עגבניית המגי חוגגת 10 ויוצאת בקמפיין: מגי למסעדות

רון סלומון, מנהל תוצרת טרייה מטעם חברת הזרע, מסביר כי החברה תאפשר גישה ישירה מהחקלאים למסעדות: החברה תתאים לכל מסעדה מגדל/ת שיתאימו עבורם חלקה אישית, ובכך אפשר לקדם את החקלאות והחקלאים בקונספט של Farm to table

עגבניית מגי חוגגת עשור. צילום: יח"צ
עגבניית מגי – שילוב מאוזן של מתיקות וחמיצות ובעלת ריכוז גבוה של חומרים ארומטיים

עגבניית המגי הישראלית חוגגת יום הולדת 10 ויוצאת בקמפיין: “מגי למסעדות”. רון סלומון, מנהל תוצרת טרייה מטעם חברת  הזרע מסביר כי החברה תאפשר גישה ישירה מהחקלאים ברחבי הארץ, המגדלים את עגבניית מגי – למסעדות. “החברה תתאים לכל מסעדה מגדל/ת שיתאימו עבורם חלקה אישית, ובכך נוכל לעזור לקדם את החקלאות והחקלאים הישראלים בקונספט של Farm to table (מהשדה לשולחן)”.

חברת הזרע מטפחת זני ירקות איכותיים רבים בארץ ובעולם, והיא מובילה עולמית בתחום זה. הזנים אותם הזרע מטפחת נמכרים לחקלאים שמגדלים את הירקות ומשווקים אותם לרשתות, ירקניות ומסעדות. לדברי סלומון, “Farm to table, הקונספט של גידול תוצרת טרייה שמגיעה אל המסעדה ישירות מהחקלאי, תופס תאוצה בכל העולם. הלקוחות מקבלים את הירקות הטריים והאיכותיים ביותר”.

“כבר היום עגבניית מגי גדלה אצל מספר חקלאים נבחרים ואיכותיים בישראל ומשווקת ישירות למסעדות בכל רחבי הארץ. כחלק מפרויקט חגיגות יום הולדת 10 למגי, אנו מרחיבים את פעילות Farm to table, ומחזקים את החקלאות הישראלית באמצעות הידוק הקשר הישיר בין המסעדנים לחקלאים”, מוסיף סלומון. “הרמה הקולינרית בארץ עולה – אם פעם ראינו שימוש בחומרי גלם איכותיים בעיקר במסעדות יוקרה, היום אנו רואים ביקוש גבוה לחומרי גלם אלו גם בקרב מסעדות נוספות המעוניינות לגוון את התפריט ולהציע לסועדים שלהן מנות באיכות גבוהה”.

עגבניית מגי נחשבת לעגבניית טעם, עם שילוב מאוזן של מתיקות וחמיצות ובעלת ריכוז גבוה של חומרים ארומטיים – עגבנייה בטעם וריח של פעם. הזן פותח במשך שש שנות שיתוף פעולה בין חברת הזרע לבין הפקולטה לחקלאות, בהובלת המטפח ד”ר גדי בן אוליאל. הפיתוח התבסס על הכלאה מסורתית של זני עגבניות מובחרים, תוך בחירת התכונות המיטביות של כל זן. “מגי נבחרה במבחן טעימה בקטגוריית הטעם והטריות שנערך על ידי חברת אנליסט כבעלת טעם גורמה, בשל תכונותיה הייחודיות ואיכותה הגבוהה”, מספר סלומון.

עגבניות טעם וארומה השייכות לתזונה הים-תיכונית הבריאה, הן עסיסיות ומתאימות לסלט ישראלי, לבישול ולצלייה על הגריל. בחברה מציינים כי במבחני טעם נמצאה מגי כזן המועדף על נסיינים, וכן בקרב אוהבי עגבניות מושבעים. למגי חיי מדף ארוכים של עד כשבועיים (ללא קירור) ועד לשלושה שבועות (בקירור). היא נמכרת ברשתות שיווק, בשווקים ואצל ירקנים מובחרים באריזות פלסטיק וממותגת תחת הסלוגן: “מגי – עגבניית טעם ישראלית”.

בימים אלו ולרגל חגיגות העשור, מגי מקבלת נראות חדשה בצורת אריזת קרטון מעוצבת וידידותית לסביבה.

מגי גם הוציאה לרגל חג השבועות חוברת מתכונים חגיגית במהדורה מוגבלת.

מתוך חוברת המתכונים לשבועות. צילום מסך

כל מה שרציתם לדעת על עגבניות

על פי גלית שניר, יועצת תזונה ראשית חברת הזרע:

  • צבע העגבנייה האדום מקורו בנוגד החמצון ליקופן – קרוטנואיד רב עוצמה שנמצא כמסייע למניעת מחלות וסוגי סרטן מסוימים, לשמירה על העור, כלי הדם ועוד.
  • עגבניות הן המקור העיקרי לליקופן בתזונה המערבית ולכן מומלצות לשילוב באופן יומיומי בתפריט (גם על ידי המכון האמריקאי לחקר הסרטן AICR).
  • נמצא קשר ישיר בין צבע העגבנייה לרמת ליקופן.
  • בישול וחימום מגביר את זמינות הליקופן שבעגבנייה. מומלץ גם לשלב עם שמן שמסייע לספיגת הליקופן.
  • עגבניות אינן אוהבות טמפרטורות אחסון נמוכות. טמפ’ אחסון אידיאלית היא 9-11 מעלות צלזיוס. ולכן בחורף אין צורך לאחסן עגבניות במקרר. כדי להאריך את חיי העגבנייה רצוי לשמור אותה מאוחסנת בכלי מאוורר ונושם.

הזרע גם משיקה אתר חדש תחת הכותרת “מביאים את הטריות לשולחן שלכם עם  FreshTables”. סלומוןן מסביר: “רצינו להכיר לכם את הירקות האיכותיים, היפים והטריים שלנו שכבשו שולחנות ברחבי העולם. אחרי עבודה מרובה השקנו בימים האחרונים את האתר החדש שמציג את כל ירקות שלנו שתענוג לעבוד איתם במטבח, שנשארים יפים לאורך זמן ומוסיפים את הפרשיות לכל ארוחה, והטעם… טוב, צריך לטעום כדי להבין. איך הגענו לאיכויות כאלה? לכל ירק ופרי זהות ייחודית, צבעים עזים וטעמים מתפרצים. ככה זה כשגדלים בבית טוב”.
באתר החדש ניתן יהיה למצוא מידע על פרויקט הפארם טו טייבל, מידע על החברה, על המגדלים עצמם, איפה משווקים ברחבי הארץ, מהם הערכים והמאפיינים של כל ירק, מתכונים, כתבות מעניינות, טיפים מהתזונאית ועוד: Www.freshtables.co.il

1 Comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*