מסעדת דא דא & דא תובעת פיצוי משגרירות צרפת על שיפוץ נכס מושכר והפרת הסכם

לטענת התובעת, הנתבעת נהנתה משך יותר מארבע שנים מהשקעות התובעת בשיפוץ חלקים מהבניין שאינם חלק מהמושכר, וכי היא זכאית לקבלת השבה מהתמורה שצמחה לשגרירות מהשקעותיה. בנוסף טוענת התובעת, כי היא זכאית לפיצויים בגין נזקיה, וכי הנתבעת הטעתה אותה ביחס למצב הנכס. תגובת השגרירות: כפי הנראה, דא דא מנסה להפעיל לחץ על רפובליקת צרפת, באמצעות תביעת סרק כספית מופרכת בעליל

בניין המריבה בהרצל פינת שד' רוטשילד בתל אביב. צילום: גוגל
בניין המריבה בהרצל פינת שד' רוטשילד בתל אביב. צילום: גוגל

שגרירות צרפת בישראל נתבעת לשלם 1.745 מיליון שקל לחברת דא דא & דא רוטשילד שבשליטתו וניהולו של דוד טור, והמפעילה את מסעדת דא דא & דא בתל אביב. בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב נאמר, כי החברה שכרה מהנתבעת בחודש מרץ 2014 את קומת הקרקע בבניין שבשדרות רוטשילד 7. הבניין משמש את שגרירות צרפת בישראל לצרכים דיפלומטיים וכן לפעילויות תרבותיות ומסחריות, כגון מכון ללימוד השפה הצרפתית.

לדברי התובעת, היא השקיעה סכומים עצומים בהכשרת המושכר על מנת להתאימו לצרכיה ולצרכי הנתבעת, וכי לאור בקשת נציגי הנתבעת, היא השקיעה סכומים אדירים נוספים בשיפוץ חלק מהבניין אשר אינו חלק מהמושכר.

אולם לטענתה, הנתבעת החליטה לנצל את טוב לבה ומיאנה לשלם לה כל תמורה עבור השקעותיה בבניין (ללא קשר להסכם השכירות) ו/או ההטבות הרבות שצמחו לה משדרוג הבניין בו מצוי המושכר. לדבריה, הנתבעת טוענת כי החברה לא מימשה את האופצייה להאריך את תקופת השכירות, למרות שלהחברה טוענת כי הודיעה לה על הארכת התקופה עוד בחודש דצמבר 2017. כמו כן, סירבה הנתבעת לאפשר לתובעת לעשות שימוש במערכת המיזוג שבמושכר בניגוד למוסכם, ולנוכח זאת היא נאלצה להתקין בעצמה ועל חשבונה מערכת מיזוג חלופית, בעלות מאות אלפי שקלים.

בתביעה נטען, כי הנתבעת הגישה נגדה בעזות מצח בסוף חודש אפריל תביעה מופרכת לפינוי המושכר, בטענה לפיה לא מימשה את שנת האופציה הרביעית ומשכך תקופת השכירות הסתיימה בראשית חודש מרץ.

לסיכום נטען בתביעה, שהוגשה באמצעות עו”ד דניאל סלע, כי הנתבעת נהנתה משך יותר מארבע שנים מהשקעות התובעת בשיפוץ חלקים מהבניין שאינם חלק מהמושכר, וכי התובעת זכאית לקבלת השבה מהתמורה שצמחה לנתבעת מהשקעותיה. בנוסף, זכאית התובעת לפיצויים בגין נזקיה, נוכח העובדה לפיה הנתבעת הטעתה אותה ביחס למצבו של המושכר ו/או סביבתו, הפרה את הסכם השכירות ונהגה בחוסר תום לב ובדרך שאינה מקובלת במילוי התחייבויותיה כלפי התובעת.

להלן תגובתה של עו”ד דפנה זוסמן-שניצר מטעם שגרירות צרפת:

”כתב התביעה של דא דא, עליו למדה רפובליקת צרפת לראשונה רק מהתקשורת, הוא ניסיון סרק להוות משקל נגד לתביעת פינוי שרפובליקת צרפת הגישה לפני כחודשיים – בחודש אפריל 2018, לפינוי דא דא מנכס שבבעלותה, אשר הוגשה לאחר שהסכם השכירות בין הצדדים פקע בחודש מרץ 2018, ומאותו מועד דא דא עושה שימוש בנכס שלא כדין, תוך סירוב לפנותו.

“כפי הנראה, דא דא מנסה להפעיל לחץ על רפובליקת צרפת, באמצעות תביעת סרק כספית מופרכת בעליל. כתב התביעה כאמור, לא נמסר עד למועד זה ונראה כי היה חשוב יותר לדא דא ליידע את אמצעי התקשורת בדבר הגשת תביעתה המופרכת, במקום להמציאה לנתבעת כדין. מוטב לדא דא כי תיערך לפינוי הנכס על פי הדין, חלף עיסוק מיותר בהגשת תביעות שדינן ממילא להידחות”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*