קבוצת אסם מבקשת לאשר שינוי מבנה שתכליתו לרכז פעילות ב-2 תאגידים – אסם השקעות ואסם תעשיות מזון

עניינו של הליך זה בנדבך מסוים באותו שינוי מבנה - בקשה למזג את שותפות בית השיטה-עסיס תעשיות מזון, התאגיד העוסק בייצור סירופים להכנת משקאות אל תוך חברת אסם השקעות, ובקשה למזג את שותפות אסם סחר - תאגיד ההפצה של הקבוצה, לתוך חברת אסם תעשיות מזון

אסם יקנעם. צילום מסך

קבוצת אסם מבקשת מבית המשפט המחוזי  מרכז-לוד כינוס אסיפות לצורך אישור הסדר שינוי מבנה שתכליתו לרכז את עיקר פעילות הקבוצה בשני תאגידים- אסם השקעות ואסם תעשיות מזון.

עניינו של הליך זה בנדבך מסוים באותו שינוי מבנה – בקשה למזג את שותפות בית השיטה-עסיס תעשיות מזון, התאגיד העוסק בייצור סירופים להכנת משקאות אל תוך חברת אסם השקעות, ובקשה למזג את שותפות אסם סחר – תאגיד ההפצה של הקבוצה, לתוך חברת אסם תעשיות מזון.

בפנייה לבית המשפט נאמר כי לאחרונה, כחלק מהחלטה אסטרטגית שקיבלה קבוצת אסם המורכבת מאסם השקעות והתאגידים שבבעלותה, עמלה הקבוצה על ביצועו של הליך שינוי מבנה במטרה לפשט את המבנה האגידי של הקבוצה, בעיקר בדרך של צמצום מספר התאגידים המוחזיקים במישרין ובעקיפין על ידי אסם השקעות, בדרך של סדרת מיזוגים ופירוקים מרצון.

לפי קבוצת אסם, להליך שינוי המבנה בכללותו עשויים להיות יתרונות כלכליים ועסקיים משמעותיים עבור ישויות הקבוצה, הנובעים בעיקר מריכוז מרבית פעילות הקבוצה באסם השקעות ובאסם תעשיות מזון, תוך מתן אפשרות לקבוצה לנהל ולתפעל באופן מאוחד את הפעילות העסקית.

לדברי הקבוצה שינוי המבנה יתרום להתייעלות בניהול של ישויות הקבוצה, חיסכון בעלויות והתייעלות תפעולית, פישוט מבנה ההחזקות, סינרגיה ושיתוף פעולה.

בקשה זו לאישור הסדר שינוי מבנה מוגשת במקביל לפנייה תלויה ועומדת מטעם קבוצת אסם לשר המשפטים בבקשה לקבלת אישורו מכוח חוק החברות. הבקשה מוגשת על דעת והסכמת משרד המשפטים. רשות המיסים אישרה לפני כשבוע את שינוי המבנה המבוקש כך שתחולתו תהא רטרואקטיבית החל מ-31 בדצמבר 2023.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*