קונדיטוריה ליאת אוטמזגין תובעת מהביטוח 1.3 מיליון שקל בעקבות נזקי הצפה

לטענת התובעת, חברת הביטוח החליטה באופן חד צדדי וללא כל הסבר להכיר בתשלום תגמולי ביטוח חלקיים בסכום כולל של כ-150 אלף שקל, וכי מדובר בתשלום חלקי בלבד בסכומים נמוכים שאינם משקפים בשום אופן את נזקי התובעת

כלל ביטוח נתבעת לשלם תגמולי ביטוח בסך 1.3 מיליון שקל לחברת ליאת אוטמזגין מחיפה הבעלים של קונדיטוריה במרכז הכרמל, מרשת הקונדיטוריות של דודו אוטמזין. בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום ברמלה נאמר כי הקונדיטוריה, הפועלת כבר כמעט 30 שנה, מעוצבת בפרטי עץ ונגרות שיוצרו במיוחד עבורה בעיצוב מוקפד ועם חומרי גלם יוקרתיים, ריצוף שיש ייחודי, אגף תצוגה מרשים הכולל עבודות נגרות ייחודיות, מדפי עץ למלאי החנות, מקררי תצוגה מרשימים וכיוצא באלה.

לדברי התובעת, כלל ביטוח ביטחה אותה בפוליסת ביטוח ייחודית ויקרה שנועדה לתת לה כיסוי מקיף לנזקים מהסוג שאירעו במקרה הנדון, ובכלל זה לנזקים תוצאתיים – פוליסה מסוג מטריה בתי עסק.

פוליסת הביטוח, מציינת התובעת, כוללת הרחבה מיוחדת לכלול נזקי מים ונוזלים אחרים – הרחבה המכסה אובדן או נזק כתוצאה מהימלטות או דליפה של נוזלים מתוך מתקני האינסטלציה וההסקה של העסק.

בתביעה נטען, כי בסוף חודש פברואר אירעה הצפה משמעותית בקונדיטוריה, שגרמה לנזקים כבדים בכל רחבי הקונדיטוריה. ההצפה, נאמר בתביעה, נגרמה כתוצאה מדליפת צינור מים מעל תקרת תא השירותים.

לדברי התובעת, כתוצאה ממקרה הביטוח נגרמו נזקים כבדים למלאי, לרכוש, לציוד ולמבנה הקונדיטוריה, וכי כלל ביטוח הכירה באחריותה לשלם לה תגמולים בגין הנזקים שנגרמו לה ובהתאם לכיסוי הביטוחי בפוליסה. ואולם, לטענת התובעת, חברת הביטוח החליטה באופן חד צדדי וללא כל הסבר להכיר בתשלום תגמולי ביטוח חלקיים בסכום כולל של כ-150 אלף שקל, אף שהנזקים האמורים מכוסים על פי הפוליסה.

בתביעה נטען, כי תשלום תגמולי ביטוח חלקיים בלבד בסכומים נמוכים שאינם משקפים בשום צורה ואופן את נזקי התובעת, ללא כל הסבר ו/או נימוק, מהווה התנהגות חסרת תום לב ובניגוד לחובה המוטלת על חברת ביטוח לנהוג בהגינות ובתום לב כלפי מבוטחים, ששמו את יהבם לעת צרה בחברת הביטוח.

הנתבעת בחרה לא להתייחס.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*