עקב המלחמה: אלסקה שפע מאשקלון מבקשת כינוס אסיפות נושים לאישור הסדר חוב ועיכוב הליכים

החברה עוסקת בתחום הייצור והשיווק של גלידה לשוק הפרטי, הסיטונאי, והקמעונאי ומפעלה ממוקם בעיר אשקלון. בחברה מציינים כי היא נהנית ממוניטין טובים בתחום עיסוקה, אך עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל נסגר מטבע הדברים מפעלה בהוראת גורמי הביטחון והייצור פסק כליל

אלסקה שפע. צילום מאתר החברה

חברת אלסקה שפע מאשקלון הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בקשה דחופה לכינוס אסיפות נושים לשם אישור הסדר חוב בעניינם, שיש בו כדי לאפשר את מכירת נכסיה תוך שמירת פוטנציאל הפעלתה, וכן בקשה לעיכוב הליכים למשך 120 ימים לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

החברה שנוסדה בחודש דצמבר 2013 עוסקת בתחום הייצור והשיווק של גלידה לשוק הפרטי, הסיטונאי, והקמעונאי. מפעלה ממוקם בעיר אשקלון ובעבר ניהלה החברה חנויות לממכר תוצרתה בערים חולון, בת-ים ואור יהודה. בחברה מציינים כי יש לה מוניטין טובים בתחום עיסוקה, ואולם עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל נסגר מטבע הדברים מפעלה בהוראת גורמי הביטחון והייצור פסק כליל.

בבקשה נאמר כי בהעדר יכולת לפתוח את שערי המפעל, לייצר את התוצרת ולשווקה, ובהעדר כוח אדם או היתר ממשרד הביטחון להפעלת המפעל – קרסו עסקי החברה והנושים החלו בפעולות גבייה.

לפיכך, בשל השלכות המשבר הביטחוני החמור, עצירת פעילות החברה ועצירת האשראי הבנקאי, הגיעה החברה למשבר תזרימי עמוק עד שכיום אין ביכולתה לעמוד בתשלום חובותיה. חובות החברה בענינם מנוהלים הליכי הוצאה לפועל נאמדים בסך של 932 אלף שקל. בנוסף עתידים להתנהל כנגד החברה תיקים משפטיים בהיקף של סכומי תביעה הנאמדים בכ-3 מיליון שקל. ובנוסף לחברה חובות למע”מ ולביטוח הלאומי בסך של 265 אלף שקל וכן חוב עתידי למס הכנסה (טרם נתקבלה שומה).

לפי החברה, שבבעלות אלירן כהן, ברשותה מכונות ליצור ואריזת גלידה בשווי של כמיליון שקל וכן יש לה חוג לקוחות רחב ונאמן אשר לו שווי כספי ניכר, ועל כן קיים טעם של ממש במתן עיכוב הליכים על מנת לאפשר לה לנהל מו”מ עם רוכשים פוטנציאליים של המכונות, ומו”מ אל מול נושיה. בבקשה נאמר עוד, כי ככל שיאושר הסדר החוב המוצע לנושים המבוסס על התקבולים העתידים להתקבל ממכירת נכסי החברה ואשר במסגרתו ישולם סך של 800 אלף שקל לכל הפחות, וכן יאושר עיכוב ההליכים המתבקש, צפויה החברה להציג תוצאות עסקיות משופרות בשנים הבאות.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*