מסעדת מישו, גריל רומני, קמה לתחייה ברחוב הארבעה בתל אביב

עכשיו, שמונה שנים אחרי שהמסעדה נסגרה ב-2015, נעשה ניסיון לחקות את התפריט של מישו החביב והמשעשע במלאות מאה שנה להולדתו, במסעדת הבשרים פורטר אנד סאנס

מישו על הגריל בגיל 90. צילום: דור פוזנר, ויקימדיה
השלט של מישו ברחוב רזיאל ביפו. צילום: רנה פוזנר
השלט של מישו ברחוב רזיאל ביפו. צילום: רנה פוזנר

מישו, המסעדה הרומנית של מישו ושרה פיגנבאום ביפו, הייתה ידועה בענף בשם “מישו המלוכלך” – השם שנתן לה העיתונאי, מבקר האוכל המיתולוגי המנוח שאול אברון, שגם פרסם אותה בזמנו בציבור הרחב. עכשיו, שמונה שנים אחרי שהמסעדה נסגרה ב-2015 ובני הזוג הלכו לעולמם, נעשה ניסיון לחקות את התפריט של מישו החביב והמשעשע, במלאות מאה שנה להולדתו, במסעדת הבשרים פורטר אנד סאנס ברחוב הארבעה בתל אביב, עד סוף חודש אפריל.

האיקרה בפורטר אמנם מוגשת עם בצל, אבל הבצל כעת הוא סגול ולא לבן. לפחות בימים הטובים האיקרה הייתה ממש מתפוצצת בפה אבל בוורסיה החדשה יש ניסיון להפוך אותה לעממית יותר ומקובלת על הציבור בכלל ולא רק על יוצאי רומניה. הקבב בהחלט התקרב למקור. המושדיי (שום כתוש עם שמן) היה לפחות בערב שביקרנו יבש ולא דמה למקור.

מישו הוקמה ב-1960 כמעדנייה שהפכה לגריל רומני ופעלה כ-55 שנה. עד לסגירתה הייתה מעוז של קבב וקוטלטים, מרק צ’ורבה, ממליגה וקוסטיצה, איקרה וגם פאפאנש כמובן. בתפריט ששוחזר הוגשה מנת הדגל של מישו שכללה שלושה מיטיטיי (קבבים) מתובלים בהרבה שום, מנות מהגריל לצד כרוב כבוש ביתי, פרוסות של לחם לבן אחיד וקעריות עם שום כתוש וחרדל; מנות ראשונות קלאסיות של איקרה, כבד קצוץ, חצילים ועוד. אז הוגשו גם בירות מכבי וגולדסטאר וגם שפריץ – יין לבן מתקתק שהוגש עם עם סיפון של סודה (סיפולוקס) להכנה אישית. גם עכשיו יש שפריץ, אבל עם הבירות של הפורטר ווקינוח של פאפאנש וסוכריות מנטה חריפות.

מדובר בשלב הזה במחווה למשך חודש, שיזמה רנה פוזנר, הנכדה של בני הזוג, אבל הרומנים שיצאו מפורטר אנד סאנס נשמעו מביעים תקווה שהתפריט הרומני ימשיך להתקיים במסעדה גם בעתיד.

מחווה לזכר מישו מלך הקבב לכבוד יום הולדת 100

א.ל.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*