סיור כרמים עם יקב בנימינה לרגל חג השבועות: יקב מסחרי עם איכות של יקב בוטיק / מיכאל בן יוסף

הכרמים בתקופה הזו נמצאים בתחילת הפריחה וריחות הסמדר מציפים את כל השטח. מנכ"ל היקב, תמיר בושניצקי, מציין את היד החופשית של הייננים בכל הקשור ליינות חדשים, כשהתוצאה היא איכויות בוטיקיות

יפתח פרץ היינן הראשי בכרם רמת סירין, צילום יח"צ
יפתח פרץ היינן הראשי בכרם רמת סירין, צילום יח"צ

 

מאת מיכאל בן יוסף
מאת מיכאל בן יוסף

מעטות הפעמים שיקב מזמין עיתונאי יין לסיורי שטח ולטעימות של יינות שעדיין נמצאים בחביות ומעניק לנו הזדמנות להכיר את העוסקים במלאכת הכורמות ולהבין טוב יותר את חומר הגלם הבתולי. כאשר מסיירים בכרמים, אפשר לגלות הרבה דברים על יקב ולהבין מהיכן הוא שואב את האיכות שלו.

הכרמים בתקופה הזו נמצאים בתחילת הפריחה וריחות הסמדר מציפים את כל השטח. הכרם הראשון שביקרנו בו הוא כרם רמת סירין השוכן בגובה של כ-300 מטר מעל פני הים, למרגלות תחנת טורבינות רוח שבדרום רמת סירין. הכרם, המשקיף אל עבר הר תבור והרי נצרת ממערב לכנרת והבקע הסורי אפריקאי, נמצא באחת הנקודות הגבוהות באזור ומתאפיין במשטר רוחות חזק, בלילות קרים ובימים ממוזגים ויבשים. הכרם נטוע על אדמת בזלת דלה בחנקן ועשירה בזרחן, המאפשרת צמיחה מאוזנת של הגפנים והבשלה אחידה ואיכותית.

[hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]בכרם פגשנו את היינן יפתח פרץ וצוות בנימינה וכמובן את הכורמים אנשי דגניה א’ אשר עסקו במלאכת קיטום הגפנים. היין הראשון שהוצע לנו היה רוזה, מענבי גראנש, עם תוספת של ברברה שנבצרו מהכרם הנוכחי לפני כחצי שנה. היין עוד לא בוקבק והוא עומד לצאת לשווקים בשבועות הקרובים. יין מקסים, מאוזן ואלגנטי, עם חמיצות נפלאה ומתיקות קלילה.

משם המשכנו לכרם מירב, שם חיכה לנו הכורם משה הרניק שסיפר על הנטיעות, ועל האזור. כרם מירב שברכס הרי גלבוע, במפנה צפוני של הר מלכישוע, אזור בו התגלו גתות עתיקות המעידות על הכנת יין בתקופות קדומות. הכרם הייחודי מתנשא לגובה של כ-400 מטרים מעל פני הים, על קרקע טרה רוסה מנוקזת מאוד, המאפשרת הבשלה אחידה ומהירה של הפרי. האזור היבש יחסית והרוחות החזקות, בשילוב זמירה קפדנית ואוורור נכון, תורמים לקבלת פרי איכותי ויוצא דופן.

כרם רמת סירין של יקב בנימינה, צילום יח"צ
כרם רמת סירין של יקב בנימינה, צילום יח”צ

כחלק מהמו”פ (מחקר ופיתוח של היקב) החליט יפתח פרץ לאפשר לייננית דניאל מינץ מהפקולטה לחקלאות לערוך בכרם  ניסוי השקיה ייחודי, על מנת לבדוק את ההשקיה על הארומה בזנים לבנים. הזן שנבחר היה סובניון בלאן ובאמצעות מחקר זה יוכלו אולי לקבוע את כמות ההשקיה על מנת למקסם את הארומות בזן הספציפי הזה.

במהלך הסיור טעמנו את הגוורצטרמינר בנימינה רזרב 2016 שופע ניחוחות טרופיים ומאוד מהנה.

יוגב סוביניון בלאן ושרדונה 2016 : יין מורכב וחמאתי מאוד. יופי של בלנד.

BIN שרדונה 2016: יין מינרלי, חד כתער, מתאים לאוכל כמו כפפה ליד.

טבע מוסקט קנלי 2016: יין לחובבי יינות חצי יבשים, מתיקות ופרחוניות.

טבע גרנאש בלאש 2016: גראנש צעיר, מהנה וקליל ליום יום.

ארוחת שבועות של השף עודד שוורתברג בכרם רמת סירין, צילום יח"צ
ארוחת שבועות של השף עודד שוורתברג בכרם רמת סירין, צילום יח”צ

לסיום, טעימת חבית של ברברה 2016 הנטוע גם הוא ברמת סירין: יין בתהליך, מראה סימנים טובים של חומציות וגוף, פרי טוב ומורכב בטעמים (עדיין עצורים) – ארומות שמבשרות הנאה גדולה.

פטיט סירה, כרם רמת סירין מסדרת אבני חושן

מנכ”ל היקב, תמיר בושניצקי, סיכם את הסיור בדגש על הקשר של היקב עם הכורמים, ההשקעות האחרונות של הבעלים, בין היתר בקו בקבוק חדש ובנטיעות חדשות בגליל וברמת הגולן. בושניצקי ציין גם את היד החופשית של הייננים בכל הקשור ליינות חדשים ואת הגמישות של יקב בנימינה להוציא סדרות במאות אלפי בקבוקים, לצד יינות ייחודיים באלפי בקבוקים בלבד, גמישות יוצאת דופן ביקב בסדר הגודל של בנימינה, שהתוצאה שלה היא איכויות בוטיקיות.

ביקבי בנימינה דאגו לכך שהיינות הבאים יהיו חלק מהבר בחדרו של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ שביקר כאן השבוע ולן במלון קינג דיויד. היינות נמצאו גם בחדר של טראמפ וזוגתו וגם בחדר של בתו איוונקה. היינות שנבחרו: יהלום אבני החושן של בנימינה ופטיט סירה כרם רמת סירין החדש, גם הוא מסדרת אבני החושן.

[hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]

 

 

 

 

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*