עתירה נגד מנהל שירות המזון במשרד הבריאות לבטל החלטה להכריז על עדוי גרופ כיבואן מפר חוק

בעתירה נאמר, כי בסוף ינואר הגישה עדוי גרופ, יבואנית משקאות בייבוא מקביל, בקשה לשחרור משלוח של קוקה קולה המלווה באישור קבלת הצהרה למזון רגיל, אך התברר, עם הגעת המשלוח לנמל, כי יש עוד משטח אחד של משקה מוגז XL במשלוח, כאשר לא נמצאו לו אישורים לייבוא מזון רגיש. החברה טוענת, כי לא ידעה על המשלוח החריג וגם לא ידעה כלל וכלל כי מדובר במשלוח שיש בו סכנה לציבור

חברת עדוי גרופ, המייבאת משלוחים של משקאות מוגזים ומים מינרליים בייבוא מקביל, הגישה עתירה כנגד מנהל שירות המזון הארצי במשרד הבריאות לביטול החלטתו המכריזה עליה כעל יבואן מפר לפי חוק הגנה על בריאות הציבור (מזון), החל מה-22 במאי 2018 בתחולה ל-10 משלוחים. כמו כן, הוחלט לחלט סך של 25 אלף שקל מתוך הערבות שהפקידה העותרת לטובת שירות המזון הארצי – משרד הבריאות, ועל כן היא נדרשת להפקיד ערבות חדשה לשם המשך שחרור משלוחים.

בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר, כי בסוף חודש ינואר הגישה העותרת בקשה לשחרור משלוח של קוקה קולה המלווה באישור קבלת הצהרה למזון רגיל, ואולם התברר, עם הגעת המשלוח לנמל, כי יש עוד משטח אחד של משקה מוגז XL בתוך המשלוח, שהוכנס להשלמת המטען מאחר שזו הייתה תקופה של חג המולד, והיה מחסור במשטחי קוקה קולה, וזה התברר לעותרת בדיעבד, בבדיקה.

בעתירה נאמר, כי העותרת הגישה אישורים והצהרות כי מדובר בסחורה המוגדרת תחת מוצר רגיל ולא מוצר רגיש וכי מנהל שירות המזון טען כי העותרת הגישה עבור שחרור מוצרים רגישים – משקה מוגז אקסל וקוקה קולה זירו – אישורי הצהרה למזון רגיל ולא אישורים מוקדמים לייבוא למזון רגיש. אשר על כן החליט מנהל שירות המזון להכריז על העותרת כעל יבואן מפר אמון.

לדברי העותרת, היא לא חולקת על כך שבתוך המשלוח שייבאה נמצאו קוקה קולה זירו ו-XL משקה מוגז, ואולם לטענתה היא הצהירה על המשלוחים באופן רגיל ולא כמוצר רגיש, מתוך מחשבה שמדובר במוצר רגיל וללא כל כוונה להטעות ולהונות או לרמות או להסתיר את המשלוח. לדבריה, היא לא ידעה כלל וכלל כי מדובר במשלוח שיש בו סכנה לציבור, שכן מדובר בייבוא מקביל של מוצר קןקה קולה זירו, הנחשב למוצר עולמי ויש לו סניף במדינת ישראל.

בעתירה נטען, כי אין במחדל האמור כדי להוביל להטלת סנקציה כה חריפה וחסרת סבירות, במיוחד כאשר מדובר בחברה עולמית, ולא ברור לעותרת איזו סכנה יש לציבור בייבוא מוצר קוקה קולה זירו. עוד נטען כי על מנהל שירות המזון להצביע ולהוכיח את הסכנה הטמונה בייבוא מוצר קוקה קולה זירו. העותרת מדגישה, כי עיכוב משלוח של קוקה קולה במיוחד, להבדיל ממשלוחים אחרים, נועד בעיקר לפגוע בייבוא המקביל של המוצר, וכי כל עיכוב של סחורה עלול לפגוע בכדאיות המשך הייבוא שלה ולהפסיק את עיסוקה בתחום.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: “התייחסות המשרד תינתן בדרך המקובלת באמצעות הפרקליטות”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*