פריניר תובעת 1.3 מיליון שקל מהקרן לביטוח נזקי טבע לחקלאות

חברת פריניר (הדס 1987) מאזור התעשייה קדמת הגליל, העוסקת בגידול עגבניות ובייצור ושיווק מוצרי עגבניות שונים לרבות רסק ותרכיז עגבניות, הגישה תביעה על סך 1.3 מיליון שקל כנגד קרן לביטוח נזקי חקלאות אשר ביטחה את גידוליה בביטוח נזקי ואסונות טבע מורחב.

בכתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום בנצרת נאמר כי פריניר שתלה בסוף אפריל ובתחילת מאי 2021 עגבניות לתעשייה ב חלקות בחבל תענך, בשטח כולל של 1,110 דונם, ויבול העגבניות האמור מאותן חלקות יועד למפעלה שבו מיוצרים מוצרים שונים מעגבניות לתעשייה. לדברי פריניר, כמידי שנה היא ביטחה את חלקות גידול העגבניות אצל הקרן לביטוח נזקי חקלאות, בפוליסה לביטוח אסונות טבע במסלול מורחב ובפוליסה לביטוח נזקי טבע במסלול מורחב.

לטענת פריניר בשלוש מתוך שש חלקות גידול העגבניות אירעו נזקים שמקורם בסיכונים המכוסים בפוליסות הביטוח שרכשה ואשר בגינם היא זכאית לתגמולי ביטוח בהתאם להיקף הנזק ותנאי הביטוח, מאחר שקיימה את כל החובות המוטלות עליה בפוליסות הביטוח. ואולם הקרן דחתה את דרישתה לתשלום תגמולי ביטוח בטענה לפיה היא אינה זכאית לכך.

תגובת קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע:

קנט מבטחת את חקלאי ישראל מעל ל-50 שנה ופועלת בהתאם להוראות חוזה הביטוח שנכרת בינה לבין החקלאים המבוטחים. זאת לאחר ביצוע הערכות נזקים ובהתאם לסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר. התביעה של פריניר הגיע לקנט בערב יום הכיפורים. נלמד את כתב התביעה ונגיב בהתאם בבית המשפט”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*