קבוצת שטיר פותחת את אירועי שבוע המזון והמשקה לשנת 2017

בין המוצרים שיעלו בקרוב על המדפים בארץ: חלבה מרוסיה, פסטות ורטבים מטורקיה, אפרסקים משומרים מיוון, שזיפים מאנגליה, מוצרי חלב מלטביה, בירות מספרד ועוד מאות מוצרים חדשים שייכנסו לשוק הישראלי בעקבות פתיחת שוק המזון לתחרות. בתערוכה ישתתפו נציגיהן של 30 מדינות ובראשן טורקיה שהגיעה לארץ עם משלחת של 14 חברות מזון. אליפות השוקולטייר ואליפות הבולונז'רי הארצית נערכת השנה בפעם החמישית

מימין : שגריר סרי לנקה, ראובן שליסל יו"ר חטיבת יבואני המזון, שגרירת לטביה בישראל אליטה גבילה ישראלה שטיר וגיל שטיר, צילומים: סיון פרג'
מימין : שגריר סרי לנקה, ראובן שליסל יו"ר חטיבת יבואני המזון, שגרירת לטביה בישראל אליטה גבילה ישראלה שטיר וגיל שטיר, צילומים: סיון פרג'

קבוצת שטיר פתחה היום (ג’) את אירועי שבוע המזון והמשקה לשנת 2017. ייטלו חלק באירועים 50 חברות מזון מארצות הברית, אנגליה, רוסיה, סין, טורקיה, צ’ילה, לטביה, סרילנקה, פולין ויוון.

בין המוצרים שיעלו בקרוב על המדפים בארץ: חלבה מרוסיה, פסטות ורטבים מטורקיה, אפרסקים משומרים מיוון, שזיפים מאנגליה, מוצרי חלב מלטביה, בירות מספרד, מוצרי בשר, שמני זית, מיצים טבעיים, רטבים ועוד מאות מוצרים חדשים שייכנסו לשוק הישראלי בעקבות פתיחת שוק המזון לתחרות

מהצד הישראלי מושם דגש על מוצרים חדשים מתחום הבריאות ואיכות הסביבה כמו סופגניות מקמח מלא במגוון טעמים, “מונבטים” – לחמים מהצומח,  ButterflyCup – כוס נייר שנסגרת ללא מכסה פלסטיק.

ישראלה שטיר, נשיאת קבוצת שטיר, פותחת את תערוכת ישראפוד ולצדה שגרירת לטביה בישראל, צילום: סיון פרג'
ישראלה שטיר, נשיאת קבוצת שטיר, פותחת את תערוכת ישראפוד ולצדה שגרירת לטביה בישראל, צילומים: סיון פרג’

ישראלה שטיר, נשיאת קבוצת שטיר לארגון כנסים ותערוכות וגיל שטיר, מנכ”ל הקבוצה, הכריזו היום בתל אביב על פתיחת תערוכת ישראפוד – התערוכה הבינלאומית למזון ומשקה זו השנה  ה-34 ברציפות, בנוכחות אליטה גבילה שגרירת לטביה בישראל, אלאן נאג’ום הממונה על קשרי המסחר משגרירות צ’ילה, אליג’ן אילמז’ – נשיא התאחדות היצואנים בטורקיה, מר סלבראז’ שגריר סרילנקה בישראל, ראובן שליסל יו”ר חטיבת יבואני המזון באיגוד לשכות המסחר, רחל רובינפלד מנכ”ל חברת מ.ש רובינפלד וראשי תעשיית המזון הישראלי.

השנה עומדת התערוכה בסימן השינויים העוברים על ענף המזון בעקבות חוק המזון הפותח את השוק על מגוון מוצרים לתחרות מחו”ל וכן סימון המוצרים והדגש על הערכים התזונתיים. בתערוכה ישתתפו לראשונה נציגיהן של 30 מדינות בראשן טורקיה, שהגיעה לארץ עם משלחת של 14 חברות מזון.

לחמניות מדברות של מאפיית ברמן
לחמניות מדברות של מאפיית ברמן

במסגרת אירועי שבוע המזון תיערך אליפות ישראל פטיסרי-בולנז’רי 2017 בתוך תערוכת Bake & Cake הנערכת אחת לשנתיים ומהווה את חוד החנית של החידושים בתחומי האפייה והקונדיטוריה בארץ. התחרות היא בניהולו של ג’קי חזן נשיא המגדנאים והאופים וצוות השופטים כולל שפים וקונדיטורים מובילים: מיקי שמו, שלומי פדידה ואלון גולדמן.

השנה עומדים אירועי שבוע המזון והמשקה בסימן השינויים בשוק המזון הישראלי. במסגרת זו ייערך כנס הקמעונאות בסימן “קמעונאות בעידן החדש – עושים חשבון נפש”. הכנס ביוזמת נתיב יועצים וקבוצת שטיר.

בנוסף תתקיים במסגרת שבוע תעשיות המזון גם תערוכת הוטקס לציוד, שירותים וטכנולוגיות לתעשיות האירוח, ענף הקמעונאות והשוק המוסדי

גיל שטיר, מנכ”ל קבוצת שטיר לארגון כנסים ותערוכות בינלאומיות: “תעשיית המזון הישראלית נמצאת בימים אלה במה שנראה כפתחו של עידן חדש. מצד אחד הצורך בפיתוח מוצרים חדשים המתאימים לצרכן הישראלי לצד החוק לסימון ערכים תזונתיים, ומצד שני התחרות הגוברת מצד חברות מחו”ל עקב פתיחת השוק על ידי שורת חוקים חדשים. אין ספק שמדובר באחת התקופות המאתגרות ביותר שידעה תעשיית המזון בשנים האחרונות. על רקע זה, אנו גאים במיוחד לפתוח היום את שבוע תעשיות המזון והאירוח ותערוכות ישראפוד והוטקס 2017. מסורת של 34 שנים בה לוקחים חלק מיטב יצרני ויבואני המזון והמשקאות בעולם ובישראל, שמציגים במקום את מיטב החידושים בתחום המזון והמשקאות לצד חידושים בציוד וטכנולוגיות לענפי האירוח, הקמעונאות והשוק המקצועי.

