מנורה נתבעת לשלם לאחים חמאוי תגמולים בעקבות השמדת ירקות קפואים שהתקלקלו

לטענת התובעת, מנורה חבה בתשלום מלוא הנזקים, ההוצאות וההפסדים כמי שביטחה אותה בשתי פוליסות תקפות. לדברי התובעת, טענתה של מנורה בדבר הפרה של דרישות המיגון שגויה ובוודאי אינה מהווה עילה לדחיית הכיסוי הביטוחי

תביעת תגמולי ביטוח בסך 514 אלף שקל הוגשה לבית משפט השלום בראשון לציון כנגד מנורה מבטחים. התביעה הוגשה על ידי חברת האחים חמאוי (מוצרי בשר) מירושלים שעיסוקה בין השאר בשיווק מוצרי מזון קפואים.

בתביעה נאמר, כי מנורה ביטחה את התובעת בשתי פוליסות, האחת פוליסה מסוג אש מורחב ואובדן תוצאתי, והשנייה פוליסה לביטוח שבר מכני שכללה הרחבה לקלקול סחורה.

במועדים הרלבנטיים מציינת התובעת כי אחסנה בחדר הקירור שלה, באזור התעשייה עטרות בירושלים, ירקות קפואים מסוגים שונים. חדר הקירור כלל בין השאר גופי חימום שתפקידם לבצע הפשרה של קרח על מנת למנוע את קפיאת המפזר. אולם באחד מסופי השבוע, בחודש נובמבר 2017, אירעה תקלה חשמלית בלוח החשמל שגרמה לכשל במגען ולהפשרת כל המלאי שהיה בחדר הקירור, באופן שלא נותרה הברירה אלא להשמיד בהוראת הווטרינר את מלאי המזון שהתקלקל.

לטענת התובעת, מנורה חבה בתשלום מלוא הנזקים, ההוצאות וההפסדים כמי שביטחה אותה בשתי פוליסות בנות תוקף, שכללו כיסוי לאירוע הביטוחי. לדברי התובעת, טענתה של מנורה מבטחים בדבר הפרה של דרישות המיגון שגויה ובוודאי אינה מהווה עילה לדחיית הכיסוי הביטוחי.

מנורה, מציינת התובעת, אישרה את פוליסת הביטוח בהתבסס על אמצעי המיגון שהיו קיימים בחדר הקירור בלי שדרשה אמצעי מיגון נוספים, ואין כל בסיס עובדתי או משפטי או חוזי לדחיית התביעה בטענה להפרת דרישות מיגון.

במנורה בחרו לא להגיב.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*