צו מניעה זמני אוסר להציב עגלות קפה ודוכני ממכר במתחם “מרכזית המפרץ”

לב המפרץ ביקשה מבית המשפט סעד זמני המורה לחברת נתיבי איילון, המנהלת ומתפעלת את מרכז התחבורה במתחם, להימנע מלקדם או להוציא לפועל הליך תחרותי להצבת עגלות קפה במתחם

מרכזית המפרץ. צילום: אלכסיי בוגוסלבסקי, ויקימדיה

בית משפט השלום בחיפה הוציא צו מניעה זמני האוסר להציב עגלות קפה ודוכני ממכר במתחם “מרכזית המפרץ” – מרכז תחבורה הצמוד לקניון המנוהל על ידי חברת לב המפרץ.

לב המפרץ ביקשה מבית המשפט סעד זמני המורה לחברת נתיבי איילון, המנהלת ומתפעלת את מרכז התחבורה האמור, להימנע מלקדם או להוציא לפועל הליך תחרותי להצבת עגלות קפה במתחם.

נתיבי איילון טענה בתגובתה לבקשת לב המפרץ כי התב”ע בשטח מאפשרת בהחלט הצבת עגלות קפה לשירות ציבור הנוסעים במתחם מרכזית המפרץ, וכי ההלך התחרותי להצבת עגלות קפה במקום נמצא בישורת האחרונה, ובקרוב יוכרז הזוכה.

ואולם השופטת איילת הוך-טל השתכנעה כי יש מקום להורות על הקפאת מצב הדברים ולמנוע בשלב זה אפשרות להצבת עגלות קפה במתחם מרכזית המפרץ.

לדברי השופטת, מסקנתה זו מבוססת על המערכת ההסכמית הקיימת, על החלטות ופסק דין חלוט שניתן בנושא זה, ועל לוח הזמנים המצביע על כך ששירות זה נמנע מן הציבור הפוקד את מרכז התחבורה מזה מספר שנים מאז הופעל באופן מלא (שלהי שנת 2018) ועל כך שאין המדובר בשירות חירום.

אשר על כן הוציאה השפטת צו מניעה זמני האוסר על חברת נתיבי איילון לקדם או להוציא אל הפועל הליך תחרותי להצבת עגלות קפה במרכז התחבורה הצמוד לקניון המנוהל על ידי חברת לב המפרץ, וכן צו האוסר על הצבת עגלות קפה או דוכני ממכר אחרים במתחם מרכזית המפרץ.

תגובה נתיבי איילון:

חברת נתיבי איילון אמונה, בין היתר, על ניהול מתחם מרכזית המפרץ בעיר חיפה, אשר משרת מדי יום עשרות אלפי נוסעים בתחבורה הציבורית. כחלק משיפור רמת השירות לנוסעים בתחבורה הציבורית ומימוש מטרות החברה ליצירת חלופה ראויה לרכב הפרטי, קידמה החברה – לאחר שבדקה ומצאה כי התב”ע מאפשרת זאת – הליך תחרותי לשם הצבת עגלת קפה באזור רציפי האוטובוס.

קניון לב המפרץ הביע התנגדות נחרצת למהלך ופנה לבית משפט השלום בעיר בבקשה לסעד זמני במטרה לאסור על כך. בתום דיון מקדמי שהתקיים בבית המשפט, ניתן צו ארעי, כפוף למספר תנאים וקצוב בזמן.

חברת נתיבי איילון סבורה כי דין הבקשה למתן צו מניעה זמני להידחות, ובמסגרת החלטת בית המשפט ניתנה לה האפשרות להגיב בצורה מסודרת. החברה גם עומדת על טענותיה, בין היתר, כי מעבר לכך שאין יסוד לטענות לב המפרץ, התכלית העומדת מאחורי הבקשה היא העדפת האינטרס המסחרי הצר של לב המפרץ, תוך פגיעה ברמת השירות לנוסעים בתחבורה הציבורית. אספקת מזון טרי ושתיה חמה וקרה, בפרט במרכז תחבורתי המשתרע על שטח גדול ומשלב אמצעי תחבורה רבים (רכבת, אוטובוסים ובעתיד הקרוב גם רכבל) עם מעברים ביניהם וזמני המתנה, איננה בגדר מותרות וצריך לאפשר זאת לנוסעים ולשוהים במתחם עצמו, מבלי שידרשו להיכנס לשם כך לתוך קניון לב המפרץ.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*