עיריית תל אביב-יפו מציגה מתווה לחזרה מיידית של פעילות עסקי המזון – מסעדות, בתי קפה וברים

מדובר על קריאה להצלת ענף המסעדנות. על פי מכתבו של ראש העירייה רון חולדאי לממשלה: מאז פרוץ המשבר, נמצא הענף כולו בקיפאון כמעט מוחלט. מועסקים רבים הוצאו לחל"ת ונדרשו לדמי אבטלה. חלק מהעסקים נכנסו לחובות כבדים וכל יום שעובר הוא קריטי עבורם. עבור אלפי עסקים בענף, הימים שיחלפו עד ה-31 במאי יכריעו בין סגירה להמשך פעילות

מסעדות בתל אביב יפו בסכנת סגירה לתמיד. צילום: עמית קרטס בנין

בעיר תל אביב יפו פועלים כ-2,500 מסעדות, בתי קפה וברים, המעסיקים כ-70 אלף איש. עיריית תל אביב-יפו, בשיתוף איגוד המסעדות והברים הארצי, מציגה הצעה למתווה חזרה לפעילות של עסקי המזון וההסעדה בעיר – בתי קפה, מסעדות וברים, לקראת אמצע חודש מאי.

כבר בתחילת חודש מאי הודיעה העירייה כי תתיר לבתי עסק בתחום המזון לפרוס שולחנות וכיסאות במרחב הציבורי, כדי לאפשר מרווחים בטוחים בין הסועדים. כעת נדרשת הסכמת הממשלה לאפשר פתיחה של בתי עסק אלו באופן מיידי, כדי למנוע את קריסת הענף וכניסת מאות אלפי עובדים למעגל האבטלה.

ראש העירייה, רון חולדאי, פנה ביום רביעי, ה-6 במאי, לראש הממשלה ולשרי הממשלה הרלוונטיים בבקשה לאפשר את פתיחת העסקים בהתאם למתווה המוצע. בתוכנית הממשלתית להחזרת המשק לפעילות, שהוצגה ב-4 במאי, מצוין כי עסקי המזון יחזרו לפעילות לכל המוקדם בסוף חודש מאי, וייתכן אף כי רק באמצע חודש יוני. על פי המכתב, “מאז פרוץ המשבר, נמצא הענף כולו בקיפאון כמעט מוחלט. מועסקים רבים הוצאו לחל”ת ונדרשו לדמי אבטלה. חלק מהעסקים נכנסו לחובות כבדים וחלקם כרעו תחת הנטל ונסגרו. כל יום שעובר הוא קריטי עבורם. עבור אלפי עסקים ישראלים בענף, הימים שיחלפו עד ה-31.5 יכריעו בין סגירה לבין המשך פעילות”.

מחכים להיתר פתיחה. מסעדה בתל אביב
מחכים להיתר פתיחה. מסעדה בתל אביב

המתווה המוצג מציע חזרה מלאה לפעילות באמצע חודש מאי, תוך הקפדה על עקרונות הבריאות ושורה של תנאים וקריטריונים. המסמך הוכן על ידי איגוד המסעדות הישראלי, בשיתוף מומחים בתחום בטיחות המזון ובריאות הציבור, כמו גם התייעצות עם בעלי עסקים מובילים בתעשייה. לאחר שנבדק על ידי הגורמים המקצועיים הרלוונטיים בעירייה, מצאה העירייה לנכון לקרוא לאימוצו ויישומו.

מהעירייה נמסר, כי היא סומכת ידיה על העסקים שישמרו על בריאותם של הבאים בשעריהם על ידי הקפדה יתרה על תנאי המתווה, וליתר ביטחון יגובה המתווה גם בבקרה ואכיפה של העירייה.

המתווה כולל את ההיבטים הבאים, תוך הקפדה על היגיינה ובריאות כלל העובדים והסועדים:

– ניקיון וחיטוי יסודי של המטבח, הבר, המחסנים, השירותים ואזורי ההסעדה

– מרחק של שני מטרים בין כל השולחנות

– חיטוי השולחנות והכיסאות לפני ואחרי כל סועד

– הצבת מתקני חיטוי בכניסה וכן אלכוג’ל על כל שולחן

– שימוש בתפריטים מודפסים על נייר, חד-פעמיים

– הושבה של קבוצות הומוגניות בלבד

– חיטוי מוקפד של כלי האוכל

– הקפדה על ריחוק בין המלצרים לסועדים

– מדידת חום יומית לכלל העובדים

– הנחיות לשטיפת ידיים, לבישת מסכות וכפפות

– הנחיות לאופן ביצוע משלוחים מבית העסק.

המתווה המלא לפתיחת עסקי המסעדות, כפי שהוכן על ידי איגוד המסעדות הישראלי, נמצא באתר עיריית ת”א.

פתיחת השווקים 

השווקים בעיר נפתחו היום (7 במאי) בהתאם לתקנות החירום של הממשלה ולאחר שגובשו החלטות בשיתוף פעולה עם הסוחרים בשווקים הכוללות:

– כניסת הציבור לשווקים תווסת ותוגבל, במטרה לקיים ההנחיות לשמירת מרחק ומניעת התקהלויות.

– הכניסה למתחמי השווקים מותנית בעטיית מסיכה לכל אורך הביקור בשוק ומדידת חום בכניסה לשווקים.

– מערכת כריזה תופעל בכל חצי שעה ותזכיר למבקרים את חובת עטיית המסכה.

– הסוחרים בשווקים קיבלו מהעירייה הנחיות לשמירה על כללי ההיגיינה – הן באמצעות חיטוי משטחים פנימיים באופן תדיר והן בהצבת חומרים לחיטוי ידיים במקומות נגישים לשימוש ציבור הקונים.

– פקחים יסיירו בשווקים במשך כל שעות הפעילות ויוודאו כי נשמרת הקפדה על הנהלים – הן מצד הסוחרים והן מצד המבקרים.

– לא תתאפשר אכילה בישיבה במתחמי השוק.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*