סוגת תובעת את אגודה שיתופית גבעת ברנר בטענה שרכשה ממנה חיטה שהכילה חומר הדברה

לדברי סוגת, מיד כשהתברר לה מהות הגרעינים בצבע ירקרק כחול בחיטה שרכשה, היא עצרה את שיווק המוצרים והורתה על החזרה יזומה של כל המוצרים הרלבנטיים ששווקו על ידה ונחשדו כעלולים להכיל שאריות של חומר הדברה "רוש 80". לטענת סוגת, ההחזרה היזומה והשמדת מלאי המוצרים והחיטה גרמו לה להפסדים כספיים, אולם הנתבעת ניערה את חוצנה מהאירוע

גבעת ברנר חקלאות אגודה שיתופית חקלאית מקיבוץ גבעת ברנר, העוסקת בחקלאות ובגידולים חקלאיים נתבעת לשלם 1.36 מיליון שקל לחברת סוגת תעשיות מרמת גן.

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב נאמר, כי המוצר עליו נסבה התביעה הוא מוצר חיטה, וכי המוצר הנו גידול חקלאי של חיטה קשה אותו רוכשת סוגת מחקלאים המגדלים את החיטה הנרכשת על ידה, ולאחר שעוברת ניפוי, ניקוי בירור, קילוף ואחסנה במכון מיון וניפוי נוסף במפעל סוגת, נארזת ומשווקת על ידי סוגת ללקוחותיה בשוק הקמעונאי.

לדברי סוגת, במסגרת הסכם רכישת יבול חקלאי של חיטה היא רכשה מהנתבעת במהלך חודש מאי 2016 273 ק”ג חיטה, ואולם בחלק מהחיטה הנרכשת התגלו גרעיני חיטה ספורים בצבע ירקרק-כחול, ולאחר בירור שנעשה עם הנתבעת התברר כי מדובר בגרעיני חיטה מצופים בחומר הדברה הידוע בשם: “רוש 80” אשר פוזר על ידי הנתבעת בשטח הגידול לצורך הדברת מזיקים.

לדברי סוגת, מיד כשהתברר לה מהות הגרעינים בצבע ירקרק כחול היא עצרה את שיווק המוצרים והורתה על חזרה יזומה (RECALL) של כל המוצרים הרלבנטיים אשר שווקו על ידה ונחשדו כאילו הם עלולים להכיל שאריות של חומר הדברה “רוש 80”.

בתביעה מצוין, כי סך כול כמות המוצרים הרלבנטיים שהוחזרו והושמדו בוודאות עמדה על 46,419 ק”ג, וכי באשר ליתרת הכמות של המוצרים הרלבנטיים, 26,535 ק”ג, להערכת סוגת כמות זו הושמדה על ידי מכולות, חנויות קטנות, סיטונאים, סניפים של רשת רמי לוי, וצרכנים שלא טרחו להשיב לה את המוצרים שהיו ברשותם.

סוגת מציינת, כי לאחר סיום איסוף המוצרים הרלבנטיים ובתיאום עם משרד הבריאות הושמדו כל המוצרים הרלבנטיים שהוחזרו לה, מלאי המוצרים הארוזים שנותרו ברשותה וטרם סופקו, כל כמויות החיטה שסופקו לה על ידי הנתבעת, וכן חיטה שסופקה לה על ידי קיבוץ חולדה ועברה מיון בקווים ששימשו קודם לכן למיון המוצרים הרלונטיים.

לטענת סוגת, ההחזרה היזומה של המוצרים הרלבנטיים, השמדת מלאי המוצרים ומלאי החיטה וכל הכרוך באלה, גרם לה להפסדים כספיים ניכרים, אולם הנתבעת ניערה את חוצנה מהאירוע כאילו שאין לה מעורבות ו/או אחריות כלשהי לאירוע, וזאת על אף היותה האחראית המלאה להימצאותם של שאריות חומרי הדברה במוצרים ששווקו על ידה ולתוצאות החמורות אשר נבעו או עלולות היו לנבוע מהאירוע.

את תגובת גבעת ברנר חקלאות אגודה שיתופית חקלאית לא ניתן היה להשיג.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*