מושב מבוא ביתר נתבע להשיב לרשות מקרקעי ישראל את הקרקע המשמשת יותר מעשור לכרמים של יקב כרמל

נטען כי המושב מבצע הפרות חוזרות של חוק התיישבות החקלאית על פני מספר שנים, המתבטאות בשימוש חורג בקרקע חקלאית, על אף התראות של נציגים מטעם התובעת, וכי ניסיונות רבים של הסיירת הירוקה ומשרד החקלאות להביא את המושב לכדי סיום ההפרה, לא צלחו

צילום מסך

הרשות המוסמכת לפי חוק ההתיישבות החקלאית (סייגים לשימוש בקרקע חקלאית ומים) הגישה תביעה בגין שימושים חורגים לחייב את מושב מבוא ביתר להשיב לחזקת רשות מקרקעי ישראל את המקרקעין בתחומי המושב, המשמשים זה למעלה מעשור כשטחי כרמי יין של יקבי כרמל. זאת, כך נטען, תוך הפרת הוראות החוק וחוזה הרשאה בין המושב לבין רשות מקרקעי ישראל.

בתביעה נאמר כי כבר בסוף חודש דצמבר 2010 נערך סיור במושב על ידי פקח מטעם היחידה הארצית לפיקוח בשטחים פתוחים (הסיירת הירוקה) ובמסגרת סיור זה איתר הפקח שימוש חורג בקרקע אשר ברשות המושב, באופן של הכשרת שטחים לנטיעות כרמים.

בסיור נוסף שנערך למחרת על ידי פקח הסיירת הירוקה, הוא נפגש בשטח עם עובד של יקב כרמל מזרחי אשר בבעלות אגודת הכורמים הקואופרטיבית של יקבי ראשון לציון וזכרון יעקב, והלה טען כי הוא האחראי המקצועי על הכשרת השטח לנטיעת כרם יין בשטחי המושב בשיתוף יקב כרמל מזרחי.

בתביעה נאמר, כי בחלוף כשבועיים נשלח אל המושב מכתב התראה ראשון לפי חוק ההתיישבות החקלאית, שהורה לו לחדול מההפרה בתוך חודש ימים. ואולם המושב מבצע הפרות חוזרות ונשנות של חוק התיישבות החקלאית על פני מספר שנים, המתבטאות בשימוש חורג בקרקע חקלאית, על אף התראות חוזרות ונשנות על ידי נציגים מטעם התובעת, וכי ניסיונות רבים של הסיירת הירוקה ומשרד החקלאות להביא את המושב לכדי סיום ההפרה, לא צלחו ולכן מוגשת תביעה זו.

בית המשפט מתבקש להורות על הפקעת הקרקע החקלאית מידי המושב והשבתה לרשות מקרקעי ישראל, בהתאם לחוק ההתיישבות החקלאית.

תגובת מבוא ביתר לא התקבלה עד כה.

תגובת יקבי כרמל: “יקבי כרמל אינם צד בהליך המשפטי”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*