פוקס ויזל נכנסת לתחום המזון: התקשרה בהסכם עקרונות להקמת רשת המזון והקפה הבינלאומית Pret A Manger בישראל

ההתקשרות היא עם עם Pret A Manger (Europe) Limited ושותפות ירזין סלע מסעדות המתמחה בתחום המזון וההסעדה. עסקה זו (ככל שתושלם) מהווה כניסה ראשונה של החברה לתחום המזון. להערכת הרוכשת, הצדדים צפויים לחתום על הסכמים מחייבים במהלך הרבעון הראשון 2023

רשת פרט. צילום: אתר החברה

חברת פוקס ויזל בע”מ מעדכנת כי אתמול, 21 בדצמבר 2022, התקשרה בהסכם עקרונות (לא מחייב) עם Pret A Manger (Europe) Limited (“פרט“) ושותפות * ירזין סלע מסעדות (“ירזין סלע”) המתמחה בתחום המזון וההסעדה, להענקת זכויות בלעדיות לחברה החדשה ולהקמה והפעלה של רשת המזון והקפה הבינלאומית Pret A Manger בישראל. כך מדווחת היום החברה לבורסה.

רשת המזון והקפה הבינלאומית Pret A Manger מתמחה בקפה איכותי אורגני ומזון טרי מוכן במקום, ומונה יותר מ-600 סניפים בלמעלה מעשר מדינות שונות ברחבי אירופה, צפון אמריקה ואסיה. פרט נוסדה בשנת 1986 בלונדון, אנגליה, שם ממוקמים משרדיה הראשיים, ומעסיקה כ-13 אלף עובדים ברחבי העולם.

עסקה זו (ככל שתושלם) מהווה כניסה ראשונה של החברה לתחום המזון. החברה רואה בעסקה זו נדבך חשוב לגיוון הפורטפוליו של מותגיה והרחבת תחומי פעילותה.

הקפה של פרט. צילום: אתר החברה

במסגרת הסכם העקרונות סוכמו, בין היתר, העקרונות הבאים:

בסמוך למועד חתימת ההסכמים המחייבים תוקם חברה ישראלית, בבעלות החברה (75%) וירזין סלע (25%), ואשר יוענק לה הזיכיון (“החברה החדשה”). זכויות הפיתוח והקמה של הסניפים יוענקו  לחברה החדשה לתקופה של עשר שנים ואופציה של החברה החדשה להארכת התקופה ב-10 שנים נוספות (“תקופת הפיתוח”), בכפוף לעמידה בקצב פתיחת סניפים באופן ובתנאים כפי שנקבעו בהסכם העקרונות, ולכמות כוללת של לפחות 40 סניפים בעשור הראשון, ותנאים נוספים שנקבעו בהסכם העקרונות. בנוסף, תקופת ההפעלה לכל סניף תהא לפחות 10 שנים ואופציה של החברה החדשה להאריך ל-10 שנים נוספות, וכן להאריך לתקופה נוספת שלא תעלה על מועד פקיעת התקופה של הסניף האחרון שנפתח במהלך תקופת הפיתוח.

בנוסף, נקבע כי בתמורה לזיכיון, החברה החדשה תשלם לפרט שיעור חודשי מסך המכירות נטו כפי שהוגדר בהסכם. כמו כן, נקבעו הוראות ביחס לתנאי אספקה, שיפוץ סניפים, סיום ההסכם וכיו”ב.

להערכת החברה, הצדדים צפויים לחתום על הסכמים מחייבים במהלך הרבעון הראשון לשנת 2023.

החברה מבהירה כי האמור לעיל מהווה “מידע צופה פני עתיד” כהגדרתו בחוק ניירות ערך, התשכ”ח-1968; אין כל ודאות כי הצדדים יתקשרו בהסכמים מחייבים ו/או כי העסקה תצא לפועל ובאילו תנאים.

  • ירזין סלע הינה בבעלות האחים יורם וארי ירזין ויובל סלע, ופועלת בתחום המסעדות מעל 30 שנה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*