מספר הוראות ה-recall בארה”ב נסק ב-31% כי לא פורסמו אלרגנים על האריזות של מוצרי מזון

הייצור התעשייתי של מוצרי מזון הוא אחד הגורמים לחדירת אלרגנים למזון ומציאתם של אלרגנים מחייבת את היצרן / המשווק לבצע השבה של המוצרים. עלות ההשבה יכולה להיות גבוהה

מאת ישראל גלעד

מאת ישראל גלעד

ה-FDA, מינהל המזון והתרופות האמריקאי ומשרד החקלאות בארה”ב יכולים לדרוש recall של מוצרי מזון. בעוד שהוראות ה-recall של ה-FDA נותרו יציבות (313 קריאות להשבה בשנת 2023 לעומת 289 בשנת 2022 ו-286 בשנת 2021) הוראות ה-recall של משרד החקלאות נסקו בשיעור של 31% (בשנת 2023 לעומת שנת 2022), בין היתר בשל עלייה במספר המקרים בהם לא פורסמו אלרגנים על אריזות המזון.

הייצור התעשייתי של מוצרי מזון הוא אחד הגורמים לחדירת אלרגנים למזון ומציאתם של אלרגנים מחייבת את היצרן / המשווק לבצע השבה של המוצרים. עלות ההשבה עלולה להיות גבוהה.

דוגמה לעלות ההשבה היא המקרה של חברת פפסיקו שנאלצה לבצע recall של Quaker (סוף שנת 2023) עקב חשד לזיהום סלמונלה. התהליך השפיע גם על 40 מוצרים נוספים – גרנולה תפוחה, חטיפי גרנולה ומוצרים אחרים. ה-recall גרם להפחתת הרווח התפעולי של Quaker Oats ב- 19% (דבר שהביא להחלטה על סגירת המפעל ביוני השנה ופיטורים של כל עובדיו).

נתונים אלו מדגישים את העלות הכלכלית המשמעותית של recall ואת חשיבות ביטוח ההשבת מוצר כחלק מביטוח אחריות המוצר. הכיסוי ל-recall אינו מכסה רק את ההוצאות המיידיות של איסוף המוצרים, אלא מכסה גם ההוצאות לניהול המשבר הצרכני שנוצר עקב השיווק של מוצר פגום, הוצאות הכוללות גם מוקד לשירות הלקוחות, פיצוי ערוצי ההפצה, חנויות מכר ועוד. מבוטחים רבים אינם מרחיבים את הפוליסה שלהם כדי לכסות recall עקב העלויות הגבוהות של הכיסוי הביטוחי.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*