מונבטים, מותג לחם מן הצומח, נכנס לשופרסל-גרין ולאורגניק מרקט

המונבטים היא סדרת לחמים, העשויה משילובים מיוחדים של קינואה, כוסמת, קטניות מסוגים שונים, דגנים ללא גלוטן, ירקות ופירות, ב-15 טעמים

אריזות מונבטים. צילום: אפרת בלוססקי
אריזות מונבטים. צילום: אפרת בלוססקי

מותג לחמי הבריאות מונבטים הרחיב את שיווק המוצרים למתחמי גרין ברשת שופרסל ולאורגניק מרקט. עד כה שווקו המוצרים בבתי טבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ. המונבטים היא סדרה של  לחמי בריאות מהצומח, העשויה משילובים מיוחדים של קינואה, כוסמת, קטניות מסוגים שונים, דגנים ללא גלוטן, ירקות ופירות. הסדרה מוצעת ב-15 טעמים.

בחברה מציינים, כי החזון בפיתוח מונבטים היה להוציא לשוק מוצרים שיספקו תחליף ללחם ללא גלוטן, תוך הקפדה על כך שהרכיבים לא יכילו גלוטן באופן טבעי, שיהיו עשויים מרכיבים טבעיים, אורגניים וטהורים בלבד ושיהיו בריאים ומזינים. המוצרים אינם מכילים סוכר או ממתיקים, שמנים, שומנים, שמרים, חומרים משמרים וחומרי טעם וריח. כמו כן הם אינם מכילים מרכיבים מן החי. ה”מונבטים” מיועדים לכל מי שחשוב לו להכניס לגוף מזון טבעי ובריא והם מספקים מענה איכותי לחולי צליאק, לרגישים לגלוטן, לטבעונים ולצמחונים.

תהליך הייצור מתבצע בעבודת יד, במינימום עיבוד. התהליך כולל השרייה או הנבטה של חומרי הגלם (קטניות, כוסמת, קינואה, דוחן) במים מטוהרים, טחינה עדינה של חומרי הגלם וערבובם לפי השילובים שונים של מתכוני המוצרים ואפייה קצרה בתנור בחום נמוך, לשם התמצקות ושמירה על הסטריליות. לאחר מכן המוצרים מוכנסים למקפיא וכך גם נמכרים. תהליכי ההשרייה וההנבטה של הזרעים מקפיצים במידה ניכרת את ערכם התזונתי והופכים אותם לנוחים לעיכול.

הסדרה כוללת 15 טעמים העשויים משילובים של כמה חומרי גלם, או מחומר גלם אחד. המגוון כולל: קינואה, כוסמת וסלק; כוסמת, תמר ותפוח עץ;  קינואה, תמר ותפוח עץ; עדשים צהובות ודוחן; עדשים ירוקות, דוחן, שעועית מש; עדשים כתומות ודוחן; כוסמת, בננה, עדשים כתומות וגזר; עדשים ירוקות; קינואה, כוסמת ובטטה; עדשים צהובות ובטטה; עדשים כתומות, סלק; שעועית מש; כוסמת, דלעת, תאנים וקינואה; כוסמת.

החברה היא בעלת רישיון יצרן מטעם משרד הבריאות, בעלת רישיון תוצרת אורגנית מטעם חברת אגריאור, מחזיקה בתו תקן איכות ובטיחות במזון ISO 22,000  מטעם חברת IQC.  באתר החברה אפשר לראות את מגוון בדיקות המעבדה שנעשו למוצרים ובהן בדיקות הגלוטן. המוצרים כשרים.

את מונבטים יש לאחסן במקפיא עד לשימוש ואין צורך בהפשרה מוקדמת (אורך חיי מדף במקפיא – 12 חודשים). לפני ההגשה יש לחמם את המונבט כמה דקות בטוסטר או בתנור, לפי ההוראות.

באתר החברה ניתן למצוא מגוון מתכונים.

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*