קבוצת א. נוימן, הפועלת באמצעות המותג נענע בננה, מבקשת צו עיכוב הליכים וכינוס אסיפות נושים לגיבוש הסדר חוב

בבקשה נאמר כי החברה נקלעה למצוקה תזרימית אקוטית שלא תאפשר כבר בימים הקרובים את המשך פעילותה כעסק חי ללא קבלת הגנה מבית המשפט וארגון מחדש של התחייבויותיה

חברת קבוצת א. נוימן 2013 מגבעת שמואל מבקשת מבית המשפט המחוזי מרכז-לוד צו עיכוב הליכים וכינוס אסיפות נושים לשם גיבוש הסדר חוב בינה לבין נושיה. החברה, שהוקמה בשנת 2013, פועלת תחת המותג “נענע בננה” ומפעילה שתי חנויות ירקות האחת ברחובות והשניה בכפר רות, ובמקביל מפעילה את משתלת דחליל בכפר רות, ועד לאחרונה הפעילה החברה גם חנות באריאל.

לדבריה הרוב המכריע של לקוחותיה הם לקוחות קמעונאיים מזדמנים ומיעוט הלקוחות הינם מוסדיים, אולם בהתאמה היקף ההכנסה מהם שהינו באשראי שוטף הינו נמוך יחסית להיקף הפעילות.

בבקשה נאמר כי החברה נקלעה למצוקה תזרימית אקוטית שלא תאפשר כבר בימים הקרובים את המשך פעילותה כעסק חי ללא קבלת הגנה מבית המשפט וארגון מחדש של התחייבויותיה.

לדבריה הסתבכותה הכלכלית נובעת בעיקר מהוצאות מימון של עסקיה הכושלים בעבר, הוצאות מימון שהיא גוררת עימה תקופה ארוכה ואשר אינה יכולה לעמוד בהם, שכן היא הגיעה למציאות בה הריבית החודשית המשולמת על ידה עולה על הכנסותיה. זאת, למרות הצלחתה בפעילותה העסקית. בבקשה נאמר כי חובותיה של החברה נאמדים בכ-45 מיליון שקל מתוכם חובות בהיקף של 41 מיליון שקל כלפי נושים מלווים, גורמים חוץ בנקאיים.

החברה מדגישה כי הגיעה למבוי סתום ואין לה עוד אפשרות לעמוד בהתחיבויותיה, וכי מלחמת חרבות ברזל סתמה את הגולל על כל אפשרות שהייתה לה לנסות ולהסדיר את התחייבויותיה מחדש שלא באמצעות הליך משפטי. אשר על כן היא נדרשת להגנת ביהמ”ש לזמן קצוב על מנת לאפשר לה להגיע להסדר עם נושיה אשר מספרם עולה על 100 נושים, רובם פרטיים.

בבקשה נאמר כי הנכס המהותי של החברה הינו זכויות משועבדות במגרש הסמוך לגדרה, והנכס היחיד של בעליה אשר גם לגביו מתבקש צו עיכוב הליכים, הינו זכויות במגרש המקנה זכויות ל-10 דירות מגורים במצפה יהודה ליד מעלה אדומים, והוא נכון להעמיד את זכויותיו בו לטובות חובות החברה.

בבקשה נטען כי האלטרנטיבה למתן צו הקפאת הליכים כנגד החברה ובעליה ולהפעלתה כעסק חי, הינה צו פירוק. בנסיבות העניין במקרה שכזה נראה כי ערכה העיקרי של החברה הטמון במוניטין ובמותג שלה “נענע בננה” יתאיין באחת. כך גם התמורה שתתקבל ממימוש המלאי וגביית חובות הלקוחות, כאשר החברה בפירוק יהא נמוך עשרות מונים ממימושם במהלך פעילותה השוטפת של החברה, ולמעשה חלופת הפירוק תהא השמדת ערך ודאית ומיידית של החברה, ובנסיבות מעין אלו יצאו כל נושיה וידיהם על ראשם.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*