מלון הילטון תובע 3.6 מיליון שקל מהראל בגין אובדן רווחים בשל ביטול הזמנות בימי הקורונה

נטען בכתב התביעה, כי היה על חברת הביטוח לשלם להילטון לפי הפוליסה סך של מיליון דולר (בהפחתת השתתפות עצמית). בהילטון מדגישים, כי ההזמנות שבוטלו במלון בשל מגפת הקורונה עלו עשרות מונים על הסך של מיליון דולר. על פי התביעה, הראל שילמה מחצית מהסכום המבוטח בגין ביטול הזמנות

מלון הילטון תל אביב. צילום מסך

מלון הילטון בתל אביב הגיש תביעה על סך 3.6 מיליון שקל נגד הראל בגין אובדן רווחים כתוצאה מביטול הזמנות במלון בתקופת משבר הקורונה.

בתביעה נאמר, כי הראל ביטחה את הילטון בפוליסה לביטוח כל הסיכונים ואובדן רווחים, וכי עוד טרם תקופת משבר הקורונה ביטח הילטון את סיכוניו השונים אצל הראל במשך תקופה של כ-12 שנה, במהלכה שולמו על ידו פרמיות בגובה מיליוני שקלים, כאשר “היסטוריית” התביעות שלו לאורך השנים אצל הראל היא דלה ובלתי משמעותית.

לטענת הילטון, בפרוץ מגפת הקורונה התקיימו התנאים הקבועים בפוליסה לתשלום בגין אובדן רווחים שמקורו בביטול הזמנות במלון. כפועל יוצא מכך, נטען בכתב התביעה, היה על הראל לשלם להילטון לפי הפוליסה סך של מיליון דולר (בהפחתת השתתפות עצמית). בהילטון מדגישים, כי ההזמנות שבוטלו במלון בשל מגפת הקורונה עלו עשרות מונים על הסך של מיליון דולר.

לדברי הילטון, אין אלא להצטער על כך שכאשר הגיע יום פקודה בחרה הראל לטעון טענות חסרות בסיס שאינן נתמכות בהתנהלותה, כדי להתחמק מביצוע מלוא התשלום המגיע להילטון. זאת, בתקופה בה היה המלון זקוק לתגמולי הביטוח כמו אוויר לנשימה, וכאשר בפעם הראשונה בה נתקל בסיכון משמעותי עת מטה לחמו נעלם בשל המגפה ,הראל המבטחת אותו נעלמה וגם נאלמה.

בתביעה, נאמר כי במשך תקופה של חודשים ארוכים הייתה ה”תפוסה” במלון הילטון תל אביב, שמכיל 560 חדרים, של מספר בודד של חדרים, וכי מדובר במלון שטרם פרוץ המגיפה היה מבוסס על כ-95% תיירים ואנשי עסקים מחו”ל, ואלה לא חזרו להשתכן במלון גם כיום. בפועל מאכלס המלון בחודשים האחרונים תיירים ישראלים, וגם זאת לדבריו בתפוסה ממוצעת חלקית ביותר בכלל וביחס למקובל במלון בפרט.

בנוסף נטען בתביעה, כי בהתאם לסעיפים נוספים בפוליסה היה הילטון זכאי לתגמולי ביטוח נוספים בגין נזקי מגפת הקורונה, וכי גם מכוח הדין מגיע להילטון פיצוי בגין מקרה הביטוח האמור.

על פי התביעה, הראל הואילה לשלם מחצית מהסכום המבוטח בגין ביטול הזמנות במלון בתקופת הקורונה, וכי במועד התשלום לא שולמה תוספת כלשהי בגין החיובים האחרים.

תגובת הראל: “התביעה לא התקבלה ולכן לא נוכל להגיב”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*