“השנה אנו מארחים מספר שיא של מדינות מחו”ל, אשר הגיעו במיוחד לארץ כדי להציג כאן לראשונה את מוצריהן אשר ישווקו בקרוב על המדפים בסופר, בראשן טורקיה, אשר הציגה בשבוע האחרון עשרות מוצרים מתוצרת מקומית שיגיעו לכאן בקרוב, סין שמסייעת לייבא ארצה מוצרים עם תעודות כשרות מהמזרח הרחוק, רוסיה, לטביה, בלארוס, שמביאות לנו מגוון אדיר של מוצרי חלב, ספרד שבקרוב תתחיל לייצא לארץ בקצב מוגבר את הגבינות והיינות המפורסמים שכולנו נהנים לרכוש בנסיעות לחו”ל וגם בירות מיוחדות.

“אבל לא מדובר רק במוצרים מיוחדים – ישנם גם מוצרי מזון בסיסיים כמו קמח, קופסאות שימורים, קטניות ועוד הרבה מאוד סוגי מזונות שעד לא מזמן היה נדמה שאין שום סיבה לייבא אותם מחו”ל לארץ והנה היום אנחנו גאים לראות כיצד גם בחו”ל מעריכים את הצרכן הישראלי גם כשמדובר במוצרי מזון בסיסיים. “החברות הישראליות מצידן נערכות גם הן לשינויים בענף ובמיוחד לדגש הרב שניתן לסימון הערכים התזונתיים וההתמקדות בבריאות הציבור”.

אליפות ישראל פטיסרי-בולנז’רי 2017 במסגרת תערוכת Bake & Cake

אליפות השוקולטייר ואליפות הבולונז’רי הארצית, הרשמית ובחסות איגוד השפים הישראלי נערכת השנה בפעם החמישית תחת ניהולו של ג’קי חזן, נשיא איגוד האופים והמיגדנאים.

חזן: “התחרות יוצרת סטנדרטים גבוהים המחלחלים לכל הקונדיטוריות והמאפיות בארץ. הפעילות לאורך שנים במישור התחרותי משפיעה לטובה על ענף הקונדיטוריה. השאיפה למצוינות, השיפור המתמיד זורם מהמתחרים למקומות העבודה שלהם. הכבוד המקצועי מדרבן לשיפור ולשדרוג כוח האדם ברחבי הארץ. המסורת המקצועית מחלחלת ומרימה את רמת הענף. אם לפני עשור היו בארץ עשרים ארטיזנים, שהובילו מספר מצומצם של מאפיות ומכרו לחמי מחמצת, כיום זה סטנדרט בישראל. רמתן של המאפיות והקונדיטוריות הולכת ומשתבחת. אני מרגיש סיפוק שיש לי חלק בכל התהליך הזה”.

אליפות השוקולטייר נערכה ב-28 בנובמבר.המתמודדים – 8 שוקולטייר / פטיסייר התחרו במשך 8 שעות רצופות והכינו במטבחים פתוחים ולעיני מאות הסקרנים: 12 פרלינים, 6 קינוחי שוקולד, עוגת שוקולד אישית קוטר 18 ס”מ וכן פסל ראווה משוקולד. בנוסף, ותוך כדי העבודה המדהימה הזאת, קיבלו המתחרים “בלק בוקס”, קופסה סגורה, ובתוכה חומרי גלם בהפתעה ממנה יצרו, אלתרו או המציאו מיני קינוחי הפתעה.

חזן: “בכינוס שערכנו בדן גורמה הכרתי את שמונת המופלאים, רעננים, נלהבים צעירים ובוגרים, כולם מפוקסים ומוכנים ליום הגדול. משימת השיפוט תהיה מאוד מורכבת ולצורך זה מצטרפים לצוות השיפוט השף קונדיטור אלון גולדמן, אלוף ישראל בפטיסרי. שלומי פדידה הפטיסייר המחונן של רשת רולדין ומיקי שמו המשתתף דרך קבע במשימות שיפוט והנחיית מתמודדים”.

מיקי שמו, המשתתף דרך קבע במשימות שיפוט והנחיית מתמודדים
מיקי שמו, המשתתף דרך קבע במשימות שיפוט והנחיית מתמודדים

ביום השני והשלישי (ימים רביעי וחמישי השבוע) יתמודדו 16 אופים מהטובים והמקצוענים של הענף, 8 בכל יום. התחרות מותחת ומתישה לא פחות מאליפות השוקוטייר. המשימות מרובות והזמן קצוב. חזן מסביר, כי חלק חשוב בהצלחה הוא תכנון וניהול הזמן. לכל מתמודד יש 90 דקות בערב שלפני למטרת הכנות, מחמצות, בישולי מליות, שקילות וכו’, כמובן בפיקוח שופט משקיף. מקצה ראשון מתחיל ב 7:00 בבוקר ומקצה שני ב 8:00.  כל שני מתמודדים חולקים מטבח פתוח ומאובזר, המתמודדים מרוכזים בעבודתם, האווירה מתחילה במתח מסוים שנשבר בהמשך, כי כל מתמודד זוכה לעידוד, פירגון והערכה בכמויות הידועות רק בישראל.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*