עיריית רמלה נתבעת להשיב לרשת חנויות רמי לוי את עלויות פינוי האשפה מהסופרמרקט שלה בעיר

לדברי רשת רמי לוי, העירייה מנועה מלהשית עליה את חובת פינוי האשפה כל עוד לא קבעה בחוק העזר שלה קריטריונים ברורים להגדרת כמות "אשפה חריגה", וכי במקרה הנדון מדובר באשפה בסיסית שפינויה כלול בגדר השירותים שהעירייה מחויבת לספק כנגד הארנונה המשולמת לה

משאית אשפה. צילום אילוסטרציה

עיריית רמלה נתבעת בבית משפט השלום בראשל”צ להשיב לרשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה את עלויות פינוי האשפה מהסופרמרקט שלה שברחוב טשרניחובסקי בעיר, בסך 370 אלף שקל. זאת, נאמר בתביעה, נוכח התנערותה הפסולה והמקוממת רבת השנים של העירייה מחובתה הבסיסית על פי דין לדאוג לפינוי האשפה מהסופרמרקט המצוי בתחומה המוניציפלי.

בתביעה נאמר כי על העירייה מוטלת חובה לפנות בעצמה ועל חשבונה אשפה מהנכסים שבתחומה, ובכלל זה מהסופרמרקט נשוא התביעה, אשר האשפה המיוצרת בו הינה אשפה רגילה לחלוטין שאינה חריגה כלל ועיקר, והכוללת אשפה רטובה ויבשה בלבד.

לדברי רשת רמי לוי, העירייה מנועה מלהשית עליה את חובת פינוי האשפה כל עוד לא קבעה בחוק העזר שלה קריטריונים ברורים להגדרת כמות “אשפה חריגה”, וכי במקרה הנדון מדובר באשפה בסיסית שפינויה כלול בגדר השירותים שהעירייה מחויבת לספק כנגד הארנונה המשולמת לה.

בעניין האשפה העודפת או החריגה נאמר בתביעה, העיריה יכולה להשית על רמי לוי את החובה לפנותה רק אם חוק העזר שלה היה מבחין בצורה ברורה בין אשפה בסיסית לבין אשפה עודפת או חריגה. ואולם אבחנה כאמור אינה קיימת בחוק העזר, ועל כן מחובתה של העירייה לפנות את כל האשפה מהסופרמרקט בעצמה ועל חשבונה, ובנוסף העיריה אינה רשאית לגבות אגרת פינוי אשפה.

עוד נאמר בכתב התביעה, כי סירובה של העירייה לפנות אשפה מהסופרמרקט בעוד היא מפנה על חשבונה את כל האשפה המיוצרת על ידי מגזר המגורים בעיר, מהווה אפליה פסולה של רמי לוי ביחס למגזר המגורים.

לדברי רמי לוי, האפליה לרעה פסולה עוד יותר בהתחשב בכך שהעירייה גובה מדי שנה בגין הסופרמרקט ארנונה בשיעור של מאות אלפי שקלים – ארנונה הגבוהה בהרבה מהארנונה המשולמת על ידי מגזר המגורים, זאת אף שמגזר זה צורך שירותים גדולים בהרבה מאלו של הסופרמרקט של רמי לוי.

בתביעה מצוין כי בית המשפט המחוזי מרכז-לוד כבר הכיר בחובתה של רשות מקומית (עיריית כפר קאסם) לפנות בעצמה ועל חשבונה את האשפה מהסופרמרקט של רמי לוי בעיר, וכי ערעור על פסק הדין שהוגש לבית המשפט העליון נדחה.

תגובת העירייה לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*