עתירה מנהלית נגד הרבנות הראשית והתאחדות המלונות בעניין האוכל המוגש בארוחות הבוקר בבתי מלון בשבת

לטענת המבקש, בעת חופשות בבתי מלון בארץ נאלצים אורחי המלונות לסבול פשוטו כמשמעו בארוחות הבוקר, כאשר בשל טעמי כשרות הם אינם יכולים ליהנות מכוס קפה איכותי שהוכן במכונת קפה, ואף לא מחביתה / ביצת עין הנעשית במקום. כל זאת, לדבריו, בשל התנאים לקבלת תעודת כשרות

בופה בשבת. צילום מסך

עו”ד אילן עמית מבאר שבע הגיש עתירה מנהלית נגד הרבנות הראשית והתאחדות המלונות בעניין המעסיק לדבריו אזרחים רבים, בכל הנוגע למותר ולאסור בארוחות הבוקר בבתי מלון בימי השבת. בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר, כי בעת חופשות בבתי מלון בארץ נאלצים אורחי המלונות לסבול פשוטו כמשמעו בארוחות הבוקר, כאשר בשל טעמי כשרות הם אינם יכולים ליהנות מכוס קפה איכותי שהוכן במכונת קפה, ואף לא מחביתה / ביצת עין הנעשית במקום. במקום אלה אורחי המלון נאלצים להסתפק בביצים קשות או בביצים “מקושקשות” המבושלות מאבקה, ובקפה נמס פשוט הנעשה עם מים חמים.

לדברי עו”ד עמית, גם בלובי המלון בו התארח נאמר לו בשבת כי לא ניתן למכור קפה ממכונה אלא רק קפה רגיל, וכאשר הוא רכש את הקפה הרגיל שהוצע לו, הוא שילם במזומן ולדבריו אין גבול לאבסורד.

לדעתו, הגיעה העת לשנות את המצב הקיים באופן שייטיב עם אורחי המלון החילוניים והדתיים כאחד, ובתוך כך לאפשר הקלות נוספות על הציבור, ולהימנע מהטלת גזירות שהציבור אינו יכול לעמוד בהן.

עו”ד עמית מציין, כי במענה לפנייתו לרבנות הדתית ציינה הרבנות כי היא אינה פוסלת מציאת פתרונות הלכתיים טכנולוגיים “על מנת לאפשר את השירות הקולח גם בשבתות, ובכך להנעים את שהותו של האורח במלון”. התאחדות המלונות, מציין עו”ד עמית, לא טרחה להשיב לפנייתו וייתכן כי שתיקתה מלמדת כי נוח לה עם המצב הנוכחי.

אשר על כן מבקש עו”ד עמית מבית המשפט להעמיד את נושא הקפה והכנת הביצים בשבת תחת שבט ביקורתו השיפוטית, ולבחון האם בהנחיות הניתנות לבתי המלון כתנאי לתעודת הכשרות נפלו פגמים מנהליים כאלה ואחרים, כגון: חוסר סבירות, שקילת שיקולים זרים, חוסר תום לב, אכיפה בררנית וכדומה, המצדיקים את התערבותו, ובכלל זה את פסילתן וביטולן של ההנחיות הרלוונטיות. זאת על ידי קביעה לפיה בתי המלון שקיבלו הכשר מהרבנות הדתית יאפשרו לאורחים המעוניינים בכך ללגום קפה ממכונת קפה וליהנות מביצים טריות המוכנות בחדרי האוכל במלון, גם בשבת.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*