עשרת הטרנדים המובילים בתחום המזון לשנת 2021 / מאת טלי ברנר

שקיפות היא הערך שיוביל את פיתוח המוצרים לשנת 2021. מוצרים חדשים יפותחו בהתאמה לערכי איכות הסביבה, אתיקה ותווית נקייה - Clean label

צילום מסך: מתוך הדוח השנתי של חברת Innova market insights
טלי ברנר. צילום: שי שבירו

הדוח השנתי על עשרת הטרנדים המובילים בתחומי המזון והמשקאות של חברת Innova market insights פורסם ב-21 באוקטובר השנה. החברה מקיימת מחקרים בתחומים אלה וב-25 השנה האחרונות החברה מפיקה דוח מסכם. הדוח מוגש לאחר שמומחי החברה עורכים ראיונות עומק עם יצרנים, רשתות שיווק ומותגים ומזהים מה הצרכן רוצה.

בדוח השנה ניתנת חשיבות עליונה ל-Covid-19, המגפה שנוכחת בחיינו מראשית השנה ומשנה את הרגלי הצריכה והאכילה שלנו. המגיפה מיקדה את הצרכנים בנושאי בריאות ובעיקר בחיזוק המערכת החיסונית ובחיפוש מזונות שיתמכו בכך. דבר זה, על פי ההערכות, יעצב את עתיד תעשיית המזון.

  • שקיפות (Transparency) – הערך המוביל לשנת 2021. הצרכנים יחפשו מותגים מייצרי אמינות שיספקו מוצר אותנטי שמאפשר לבטוח בו. 6 מתוך 10 נסקרים רצו לדעת מאין מגיע המזון. הצרכן רוצה להכיר את כל שרשרת השיווק והוא מתעניין בסיפור המוצר או המגדל. מתברר כי חיבור לסיפור מעלה אמינות. הצרכן מעוניין בתווית נקיה, עם מעט רכיבים (עד חמישה רכיבים – ט”ב). תחומים המעניינים את הלקוח הם רווחת בעלי החיים, צדק חברתי, שקיפות בשרשרת השיווק, עדיפות לשיווק ישיר, תזונה טבעית ועדיף מקור בר-קיימא.
  • מוצרים ממקור צמחי (plant based) תחום שגדל לממדים פנומנאליים. חלבונים מהצומח ואלטרנטיבות מתוחכמות, המגובות ברכיבים ברי-קיימא ומזון מקומי.
  • שקיפות – טרנד מספר אחת

    תזונה אישית (Personalized nutrition) תזונה המותאמת לאדם, לאורח החיים האישי, עם מוצרים חדשים בעלי תכונות סנסוריות מרגשות.

  • New omnichannel eating – צרכנים יכולים היום לאכול היכן שהם רוצים, מתי ומה שהם רוצים. מתרחקים ממסורות אירוח קלסיות. מחפשים נוחות, חויות מעשירות ופינוק. בעקבות  COVID-19 אנשים נמצאים הרבה שעות בבית ומתפנים להתנסות בניסיונות הקולינריים שלהם, כולל הזמנת מנות ממסעדות, להכנה בבית.
  • חיזוק המערכת החיסונית. המגפה גורמת לצרכנים לחפש במזון רכיבים המעודדים ומעוררים את המערכת החיסונית.
  • Nutrrition hacking – אכילה מתוכננת, ומחושבת. מתחשבת ומתפרצת.
  • מוצרים לשיפור מצב הרוח.
  • ריענון קטגוריות.
  • נוסטלגיה מודרנית.
  • עידן המשפיענים – גם בתחום המזון.

ביום רביעי, ה-11 בנובמבר השנה, יתקיים וובינר בנושא עם  לו אן וויליאמס, מנהלת  בחברת Innova market insights.


הכותבת היא מהנדסת מזון יותר מ-35 שנה. מרכזת את תחום התעשייה האורגנית בארגון לחקלאות אורגנית בישראל, חברה בוועדות רגולציה במזון בארץ ובעולם.

1 Comment

  1. תודה רבה על מידע הזה. עוזר עבורי מאוד, אני בימים של הקמת עסק קטן לבישול ארוחות צמחוניות-טבעוניות לחברות הייטק וסטארטפ.
    המוצר מתחלק בין בישול ארוחה קבועה בין פעם-3 פעמים בשבוע לחברה ספציפית, ולאירוע גיבוש חברה של אוכל צמחוני-טבעוני והנאה.
    אשמח לדעת/לקרוא אם יש טרנדים בעלי “שמות” שנפוצים בעולם היום- למשל כמו ה Meatlees Monday. קונספטים מובילים.
    תודה רבה

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*