קיבוץ השיטה הגיש תביעת דמי שימוש על 6.14 מיליון שקל נגד השותפות בית השיטה-עסיס בבעלות אסם בטענה להפרת הסכם

מפעל השיטה-עסיס. צילום מסך

קיבוץ השיטה הגיש תביעת דמי שימוש על סך 6.14 מיליון שקלים כנגד השותפות בית השיטה-עסיס שבבעלות אסם, תעשיות מזון וחברה נוספת.

בתביעה מצוין כי בשנת 1998, במסגרת שיתוף פעולה בין הקיבוץ לבין אסם שהיה הבעלים של המותג עסיס, הקימו הצדדים שותפות בשם: בית השיטה-עסיס תעשיות מזון. הקיבוץ העביר לשותפות את המפעל לכבישת זיתים וחמוצים בשם: “זיתי בית השיטה” שהוקם על ידו לפני קום המדינה ואילו אסם העבירה לשותפות את מפעל התרכיזים “עסיס”.

עוד נאמר בתביעה, כי הקיבוץ השכיר לאסם את שטח המפעל הבנוי על שטח של כ-50 דונם בתמורה לדמי שכירות נמוכים בשיעור ניכר לנוכח החזקתו ב-50% מהשותפות.

בשנת 2004, עקב אילוצים כלכליים בעת משבר הקיבוצים, נחתמה בין הצדדים מערכת הסכמית לפיה ימחה הקיבוץ לאסם תמורת סיוע כספי את זכויותיו בשותפות, לרבות הזכות להמשיך ולייצר את שימורי הזיתים והחמוצים לתקופה ארוכה בת כ-25 שנים. עוד נקבע בהסכם בין הצדדים כי הקיבוץ ימשיך להשכיר את המפעל תמורת דמי שכירות ההיסטוריים הנמוכים ולא ידרוש כל העלאה למשך 25 שנה.

לטענת הקיבוץ, אסם הפרה את ההסכם ובין היתר עת מכרה את כל שקיבלה ממנו לגורם אחר, היא חברת בית השיטה תעשיות, תמורת 55 מיליון שקלים, גורם שלו הייתה אסם מבקשת מהקיבוץ את אישורו להתקשרות עמו, לא היה הקיבוץ נותן את הסכמתו לצעד זה.

לטענת הקיבוץ, אסם ניצלה את תום הלב של אנשיו ככאלה שאינם מקפידים לשמור על זכויותיהם והשתלטה על שטחים נוספים ממקרקעי הקיבוץ שלא נכללו בשטחים שהושכרו לה במסגרת הסכמי השכירות, ועשתה בהם שימוש לצרכיה המסחריים והתפעוליים.

כך נטען בתביעה, כי אסם הכשירה בריכת תמלחת חדשה בשטח של כ-21 דונם, והכשירה לצרכיה שטח נוסף של כ-20 דונם שבו עשתה שימוש לאחסנה, העמסה, וכו’, שגם הוא לא ניתן לה מעולם בהסכם.

בית המשפט המחוזי בתל אביב מתבקש לחייב את אוסם בתשלום דמי שימוש לקיבוץ בגין השימוש שעשתה בשטח בריכות התמלחת בין השנים 2005-2019 וכן בשטח הדרומי הנוסף של כ-20 דונם, תוך צמצום תקופת השימוש לשנים שלגביהם טרם התיישנה התביעה.

תגובת אסם נסטלה: “אסם-נסטלה טרם קיבלה לידיה את התביעה. לאחר שהתקבלה, תלמד אותה ותשיב בבית המשפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*