מקסיקו אהובתי – מסע אל מורשת המטבח המקסיקני

ספרו החדש של השף איתמר דוידוב

מרק פוזולה
מרק פוזולה

 

עטיפת הספר "מקסיקו אהובתי"
עטיפת הספר “מקסיקו אהובתי”

“פינות הרחוב במקסיקו סיטי, העיר השנייה בגודלה בעולם, הקסימו אותי במיוחד מאז ומעולם. דוכני האוכל הצבעוניים, הגדושים תשוקה, מעיפים את דמיוני הקולינרי למחוזות חדשים. מאז ימי מסעדת פיטנגו הבתוליים, חיפשתי ומצאתי מטבח מגוון וחדשני, נועז ומרתק. וכמו כדי להוכיח את טעמי, אונסק”ו הגדיר את המטבח המקסיקני כמטבח מורשת”, כך אומר השף איתמר דוידוב לרגל צאת ספרו “מקסיקו אהובתי“.

“מאז”, אומר דוידוב, “מקסיקו מוצפת בשפים ושוחרי אוכל מכל העולם, שבאים ללמוד, להכיר ולחוות. כי אוכל הוא לא רק מזון לגוף. הוא מאיר את דרכו של העם שיצר אותו. והמקסיקנים הם אומה מורכבת שתולדותיה מפותלות ומרתקות. המטבח המקסיקני הוא מטבח קשוח שלא אוהב שינויים. אני אוהב את זה. זהו אוכל שמח, משפחתי ומגוון מאוד. מעל שלושים מדינות יש במקסיקו, ולכל אחת מהן יש מטבח שונה”.

הספר מציע מספר המלצות לטיולים, מסעדות ושווקים לצד מאה ושישה מתכונים. “רובם קלים מאוד”, מציין השף דוידוב.

“מקסיקו אהובתי” ממצה מעל עשרים שנות ביקורים מרתקים של השף  דוידוב במקסיקו, פגישות עם שפים ושפיות מוכשרים ואדוקים לתרבותם הקולינרית. כל ביקור לווה בהפתעה אחרת.

צ'ילי קון טופו
צ’ילי קון טופו

ספרו החדש כולל מאות צילומים המשקפים מעט מהנעשה במקסיקו כיום.הספר ססגוני ועב הכרס כולל 106 מתכונים המחולקים לקטגוריות של סלסות וסלטים, כמו למשל מתכונים  לסלסה ורודה קרודה, סלסה ירוקה טרייה, גוואקמולה מהיר, צ’יצ’ריטו טאקו, רוטב שעועית שחורה ועוד. פרקים נוספים הם בנושאים: מרקים, מתכונים צמחוניים וטבעוניים, מנות בשר, דגים ועוף כמו אנצ’ילדות תירס במולה ועוף, דג בס ורה קרוז, ברבקואה בקר ומנות רבות נוספות וכמובן גם מתכונים למנות תירס, חטיפי תירס, ארוחות בוקר מקסיקניות, מנות צ’ילי, מולה, משקאות קלים וכמובן קינוחים.

מחיר : 180 שקל.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*