מה יקרה אם תאכלו אבוקדו כל יום?

מהן הסיבות שכדאי לאכול אבוקדו מדי יום וכיצד הוא משפיע על מצב הרוח? באבוקדו יש לפחות 20 ויטמינים ומינרלים שונים, כולל 20% מכמות הוויטמין E המומלצת ליום, 40% מכמות חומצה פולית, 35% מכמות ויטמין C ועוד. ויש גם שייק אבוקדו

שייק אבוקדו. צילום: הדס ניצן
שייק אבוקדו. צילום: הדס ניצן

מה זה ירוק, עגלגל, רך מבפנים, מחוספס מבחוץ וילדים מתים עליו? שרק, המפלץ הירוק מהסרט המצויר הידוע. אבוקדו, מצד שני, אולי פחות מרגש אותם, אבל בכל הנוגע אליכם, כדאי לכם להתאהב ומהר. מהן הסיבות שכדאי לאכול אבוקדו מדי יום, כיצד הוא משפיע על מצב הרוח ותורם לבריאות ואפילו מסייע לירידה במשקל?

אבוקדו הוא לא ספק אחד הפירות החשובים הגדלים בישראל. באבוקדו יש לפחות 20 ויטמינים ומינרליים שונים, כולל 20% מכמות הוויטמין E המומלצת ליום, 40% מכמות חומצה פולית, 35% מכמות ויטמין C ועוד.

אם מדברים על כימיה, אז תדעו שמה שדיכאון הכי שונא זה שילוב של חומצה פולית ואשלגן, שיחד עם ויטמינים רבים נוספים המצויים באבוקדו תורמים משמעותית לשיפור מצב הרוח ונלחמים נגד דיכאון.

בריאות

מחלות הלב הן הגורם מספר אחד למוות במדינות המערב. הסיבה: שומן רווי, שומן טראנס והרבה מהם שנמצאים בכל מקום, לרוב בצורתם המעובדת והמוקשה. השמן שנמצא באבוקדו, לעומת זאת, יעלה את אחוזי השומן הטוב, שהגוף זקוק לו כדי לפרק ויטמינים ולתפקד. כך מוכיח מחקר שנעשה בארה”ב בדבר אכילת אבוקדו ופורסם במגזין ביקורות בנושא תזונה ומדעי המזון. בנוסף התגלה, כי אכילת אבוקדו מאזנת את רמת האינסולין בגוף.

האבוקדו כולל גם שילוב של חומרי הזנה (נוטריינטים), בעיקר אשלגן ולוטאין, המסייעים במניעת דלקת ולחץ בכלי הדם תוך הקלת זרימת הדם. רבים מאתנו צורכים אותם כתוסף חיצוני, אך אין כמו לצרוך זאת במקור הטבעי.

סלט אבוקדו. צילום: הדס ניצן
סלט אבוקדו. צילום: הדס ניצן

באבוקדו יש תרכובת חלבון הנקראת גלוטתיון, אשר יחד עם לוטאין נקשרת לירידה בשיעור של סרטן הפה, זאת על פי מחקר שפורסם על ידי המכון האמריקני לבריאות. נתונים ראשוניים מראים גם תוצאות מבטיחות לתפקיד הפוטנציאלי של אבוקדו בהפחתת הסיכון לסרטן השד והערמונית. עוד מחקר בתחילת הדרך קושר בין חומר המצוי באבוקדו להשפעות אנטי סרטניות על תאי לוקמיה.

טוב גם להריון

האבוקדו מפוצץ בחומצה פולית איכותית וטבעית, ויטמין B, אשלגן, ויטמין C, כשכל אלו התקבצו כדי לדאוג להתפתחות התקינה של העובר. הבונוס הוא שכל אלו גם תורמים להקלה בתחושות בחילה וכאבי בטן במהלך תשעת חודשי ההיריון וגם אחרי.

לרדת משקל

נכון, אבוקדו הוא שומני, אבל הוא גם מזין ומשביע בצורה שלא ניתנת לערעור. המחקר שפורסם במגזין ירחון התזונה נותן לכך חיזוק וקובע כי אכילה יומית של אבוקדו מסייעת בירידת משקל ובשמירה על BMI  תקין. אחת הסיבות לכך היא רכיב הסיבים הרב בפרי (כן זה פרי) הכולל כ-14 גרם סיבים תזונתיים בממוצע.

הגנה על העור ועיניים 

עוד משהו מיוחד שתמצאו באבוקדו הוא הקרוטנואידים. הן לוטאין והן תרכובת נוספת בשם זאקסאנטין יכולות למנוע תפקוד לקוי של הראייה. בנוסף, אלה שני חומרים מזינים הנאבקים נגד קרני UV ונזקי השמש ובכך משמרים את העור שלנו גמיש וחלק.

מאכל מפתיע

רוצים להפתיע את החברים ולקצור מחמאות על הדרך: תכינו את המנות הבאות, כולן על בסיס אבוקדו: שניצל אבוקדו (כן, כן מטוגן ומצופה פנקו או פירורי לחם), גלידת אבוקדו – בסיס שומני ונימוח שמקבל בשמחה כל טעם מתוק, מוס שוקולד (לא ירוק ולא מוזר אלא טעים להפליא) וחמאת אבוקדו שהיא לא פחות מיצירת אמנות לחיך.

כמה כבר אפשר לאכול אבוקדו? צודקים, אז יש גם שייק אבוקדו:

1 ½ אבוקדו בשל

1 בננה בשלה

½ כוס יוגורט דל שומן/ חלב סויה

½ כוס מיץ תפוזים

קומץ קרח

מערבבים את החומרים בתוך בלנדר.


מוגש כחומר מקצועי על ידי אבוקדו גרנות.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*