סטארקיסט תובעת את ויליגר תעשיות בשל בחירה בשם למוצר טונה הדומה לסימנה המסחרי

בתביעה נאמר כי ויליגר בחרה בשם Seakist וכן בחרה לעצב את האריזה באותם צבעים: ירוק לבן המזוהים עם סטארקיסט. בנוסף נטען כי ויליגר בחרה לעשות שימוש בשם המהווה הפרה בוטה של סימני המסחר של סטארקיסט. על פי תגובת ויליגר, בית המשפט כבר דחה את בקשת סטארקיסט לקבל צווי מניעה במעמד צד אחד, והתובעת לא גילתה שעל שמה של ויליגר רשום סימן המסחר Seakist כבר 35 שנה

חברת סטארקיסט פודור הגישה תביעת קניין רוחני כנגד חברת ויליגר תעשיות מקבוצת נטו בטענה לפיה העתיקה את חוזי מוצרי Starkist המשווקים על ידה. זאת על ידי בחירה בשם מחקה הדומה לסימנה המסחרי והמורכב מסיומת ייחודית ומובהקת של מוצריה: Seakist, מתוך מניע מסחרי-כלכלי מובהק ועל מנת להטעות את הצרכנים.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז נאמר כי ויליגר בחרה בדיוק את אותה האריזה הכוללת 6 יחידות במשקל 140 גרם ליחידה, וכן בחרה לעצב את האריזה באותם צבעים-ירוק לבן המזוהים עם סטארקיסט. בנוסף נטען כי ויליגר בחרה לעשות שימוש בשם המהווה הפרה בוטה של סימני המסחר של סטארקיסט כאשר השם נרשם בפונטים דומים לפונטים המזוהים כל כך עם סטארקיסט.

המוצרים המפרים של ויליגר נאמר בכתב התביעה נמכרים בסמוך, מתחת, למוצרים המקוריים של סטארקיסט ובאותו המחיר בדיוק – דבר המגדיל את הבלבול וההטעיה.

נתחי טונה סטארקיסט בשמן זית. צילום: ניר עצמון

לדברי סטארקיסט, המיוצגת על ידי עוה”ד ערן פרזנטי ועו”ד נטע דורון, ויליגר יכולה הייתה לבחור אין סוף מותגים אחרים, צבעים ואריזות שונות, שכן אין שום סיבה לבחור דווקא את הצבעים המזוהים כל כך עם מוצריה, ירוק לבן, ועם המותג הרשום STRAKIST, וכי אין שום הצדקה להעתיק ולהתחזות למוצרי סטארקיסט במטרה לגנוב את עינו של הצרכן ולחשוב כי הוא רוכש את המוצר של סטארקיסט.

סטארקיסט מציינת באמצעות עוה”ד ערן פרזנטי ונטע דורון כי בשלב זה ככל הידוע לה המוצרים המפרים מוצעים למכירה אך ורק על המדפים בחנויות רשת המרכולים המוזלים “אושר עד”. בשלב זה העמידה סטארקיסט את סכום תביעתה הכספית על הסך של 300,000 שקלים.

בד בבד עם הגשת התביעה העיקרית הגישה סטארקיסט בקשה למתן צו מניעה זמני במעמד צד אחד האוסר על ויליגר ורשת “אושר עד” לשווק ולהציע למכירה את המוצרים המפרים תוך עשיית שימוש בשם המחקה: SEAKIST. בנוסף מתבקש בית המשפט להוציא צו לאיסוף המוצרים המפרים מסניפי אושר עד בתוך 48 שעות.

בבקשה נאמר כי המוצרים המפרים נמכרים על חשבון מוצרי סטארקיסט, וכי ויליגר מנצלת את “התנפלות” הצרכנים על המרכולים ורכישת מוצרי שימורים, ולפיכך היא נהנית מפירות ההפרה בכל יום שעובר.

תגובת ויליגר:

“התביעה רווית הסילופים שהוגשה על ידי סטאר-קיסט (ללא פנייה מקדימה לויליגר), בעיצומם של ימים קשים אלה, הינה ניסיון תמוה מצד סטאר-קיסט לפגוע בתחרות ובציבור.

“סטאר-קיסט לא גילתה כי בית המשפט כבר דחה את בקשתה לקבל צווי מניעה במעמד צד אחד, ולא גילתה שעל שמה של ויליגר רשום אצל רשם סימני המסחר – סימן המסחר SEAKIST מזה למעלה מ-35 שנה .(!)

“הציבור הרחב מוזמן למרכולים ולהביט באריזות המוצרים, כדי להבין שאין כל הטעייה או בלבול, ולבחור את הטונה הטובה יותר עבורו במחיר המשתלם ביותרויליגר תביא את מלוא העובדות לידיעת בית המשפט והיא סמוכה ובטוחה כי התביעה תידחה.

“בתקופה שכזו, שבה אנו מצוים במצב חירום בריאותי וכלכלי, שעה שמאות אלפי ישראלים מפוטרים, ומורגש מחסור במוצרי מזון (ובפרט שימורים) על מדפי המרכולים, מוטב היה כי תגלה סטאר-קיסט אחריות ציבורית, תפחית את מחיריה, ותתחרה באופן הוגן, תחת להגיש תביעת סרק זו.

זו אינה דרכה של ויליגר, והיא תמשיך לעמוד לרשות ציבור לקוחותיה, ותמשיך לספק מוצרים איכותיים במחירים שווים לכל כיס. ויליגר מיוצגת על ידי עורכי הדין יוסי מרקוביץ, נתניאל אגו ואסף טננבאום ממשרד פרל כהן.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*