, קרם פירנצה, הוא טעם עם היסטוריה איטלקית שמקורה ברנסנס האיטלקי ובאדריכל, הממציא והמדען ברנרדו בואונטלנטי Buontalenti, שתפקד כטבח בבית מדיצ’י המפורסם בזמנו הפנוי.

בואונטלנטי נחשב לממציא הג’לטו המודרני מפני שהוא היה זה שלמד את השימוש במכונות ההנעה המיוחדות לקירור, שבהן מכינים את הגילטו עד היום. עד אז, היו מכינים את הג’לטו רק עם קרח דק קצוץ, חלב ופירות, ואילו הג’לטו המודרני שאותו המציא בואונטלנטי, מורכב  מתערובת של חלב, ביצים ושמנת.

לפי הסיפור המפורסם, לרגל חנוכת מצודת בלוודרה (Forte Belvedere) בסביבות 1595, שגם אותה תכנן בואונטלנטי עבור משפחת מדיצי, הוא יצר מתכון ייחודי של גילטו שקיבל את השם Crema Fiorentina – הקרם של פירנצה, עם מתכון  ששמר לעצמו ונשאר סודי לנצח.

מאז ועד היום, שפים, קונדיטורים ויצרני ג’לטו באיטליה, מתחרים על הכנת Crema Fiorentina עם מתכונים משלהם, ועכשיו גם בארטה, החליטו לנסות ולעמוד באתגר.

קרם פירנצה של Arte מכיל: קרם ביצה, שמנת טרייה, דבש, יין מוסקט, לימון וברגמוט, והיות וב-Arte הכל מיוחד, לקישוט מפוזרים פירורי אמרטי (עוגיות שקדים מסורתיות בעבודת יד שהן “תוצרת בית”). התוצאה מפוארת ועם קצת דמיון אפשר להרגיש כמו אצילים מהרנסנס, לפחות עד שמסיימים את הג’לטו.

Arte Glideria בנחלת בנימין. צילום: אתר החברה

ניתן למצוא ב- Arte טעמי גלידה וגרניטה רבים המיוצרים  ללא גלוטן וניתן לרכוש גם גביעים ללא גלוטן שנשמרים בוואקום.


Arte Glideria

מדרחוב נחלת בנימין 11 – תל אביב

טל 055-8954868

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*