על רובוטים ורחפנים הממריאים בכרמים

רחפנים ורובוטים משמשים לעריכת בדיקות יבול בכרם וגם כדחלילים להפחדת ציפורים. היקבים מאמצים גם שיטות לסחר וירטואלי. סיפורי הייטק, מדע בדיוני? מסתבר שזה כבר כאן

טלי ברנר. צילום: שי שבירו

תרגום חופשי מאת טלי ברנר מתוך OIV News – 8/11/2019 Future Wine Expo מה-8 בנובמבר 2019.

יקבים מאמצים ומיישמים טכנולוגיות חדשניות כדי להעלות את איכות היין – מרובוטים ורחפנים בכרם ועד שימוש בטכנולוגיית בלוקצ’יין וקריפטו בתהליך ההפצה והמכר. שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות מקדמות גם את איכות היין וגם את רווחיות היקב. הצורך בשימוש בטכנולוגיות החדשות מגיע גם מהשינויים האקלימים הקיצוניים בעולמנו.

ישראל היא מובילה בתחום ובשבוע שעבר, בכנס UVID בנושא טכנולוגיות לא מאוישות, הוצגו רחפנים ורובוטים שהפכו למרכיב חשוב בתעשייה הביטחונית, ועתה כובשים הפיתוחים האלה גם את הכרמים.

חמישה יקבים בעולם המיישמים טכנולוגיות חדשניות:

Alban Vineyards Edna valley, California

הכרם משתמש ברחפנים בכרם – מקדם את השימוש ברחפנים לעריכת בדיקות יבול. כל רחפן יכול לאסוף נתונים מ-4,000 דונם ביום. איסוף הנתונים הוא חלק מהניהול. הנתונים עוזרים בהחלטות על הבשלה, חוזק ובקרת מזיקים. בעזרת הרחפנים יכול הכורם לקבלת החלטות חקלאיות. הרחפנים בכרם יכולים גם להידמות לציפורי טרף כדי להפחיד ולגרש ציפורים שעלולות לפגוע ביבולים.

Symington Family Estates – Upper douro valley, Portugal

רובוטים בכרם – היקב בעמק הדואורו בפורטוגל מיישם את טכנולוגיית הרובוטים באופן גורף. VineScout – פרויקט הכרם הרובוטי, פותח בספרד. שימוש ברובוטים בכרם לבדיקת אלפי פרמטרים חיוניים לכורם כמו: טמפרטורה, תכולת חנקן, רטיבות קרקע ועוד. עיבוד מתמטי בשיטות המסורתיות של כמות עצומה של הנתונים הנאספים נעשה בלתי אפשרי. היכולת הטכנולוגית החדשה לאסוף ולעבד את אלפי הנתונים מאפשר ניהול טוב לקבלת החלטות מדויקות בנושאי השקיה, גיזום, דישון ושאר פרקטיקות חקלאיות. טיפול נכון ויעיל לקבלת יבולים איכותיים וגדולים יותר.

Bodega Catena Zapata – Mendoza, Argentina

רובוטים בכרם – כרמים עלולים להינזק מביקורי ציפורים וחיות לא רצויות אחרות. חברת Bird Control Group פיתחה שיטת לייזר להרחקת ציפורים יעילה הרבה יותר משיטות קודמות בעזרת רעש.

רובוט בכרם. צילום מסך

To Kalon Vineyard – Napa valley, California

רובוטים בכרם – החברה הטמיעה סנסורים (בקרים) לקביעת רטיבות הקרקע והפעלת מערכות ההשקיה לפי הנדרש. החיסכון במים מעלה את רווחיות המוצר.

Costaflores Organic Vineyard – Mendoza, Argentina

סחר וירטואלי – מטבע וירטואלי המבוסס על טכנולוגיות הצפנה באינטרנט ואימות של העברות עסקיות בין צדדים שונים ללא צורך בישות ניהול מרכזית. זו כבר אינה רק שיטה המתאימה לעסקים בעמק הסיליקון.

בשנת 2018 אימץ יקב Costaflores את שיטות המטבע הווירטואלי כמו גם סחר בבלוקצ’יין. היקב משיק את פרויקט ה-OpenVino. כל פרקטיקות הגידול, תרשימי הזרימה והתהליכים הפיננסיים שקופים וכל אחד יכול לבחון את הנתונים ולהציע מחיר הוגן ליין, בהתאם לנתונים הזמינים. כל מטבע מבוזר יהיה מקושר לבקבוק יין וזה יימכר במחיר עלות, ללא גזירת קופונים. היין הראשון שיימכר בשיטה זו יהיה ערבוב של שלושה זנים : מלבק, פטיט ורדו וקברנה סוביניון. היקב מוכר תחת הסלוגן : “שקיפות מעל הכל – בזכות הטכנולוגיה” ומשתמש בשיטת הבלוקצ’יין.


המאמר במקור: https://futurewineexpo.com/en/blog/insights-64/5-wineries-using-cutting-edge-technologies-282.htm

OIV – Organisation Internationale de la Vigne et du Vin

  • המתרגמת היא מהנדסת מזון וחובבת יין.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*