מיטק תקים ותתפעל מפעל פיילוט ב-2022 לייצור שומן עוף מתורבת

כחלק מהמהפכה החקלאית של הבשר המתורבת, מיטק צופה כי תהליך הייצור של השומן המתורבת יוטמע תחילה במפעל פיילוט שיוקם בשנה הבאה. הייצור יתבצע בעזרת הטכנולוגיות שפותחו על ידי Peace of Meat, שנרכשה על ידי מיטק מוקדם יותר השנה

מוצר של מיטק. צילום מסך מתוך סרט תדמית של החברה

מיטק 3 די בע”מ – MeaTech, חברת טכנולוגיה המפתחת טכנולוגיות ייצור מתקדמות לייצור וגידול מוצרי בשר מתורבתים, מדווחת השבוע על כוונותיה להקים ולתפעל מפעל פיילוט ב-2022 לייצור שומן עוף מתורבת בקנה מידה נרחב.

תוכנית זו תואמת את החזון של מיטק (חברה הנסחרת בבורסת תל אביב ובנאסד”ק: מיטק, MITC), להציע טכנולוגיה לייצור בשר מתורבת ובר קיימא. החברה תקים את מפעל הפיילוט, אשר מטרתו לייצר שומן עוף מתורבת בעזרת הטכנולוגיות שפותחו על ידי Peace of Meat, שנרכשה על ידי מיטק מוקדם יותר השנה. מפעל הפיילוט יאפשר ייצור שומן מתורבת וכן הצגת היכולות הטכנולוגיות לשותפים אסטרטגיים.

נמסר כי “הפוטנציאל בייצור השומן המתורבת של החברה מתבטא בשיפור משמעותי בערכי הטעם, המרקם והערכים התזונתיים של תחליפי בשר מן הצומח. מוצרי המזון ההיברידיים אשר יתקבלו, המורכבים מתחליפי בשר מן הצומח ורכיבי בשר מתורבת, יציעו מוצר ‘בשרני’ יותר עבור הצרכנים לעומת תחליפי בשר העשויים רק מרכיבים מן הצומח. החברה תמשיך לעסוק בפעילויות פיתוח טכנולוגיות מזון אשר ישפרו וישדרגו את שילוב השומן המתורבת לכדי מוצרים סופיים לצרכן”.

כחלק מהמודל העסקי, המפעל יציג את יכולותיה של מיטק בפני לקוחות פוטנציאליים, כדי למכור רישיונות להשתמש בקניין הרוחני לייצור בשר מתורבת, אשר יכלול בין השאר את קווי התאים לייצור, תהליכים ביולוגיים מתקדמים וטכנולוגיות ייצור בקנה מידה תעשייתי ללקוחות B2B אשר ירצו לקחת חלק בתעשיית הבשר המתורבת.

ייצור שומן עוף מתורבת בקנה מידה נרחב יהווה אבן דרך מרכזית עבור מיטק. החברה שואפת לזרז את כניסתה לשוק בזמן שהיא מפתחת במקביל תהליך תעשייתי לגידול וייצור נתחי בשר אמיתיים, כמו סטייק או חזה עוף, באמצעות טכנולוגיית הדפסת תלת מימד.

שרון פימה, מנכ״ל מיטק. צילום: יח”צ

שרון פימה, מנכ״ל מיטק, אמר: “כחלק מהתוכנית לכניסה לשוק, אנחנו מאמינים שהשומן המתורבת הוא תוסף מבטיח ביותר שיכול לשפר את הטעם, המרקם והערכים התזונתיים של תחליפי בשר מן הצומח, אשר הם נתח משמעותי בשוק תחליפי הבשר. אתגר מרכזי העומד בפני תעשיית הבשר המתורבת הוא ייצור חסכוני. הקמת המפעל כחלק מתוכנית הפיילוט מהווה צעד משמעותי בהשגת עלות המקבילה לעלות בשר קונבנציונאלי, כמו גם במימוש החזון של מיטק ל’מפעל העתיד’ – הכולל תשומות, תהליכים וציוד העומדים בבסיס מפעל לייצור בשר מתורבת”.

דירק פון היינריכסהורסט, מנכ”ל ומייסד Peace of Meat, אמר: “הקמת מפעל הפיילוט, לייצור שומן העוף המתורבת הוא אבן דרך משמעותית מאוד. באמצעותו נדגים תהליך ייצור פונקציונאלי ללקוחות ה-B2B המעוניינים לכלול מרכיבים מתורבתים במוצריהם. מפעל זה יהווה מודל טכנולוגי עבור מתקני ייצור עתידיים בקנה מידה גדול עוד יותר”.

מיטק החלה את פעילותה ב-2019 ומשרדיה הראשיים נמצאים בנס ציונה, ישראל, עם חברה בת באנטוורפן, בלגיה. מיטק מפתחת מגוון טכנולוגיות ייצור מתקדמות לייצור מוצרי חלבון אלטרנטיביים. טכנולוגיות אלה מתמקדות בייצור בקר ועוף מבוססים תאי גזע, ושיפור מזון מן הצומח עם בשר אמיתי, תוך התמקדות מיוחדת בפיתוח מערכות הדפסה ביולוגיות בעלות תפוקה גבוהה לייצור מוצרי בשר יוקרתיים ומרכזיים, כמו סטייק.

מיטק מתכוונת לייצר מוצרים עבור הצרכן הסופי, וכן למכור רישיונות לשימוש בטכנולוגיות שלה ללקוחות לאורך שרשרת אספקת החלבונים האלטרנטיבית, כגון מעבדי מזון בעלי ערך מוסף ומותגי מזון מובחרים. החברה מאמינה שטכנולוגיות בשר מתורבתות טומנות בחובן פוטנציאל משמעותי לשיפור ייצור הבשר, לפשט את שרשרת אספקת הבשר ולהציע לצרכנים מגוון היצע מוצרים חדש.

אודות Peace Of Meat:

Peace of Meat הינה חברת בת בבעלות מלאה של MeaTech Europe, הוקמה בבלגיה בשנת 2019 ומפתחת שומן עוף מתורבת ישירות מתאי בעלי חיים ללא צורך בגידולם או הריגתם. החברה מאמינה כי לטכנולוגיה החדשנית שלה יש פוטנציאל לתמוך בתהליך תעשייתי Peace of Meat התקשרה במספר שותפויות מדעיות ומסחריות בתהליך ההתמקמות כספק B2B עתידי, בכדי לכסות את כל שרשרת הערך, ולהאיץ תהליכי מחקר וייצור, וביצעה בדיקות טעימה עבור מוצרים היברידיים אותה היא פיתחה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*