פניציה מפעלי זכוכית תובעת את יקבי ציון בטענה להפרת הסכם לייצור בקבוקים

בתביעה נאמר כי בין הצדדים נכרת הסכם וסוכם כי פניציה תייצר עבור מותג התירוש של יקב ציון כמיליון בקבוקי זכוכית בעיצוב וייצור בלעדי, ויקבי ציון התחייבה לשאת בחלק מעלויות התכנון והייצור, לקבל את הבקבוקים ולשלם את תמורתם. לטענת התובעת, הנתבעת מתנערת מההסכם

בקבוקי פניציה. צילום מאתר החברה

חברת פניציה מפעלי זכוכית הגישה לבית משפט השלום בירושלים תביעה הצהרתית-כספית כנגד חברת יקבי ציון (1982) המנהלת ומפעילה עסק לממכר יינות ויקב במישור אדומים שבפאתי ירושלים.

בתביעה נאמר כי בין הצדדים נכרת הסכם במסגרתו סוכם בין היתר כי פניציה תייצר עבור מותג התירוש של יקב ציון כמיליון בקבוקי זכוכית בעיצוב וייצור בלעדי, ויקבי ציון מצידה התחייבה לשתף פעולה, לשאת בחלק מעלויות התכנון והייצור, לקבל את הבקבוקים שיוצרו עבורה בלעדית ולשלם את תמורתם.

בתחילה נאמר בתביעה נראה כי הצדדים פועלים בהרמוניה וכי פניהם לשנים רבות של עבודה משותפת. ואולם, טוענת פניציה, כי לימים הפכה יקבי ציון את עורה והחלה מתנערת מההסכמות אליהן הגיעה עמה, תוך שהיא נמנעת מלקבל את מאות אלפי בקבוקי הזכוכית הנותרים שיוצרה עבורה בבלעדיות, אינה משלמת את תמורתם, ומותירה אותם בפינציה כאבן שאין לה הופכין. זאת, תוך שהיא גורמת לפניציה נזקים של ממש ובכללם אובדן הכנסה, עלויות אחסנה ותחזוקה, ובלאי.

פניציה מבקשת מבית המשפט סעד הצהרתי לפיו על יקבי ציון לקבל את בקבוקי הזכוכית עבור מותג התירוש שיוצרו עבורה בבלעדיות ולשלם את תמורתם.

בית המשפט מתבקש לפסוק לפניציה סעד כספי בסך 750 אלף שקל המורכב מכ-465 אלף שקל בגין בקבוקי התירוש שנותרו אצלה במלאי, כ-76 אלף בגין בקבוקים נוספים שנותרו במלאי ובשל חלוף הזמן הפכו ללא שמישים, וסכום נוסף של כ-200 אלף שקל בגין עלויות האחסנה של משטחי הבקבוקים ודמי הטיפול בהם.

מיקבי ציון לא התקבלה תגובה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*